Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat marți, 30 ianuarie, că licitația pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză Caransebeș – Lugoj urmează să fie lansată. De fapt, este vorba de al patrulea și ultimul lot al mai marelui drum de mare viteză Filiași-Lugoj, la rândul său parte a culoarului care leagă Craiova de Lugoj.
„Două obiective importante pentru infrastructura rutieră din Banat și Transilvania, mai aproape de realizare! Am transmis astăzi la ANAP documentația necesară atribuirii contractelor pentru:
- Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeș-Lugoj;
- Elaborarea Studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj-Dej.
Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate. (…) După validarea celor două documentații de atribuire vom publica Anunțurile de Participare la licitație și datele limită pentru depunerea ofertelor”, a anunțat Cristian Pistol.
Contractele pentru cele două sectoare de mare viteză vor fi finanțate prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Prima licitație, anulată
Vă reamintim, licitația pentru studiul de fezabilitate al drumul de mare viteză Filiași – Lugoj, parte a „Autostrăzii Sudului” Craiova – Lugoj, a fost lansată prima dată în 2021, într-o singură procedură, pe când ministru era Cătălin Drulă. După venirea lui Sorin Grindeanu, procedura a fost anulată, fiind ulterior lansate patru licitații, câte una pentru fiecare sector în parte. Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km).
Noile licitații au fost lansate în aprilie 2022, cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. După ce fuseseră anunțați primii câștigători, au fost depuse mai multe cereri către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care a decis ca ofertele să fie reevaluate spre finalul aceluiași an. Până la urmă, primul contract, pentru primul lot, a fost semnat abia pe 9 iunie 2023. A urmat, în iulie, și semnarea celui pentru lotul 2. În septembrie același lucru s-a întâmplat și pentru lotul 3.
Licitația pentru lotul 4, însă, a ajuns să fie anulată pe 4 ianuarie. „Ofertantul sau ofertanții cel mai bine clasați au refuzat să semneze contractul, Ofertantul declarat castigator nu a raspuns invitatiei Autoritatii Contractante de transmitere a documentelor in vederea semnarii contractului si nici de prezentare la sediul Autoritatii in vederea semnarii contractului, fapt pentru care au devenit incidente prevederile art. 212 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare”, se arată pe SEAP, într-un anunț publicat câteva zile mai târziu.
Achiziția avea o valoare estimată între 18,8 și 22,2 milioane de lei, fără TVA.
Pe aceeași temă:
Primul contract semnat de CNAIR pentru documentațiile necesare drumului de mare viteză Filiași-Lugoj
Un nou segment al drumului de mare viteză Filiași – Lugoj are proiectant
Al treilea lot al drumului de mare viteză Filiași – Lugoj are proiectant
Trimite articolul
XNormal, pentru ca nu e fezabil. De venit vin ei oricum, iar de plecat inapoi oricum nu mai pleaca. Asa ca: de ce?
-
Dar ce fac daca nu mai pleaca? Stau si te pandesc pe tine, sau ce? Cineva trebuie sa lucreze si in corporatii fie la banda fie la birou, si in invatamant, si in sanatate, si in transporturi si in constructii si in telecomunicatii si… peste tot.
-
Auzi, ia-ti corporatia, bagati-o, si du-te de unde ai venit. Ca de cand ne-ati invadat, singurul lucru pe care l-am invatat a fost sa ne incuiem portile la drum. Va place munca precum lantul la caine.
-
N-am stiut ca ai acte pe banat si e proprietatea ta. Alte dorinte mai are “stapanu la tat banatu” cine unde sa mearga? Cat despre incuiatul usii, stai tu linistit, hoti au fost si vor fi pe toata planeta, numarul lor e dat de cu totul altceva decat originea cuiva. Plus ca aia trimisi din Viena incoace nu erau chiar doctori in filozofie, dar probabil nu ti s-a spus la istorie treaba asta si ai crescut asa, cu o oarecare tendinta nazistoida. Insa daca ai probleme emotionale(xenofobie) nu te pot ajuta, nu ma pricep.
-
-
-
Păi cine să lucreze? Moldovenii?
Parca ministrul nu e banateana. Atata au lungito ca daca era lasat ca la inceput era gata deja.
-
Acest lot a fost deja licitat o data si dat spre execuție pe vremea cand era ministru transportului Drula. Dar a venit desteptul de Grindeanu si a anulat contractul, ca nu era contract facut cu prietenii si firma de casa a statului, parlamentarii nu isi luasera coltu de paine din acesti bani asa ca a trebuit refăcută licitatia sa fie bine pentru toti, mai putin pentru cetateni.
daca incompetentul de grindeanu nu anula licitatia din 2021 anul acesta se putea trece la licitatia pentru proiectare si constructia autostrazi.
a venit caratorul asta de stiucii, a anulat licitatia (prietenii stiu de ce), a impartit lotul si uite asa am pierdut trei ani.
apoi tot grindi a spus ca nu e nevoie de autostrada, facem studiu pentru drum expres (asa a facut si cu centura de sud, din pix a taiat din dubla banda pe sens intr-o singura banda pe sens)
apoi ne miram ca nu avem autostrazi, pai cum sa avem cu asa politruci, vai mama vostra
GRANITZ LA ORSOOOVAAAAA !!!!
-
Ai avut note mici la scoala…
Ati uitat sa il injurati pe Fritz, ca na asa e romanul … “nici cand e bine nu e bine “