Vă reamintim, sistemul de trafic management va fi funcțional abia din 1 noiembrie. Au început testele, iar până în iarnă trebuie puse și indicatoarele pentru unda verde. Pe ele ar putea sta scris că se circulă cu 70 km/h pe marile artere din Timișoara, care au câte două benzi pe sens.
„Nu știu dacă sunt prevăzute în proiect indicatoare, dar se vor pune. Trebuie puse și o vom face indiferent dacă sunt sau nu prevăzute în proiect. Eu doresc ca în momentul în care terminăm cu aceste lucrări, pe arterele cu patru benzi, două benzi pe sens, să avem viteza de 70 km/h. Acum nu se justifică, pentru că degeaba vii cu 70 la oră înspre oraș și la un moment dat ajungi în punct de gâtuire. Putem, la un moment dat, să mărim viteza pe sensul invers. O să cer Comisiei de Circulație să analizeze asta, dacă nu ar fi oportun să ridicăm viteza. Unii și-ar putea face griji că dacă viteza legală va fi de 70 km/h se va merge cu 100. Vom avea sistemul de radare, nu-și va mai face nimeni de cap în Timișoara, securitatea va fi crescută”, ne-a declarat Nicolae Robu.
Oricum, edilul-șef este convins că odată cu funcționarea sistemului de management al traficului se va termina cu drifturile și cursele de motoare sau mașini de pe străzi.
„Acești indivizi care pun în pericol viața altora, cu viața lor să facă ce vor, dar care pun în pericol viața altora, cu curse de mașini, cu curse de motociclete, vor fi prinși foarte ușor de acum înainte, pentru că din centrul de monitorizare a traficului se vede tot. Acolo se produce alertarea imediată, iar echipajele de Poliție se duc și fac baraj în fața lor. Nu o să poată să-și mai facă de cap, dar trebuie răbdare. Termenul de punere în funcțiune este 1 noiembrie 2016. În perioada aceasta se fac mai ales teste”, a completat Robu.
Sistemul este adaptiv, susține primarul, se adaptează în permanență situației reale, iar camerele video și senzorii din asfalt transmit, în sistemul informativ, informații privind încărcarea diverselor artere.
Citiți principiile noastre de moderare aici!