Directorul RATT explică cum funcționează panourile de informare din stațiile RATT. Multe dintre liniile pentru tramvaie sunt comune cu benzile de circulație, așa că nu este greu de crezut că tramvaiele întârzie din cauza semaforizării. Ceea ce recunoaște și șeful regiei. Goia consideră că principala cauză a întârzierii mijloacelor de transport în comun este „semaforizarea care funcționează pentru traficul general”.
„Tramvaiele, după cum bine știți, au mai mult de jumătate din rețeaua de transport linie cale comună cu traficul general. Acest aspect presupune că semaforizarea care funcționează pentru traficul general ne afectează și circulația tramvaielor, după programul de transport pe care îl avem. În momentul în care noi comunicăm timpii planificați de sosire în stație prin programul de transport pe care îl încărcăm zilnic după graficele de circulație, noi la acești timpi ne vom raporta în funcție de situația reală de pe teren. Întârzierile apar față de situația planificată. Ambuteiajele ne creează aceste probleme, care ne aduc în situația în care întârzierile și descreșterile de timp pe panourile de informare apar ca urmare a calculului poziției mijlocului de transport aflat în coloana de transport. Este un algoritm de calcul, GPS-ul ne dă poziția, se măsoară timpul și spațiul. După care determinăm viteza. În momentul în care el nu și-a schimbat poziția și GPS-ul nu mi-l localizează că și-a schimbat poziția în coordonatele citite, înseamnă că nu s-a deplasat, viteza este zero. Este la fel și la autobuze și troleibuze”, a explicat, pentru tion.ro, Ioan Goia.
O altă cauză a întârzierii tramvaielor o reprezintă și mașinile parcate pe liniile de tramvai, mai spune șeful regiei. Zonele preferate de șoferi? Piața Traian sau strada Gheorghe Doja. Goia susține că atunci când se întâmplă asta și problema nu este rezolvată rapid, atunci mijloacele de transport pe șine sunt deviate.
Care ar fi soluția? Prioritizarea mijloacelor de transport. Directorul RATT susține că a stabilit deja o întâlnire cu cei din primărie pentru a discuta despre acest subiect.
„Am discutat cu cei din primărie să ne punem la masă. Soluțiile ar fi benzi de circulație și prioritizare la tramvaie, troleibuze și autobuze”, a conchis Ioan Goia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!