Lucrările întârziate de la Pasajul Solventul continuă. În prezent, se toarnă fundul viitorului pasaj, iar în lunile viitoare se va desfășura și cea mai complicată parte – împingerea chesonului, care va reprezenta pasajul propriu-zis.
La fața locului s-a deplasat și viceprimarul Ruben Lațcău.
„Ce facem noi acum este să turnăm platforma de împingere. Deja există fierul beton, a început partea de finisaje și avem două pompe mari care toarnă continuu, mașină după mașină, până când vom turna peste 1.000 de metri cubi de beton doar pentru această platformă.
În luna iuie începem construcția chesonului, a pasajului propriu-zis. Undeva în toamna acestui an vom începe străpungerea, iar de anul viitor vom putea să trecem de pe strada Gării, până pe Bogdăneștilor, pe sub 10 linii de cale ferată”, spune acesta într-o videoclip postat pe pagina sa de Facebook.
Toate lucrările se vor desfășura fără oprirea traficului feroviar. Cea mai complexă parte este împingerea chesonului – „cutia” de beton de cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri – pe sub liniile de cale ferată. Aceasta, având o grosime a pereților de 70-80 de centimetri, va reprezenta pasajul propriu-zis prin care va trece traficul.
Detalii despre investiția care trebuia deja să fie gata
Vă reamintim, Pasajul Solventul va avea o lungime de 87 de metri, șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Acesta va asigura legătura între Dâmbovița și Ronaț, urmând să degreveze traficul din această parte de oraș. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași)
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. În urmă cu o lună, reprezentanții constructorului ne spunea că lucrările ar trebui să fie gata în primăvara lui 2025. Astfel, dacă va fi respectat și noul termen, lucrările ar trebui să fie gata cu o întârziere de vreo doi ani și ceva față de termenul inițial.
Trimite articolul
XDorim alegeri în fiecare an.Schimbam legile.
Sa fie……
Legătură dintre Ronaț și Dâmbovița prin apele cristaline a Begăi.
“fundul”??!! E frumos ass. Pai ce cuvânt e asta ? Fund se spune numai la domnișoare. Mai corect era dosul.
Nu se mandreste DoNIMiC cu aceasta realizare?
-
E mare disperarea?
-
nu se mindreste .asta e realizarea lui Lae de la Bocsig .A facut Friz altele cu care se poate mindrii.