Centura Timișoara Sud este în lungime de 25 de kilometri, iar pe data de 8 iunie este termenul final pentru depunerea ofertelor, acum licitația fiind în derulare pentru studiul de fezabilitate și execuția propriu-zisă. Deși primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a cerut ca șoseaua de ocolire a Timișoarei să aibă patru benzi, oficialul de la Ministerul Transporturilor spune că centura va fi realizată pe două benzi, iar ulterior se va putea extinde chiar și la patru benzi.
„Eu nu am auzit niciodată ca vreodată să fi fost o discuție ca această centură să fie la patru benzi. Niciodată nu s-a vorbit de patru benzi la centură, cu atât mai mult cu cât nu necesită trecerea la drum expres, la autostradă. Sunt două benzi, una de-o parte și una de alta, și un acostament de aproape o bandă. Proiectul prevede lărgirea sau trecerea la drum expres, dacă este cazul. Terenul este cumpărat la regimul de drum expres (patru benzi), autostradă, investiția vrem să o realizăm cât mai repede și să o putem da în folosință cetățenilor din Timiș, Timișoara, cât și celor care tranzitează județul Timiș. Aș vrea să discutăm pe lucruri punctuale. Decât să facem în regim de autostradă să ne apucăm în doi-trei ani, avem posibilitatea să dăm drumul cât mai repede acestor proiecte. Este o șosea largă, cu două acostamente, stânga și dreapta”, a spus Dragoș Titea.
Conform secretarului de stat, studiul de impact pentru centura de Sud a Timișoarei a fost făcut recent și s-a luat în calcul traficul actual. Conform directorului DRDP Timișoara, Horațiu Simion, niciodată centura de NE (cea existentă) nu a fost blocată, deși asigură traficul spre Moravița.
„Nu se justifică centura la patru benzi. Centura de N-E, dacă o parcurgem cu toții, vedem că toate intersecțiile sunt făcute pentru patru benzi. Probabil că va veni un moment când pe anumite segmente să avem acest lucru. Să ne bucurăm că este obiectivul promovat și că avem sprijinul. Pe 8 iunie este termenul limită de depunere a ofertelor”, a spus Horațiu Simion, director regional Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
Conform președintelui Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, un studiu arată că sunt 3.700 de autovehicule pe zi pe drumul Moravita – Timișoara, iar pentru proiectarea la patru benzi a unui drum de acest fel ar trebui să treacă 8.000 de autovehicule pe zi.
„Acum, când se rezolvă acest proiect, criticăm? Centura de Nord Est este același model. Ați observat vreun blocaj de trafic pe acea centură? Are cineva tehnic exemplificat că viitoarea centură de Sud va bloca traficul? Nu s-a pus niciodată în discuție ca centura de Sud să fie la patru benzi. S-a trezit deputatul Drulă că nu e în regulă cu acest proiect, și a fost preluată acea declarație haotică și de către Nicolae Robu. Vrem să le facem și să le implementăm, trebuie să punem toți umărul și să le implementăm”, a spus președintele CJ Timiș, Călin Dobra.
Liderul CJ Timiș Călin Dobra și reprezentantul Ministerului Transporturilor au făcut apel la autoritățile locale să vină la guvern să discute problemele pe care le au pentru a se încerca rezolvarea lor.
„Îi transmit acum domnului Robu, cred că este normal să stăm la masă să discutăm și să rezolvăm problemele Timișului, avem toată deschiderea”, a mai spus Dobra.
Citiți principiile noastre de moderare aici!