Potrivit primarului Timișoarei, lucrările ar urma să înceapă chiar în acest an, însă intervențiile serioase se vor face anul viitor, cel mai probabil. Totul depinde de cum decurge licitația pentru găsirea firmei constructoare.
Strada Mareșal Constantin Prezan va avea patru benzi de circulație, dar doar două vor fi folosite. Celelalte două vor fi folosite pentru parcări, cel puțin deocamdată.
„Am primit studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzii Mareșal Constantin Prezan, de la intersecția cu Calea Martirilor și până în sensul giratoriu de la AEM. Vor fi lucrări spectaculoase, această stradă va ajunge în sfârșit să arate așa cum ar fi trebuit ea să arate de multă vreme. Este strada pe care locuiesc și eu și trotuare mai proaste ca cele din fața blocului meu și a blocurilor vecinilor nu există în oraș. Acest proiect va defini totul. Strada va fi amenajată la un ecart corespunzător a patru benzi de trafic, dar nu va funcționa cu 4 benzi, pentru că traficul nu necesită asta, ci va fi amenajată astfel încât pe o parte și pe alta să fie locuri de parcare civilizate, să nu mai fie nevoie să urce nimeni cu mașina pe trotuare, așa cum se întâmplă. Se vor crea două sensuri giratorii noi și se va lărgi sensul giratoriu de la AEM, acel sens mare și foarte complex, extrem de important pentru traficul din Timișoara, cu două benzi. Cele două benzi noi vor fi folosite pentru a se putea trece rapid pe intersecție, fără a mai circula sub vigilența regulilor sensurilor giratorii. Deci cine intră în sens cu gândul să iasă în prima stradă merge prin una din aceste benzi și are cursivitate, cine se rotește merge pe benzile interioare”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Potrivit edilului-șef, în SF sunt prevăzute două sensuri giratorii noi: unul în zona fântânei de apă dinspre Urseni, iar altul la intersecția cu Bd. Sudului, care este mai mult decât necesar. Vor fi amenajate și mai multe locuri de parcare.
„În zona ramificației spre fântâna de apă de la Urseni, zona Saguaro, este primul campus al firmei acolo, se va face sens giratoriu nou și se va mai face un sens giratoriu la intersecția cu Bd. Sudului, acolo unde era acea casă pe care noi am preluat-o dintr-un schimb de proprietăți și am demolat-o. La intersecția Mareșal Prezan cu Versului, la frontiera dinspre Pădurice a Cartierului Calea Martirilor, acolo unde este prima fântână Fântânel, acolo se va mai amenaja un număr de locuri de parcare”, a mai povestit Robu.
Studiul de fezabilitate ar urma să intre în atenția consilierilor locali, iar apoi se va trece la elaborarea proiectului tehnic, după care se va face licitația pentru execuție.
„Îl vom supune aprobării CLT chiar astăzi, dacă reușim. Trebuie să aprobăm SF și apoi trecem la etapa următoare, de elaborare a PT, care nu mai ia foarte mult timp, pentru că avem un SF destul de detaliat. Sunt șanse în varianta optimistă, fără probleme la licitații, să le începem anul acesta. Mare lucru nu se va putea face, dar sunt șanse. Lucrul serios, substanțial, se va putea face abia din 2018. În 2018 vom face tot posibilul să se și finalizeze”, a conchis edilul-șef.
Potrivit studiului de fezabilitate, sunt mai multe variante pentru modernizarea străzii Lidia și a sensului de la AEM, iar una dintre ele cuprinde și pasaje pietonale la AEM. Primarul Nicolae Robu nu a spus niciun cuvânt despre eventualele pasaje și dacă varianta cu ele va fi cea potrivită pentru modernizarea străzii Mareșal Constantin Prezan. Per total, spun cei de la Direcția Edilitară din primărie, lucrările sunt estimate să coste 16 milioane de euro. Funcționarii municipalității nu ne-au precizat dacă această valoare cuprinde toate variantele sau doar cea cu trecerile subterane pentru pietoni. Probabil lucrurile vor fi lămurite abia când vom avea proiectul tehnic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!