Bucata de autostradă de 27 de kilometri face parte din tronsonul Lugoj – Deva, iar stadiul lucrărilor nu este nici pe departe unul mulţumitor. După ce a vizitat lucrările la primul tronson al autostrăzii dintre Giarmata şi Lugoj, ministrul Nazare a continuat cu verificarea lucrărilor la prima parte a drumului ce se va construi între Lugoj şi Deva. Acest lot, având o lungime de 27,4 de kilometri, porneşte din Lugoj şi se opreşte lângă localitatea Dumbrava.
Cele descoperite aici au fost o surpriză pentru ministrul Transporturilor. Iniţial, acesta a participat la o prezentare oficială, la clasicul „panou”, cu hărţi şi informaţii tehnice. Surpriza a apărut în momentul în care Nazare a decis să vadă şi efectiv stadiul lucrărilor, pe teren. Se pare că nimeni din partea firmelor gazdă nu se aştepta la o asemenea solicitare! Iar pe teren, cei 8% din lucrare anunţaţi ca şi realizaţi nu prea au fost atinşi. Nemulţumit de situaţia reală descoperită pe teren, Alexandru Nazare a convocat, sâmbătă seara, o şedinţă fulger la sediul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.
La discuţii au participat oficialii Ministerului Transporturilor şi cei ai firmelor care au câştigat licitaţia pentru construcţia acestui tronson. Reprezentanţilor constructorului li s-a cerut ca în termen de maxim trei zile să prezinte un plan clar, pe etape, cu fiecare pas ce va fi urmat de către constructor, în aşa fel încât să fie respectat contractul de lucrări semnat.
Deocamdată nu s-a pus problema unor desfaceri de contract, firma constructoare nu a mai avut antecedente. Totuşi, solicitarea ministrului a fost cât se poate de serioasă şi imperativă, iar constructorul nu prea a avut nimic de obiectat.
Proiectul „Construcţia autostrăzii Lugoj-Deva (secţiunea Lugoj – Dumbrava)” are drept obiectiv proiectarea, supervizarea şi construcţia unei autostrăzi (2×2) între oraşele Lugoj şi Dumbrava, în lungime de 27,47 km. Această autostradă va fi parte a autostrăzii care va lega oraşele Lugoj şi Deva. Proiectul prevede construcţia a 11,43 km drum de legătură, a cinci poduri, a unui viaduct, a 17 pasaje, a patru noduri rutiere, a unui centru de întreţinere şi a unei zone de parcare şi servicii. Prin construcţia autostrăzii Lugoj – Dumbrava se estimează o reducere a timpului mediu de călătorie la 20 de minute şi o reducere a ratei accidentelor cu 62,3%.
Contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru autostrada Lugoj – Dumbrava a fost semnat cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, durata contractului fiind de 22 de luni, iar termenul de finalizare al lucrărilor – anul 2013.
O noua vizita ministeriala pe santierul autostrazii Timisoara-Lugoj
Citiți principiile noastre de moderare aici!