Reprezentanţii Primăriei Timişoara au elaborat în această lună un nou proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor şi aprobarea tarifelor TelPark. Asta, după ce acelaşi regulament a fost modificat la finele anului trecut prin votul consilierilor locali. S-au luat atunci câteva decizii importante, cum ar fi limitarea staţionării la maximum două ore pe zeci de străzi din zona centrală a oraşului şi din jurul pieţelor agroalimentare, unde abonamentele TelPark nu mai sunt valabile. Totodată, consilierii au fost de acord cu introducerea unui algoritm de calcul care ar fi dus la dublarea tarifelor la abonamentele de parcare, dar când au văzut cât ar fi urmat să coste aceste, comisiile de specialitate I şi III din cadrul Consiliului Local Timişoara (CLT), care ar fi trebuit să aprobe efectiv noile tarife, au hotărât să amâne discuţiile. Iar între timp, primarul Gheorghe Ciuhandu a anunţat elaborarea noului proiect de hotărâre, care prevede suspendarea staţionării limitate la două ore în Cetate pe motiv că centrul istoric al municipiului va intra oricum în lucrări de reabilitare de anul acesta şi adoptarea unor tarife care să fie majorate cu cel mult 10 la sută comparativ cu anul trecut.
Aşadar, potrivit noului proiect, care urmează să fie supus spre aprobare în plenul CLT, un abonament general lunar ar urma să coste 42,84 lei, un abonament general trimestrial – 122,85 lei, iar un abonament general anual – 450,34 lei. Abonamentele TelPark la purtător, transmisibile, ar urma să coste 85,68 de lei cel lunar, 245,70 lei cel trimestrial şi 900,68 cel anual. Pentru abonamentele de locatar, care conferă drept de staţionare numai în imediata vecinătate a domiciliului proprietarului, pe o rază de până la 50 de metri, propunerea este de 51,23 lei.
Pentru tichetele TelPark se propune tariful de 1,5 lei pe oră, respectiv 10 lei pentru cele universale valabile o zi.
Va rămâne valabilă staţionarea limitată la maximum două ore pe străzile din zona pieţelor agroalimentare din Timişoara, unde se va putea parca doar cu tichete, şoferii fiind nevoiţi să plătească 1,5 lei pe oră. În zona Cetate se va suspenda limitarea staţionării până la finalizarea lucrărilor de reabilitare, care ar urma să înceapă în această vară şi să se încheie prin 2015, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
În parcările cu bariere se va plăti tot 3 lei pe oră.
Totodată, prin noul proiect se stabileşte clar că toate tarifele TelPark trebuie de acum să fie aprobate în plenul Consiliului Local Timişoara, şi nu doar în comisiile de specialitate I şi III, cum se întâmpla până acum.
Consiliul Local Timisoara a aprobat strazile pe care se va putea parca doar doua ore din 2012
Soferii pot cumpara abonamente TelPark pe o luna pentru 2012
Citiți principiile noastre de moderare aici!