Constructorul lotului 3 din autostrada Lugoj – Deva a dat în funcțiune noul traseu al drumului național 68A în apropierea localității Holdea. Circulația se realizează acum pe un nou drum, deviat față de traseul inițial, și include un nou sens giratoriu. Acesta ar urma să asigure și accesul pe autostrada A1 în zonă, pe un nou nod rutier. Exact acest nod și un ecoduct sunt motivul de dispută care va duce la întârzierea semnificativă a termenului de finalizare al lotului, mai spun cei de la Pro Infrastructură.
Beneficiarul, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, și constructorul, societatea spaniolă Comsa, se ceartă pe aceste lucrări, primul nu ar dori includerea lucrărilor suplimentare în contract, anunță reprezentanții asociației. Fără acest nod rutier nu există nicio posibilitate de acces pe noul lot de autostradă, aceasta pentru că din lotul 2 lipsește o importantă parte, cea cu celebrele tuneluri pentru urși.
Constructorul lotului 3 lucrează în alte zone ale acestuia și ar putea termina investiția în acest an, dar disputele apărute întârzie termenul de livrare. Constructorul a deviat circulația vehiculelor pe noul traseu al DN68A care supratraversează viitoarea autostradă. Imediat după, fostul traseu al drumului național a fost desființat și a început realizarea unor săpături, pentru un nou debleu. Cantitățile mari de precipitații din ultimele zile au stopat momentan lucrările, însă se estimează că în cel mai scurt timp acestea vor fi reluate în acest punct critic al șantierului, spun cei de la Pro Infrastructură.
În zona ecoductelor dinspre capătul estic de la Ilia, stadiul începe să fie unul avansat, fiind executate straturile de asfalt, rigolele pentru scurgerea apelor, platformele betonate din parcările de scurtă durată, parapetele metalice laterale și centrale, panourile fonoabsorbante și chiar instalațiile de iluminat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!