Potrivit primarului Nicolae Robu, toate semafoarele care au fost montate suplimentar în cadrul proiectului, 44 la număr, sunt puse în funcțiune. Ele mai trebuie integrate însă în sistem și să fie sincronizate, ceea ce se va întâmpla până în luna noiembrie.
Cât despre butoanele de la trecerile de pietoni, la unele zebre de pe Take Ionescu pietonii trebuie să intre pe spațiul verde pentru a putea efectiv folosi butoanele. Tot pe Take Ionescu ar trebui să funcționeze în noiembrie și unda verde, ca șoferii să le prindă pe toate pe verde, în cazul în care merg cu viteza legală. Vor fi puse și indicatoare care să îi atenționeze. În ceea ce privește butoanele pentru semafoarele de la trecerile de pietoni, primarul Nicolae Robu susține că acelea care au fost montate necorespunzător vor fi mutate, iar altele… scoase din funcțiune.
„Butoanele, dacă sunt montate necorespunzător, vor fi mutate. Numai că unele dintre butoane vor fi dezactivate, acolo unde funcționarea semafoarelor, la butonare, ar putea să perturbe unda verde. Ele vor fi scoase din funcțiune, trebuie să se știe și lucrul acesta, că unii și-au pus și întrebarea asta, cum se va asigura undă verde dacă vin mașini necontrolat, în funcție de cum apasă pietonii pe buton. Păi acolo unde se vor întâmpla astfel de perturbări, evident că butoanele vor fi scoase din funcțiune. Se va merge pe timpi controlați computerizat”, a explicat Robu pentru tion.ro.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” prevede semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, acesta din urmă fiind inaugurat încă de anul trecut.
Lucrările pentru sistemul de management al traficului sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. Aproape 10 milioane de lei – 2,2 milioane de euro sunt puși din bugetul local.
La acești bani se adaugă și cei 1,3 milioane de euro pentru lucrări neprevăzute, ce vor fi executate de Backup Technology. Prin urmare, cel mai performant sistem de trafic management din Europa, așa cum îl lăudau reprezentanții primăriei, ne costă aproximativ 6 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
Semaforisoara va functiona 100% abia din iarna
Citiți principiile noastre de moderare aici!