Cele două instituţii au semnat un acord de colaborare în acest sens. Deocamdată, de facilitatea depunerii electronice a declaraţiilor vor beneficia contribuabilii mari şi mijlocii. De fapt, facilitatea va reprezenta o obligaţie a contabililor de la aceste firme de a apela la acest sistem.
Acţiunea începe la data de 1 octombrie 2010 prin depunerea, în Sistemul Electronic Naţional (SEN) şi implicit ANAF, a declaraţiilor fiscale electronice de către contribuabilii mari şi mijlocii. De la data publicării în Monitorul Oficial a ordinului semnat de Preşedintele ANAF, va fi obligatorie înrolarea în SEN a contribuabililor mari şi mijlocii care depun, urmând procedura specifică ANAF, declaraţiile fiscale electronice semnate cu certificate digitale calificate.
Declaraţia unică se lansează pentru depunerea declaraţiei aferente lunii ianuarie 2011, cu data limită de depunere 25 februarie 2011. Această declaraţie unică va fi disponibilă angajatorilor începând cu data de 1 februarie 2011. La data intrării în producţie a declaraţiei unice se va renunţa la celelalte declaraţii nominale pentru Casele de asigurări sociale. Rezultatul acestui efort comun al Ministerului şi ANAF constă în faptul că peste 30.000 de contribuabili vor putea, începând cu 1 octombrie, 2010, să înlocuiască ghişeele fizice cu cele virtuale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!