Până duminică, unii dintre șoferii care veneau dinspre Sibiu au coborât la Deva, fără să beneficieze de kilometrii de autostradă dați în folosință de câteva zile, din cauză că următoarele localități erau „tăiate” pe panoul indicator, ca și cum drumul era închis.
Tion.ro a relatat duminică despre acest lucru, iar luni, 19 august, panourile au fost corectate. Liniile care ”tăiau” următoarele localități au fost îndepărtate.
Vă reamintim, luni, 12 august, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au poposit pe loturile 3 și 4 de autostradă pentru a recepționa lucrarea și a da drumul traficului pe cei 43 de kilometri – lotul 3 plus lotul 4. Lotul 3 nu a fost încă recepționat deoarece consultantul a cerut amânarea recepției, după ce ar fi descoperit disfuncționalități ale lucrărilor efectuate. Se circulă doar pe lotul 4 – 22 de kilometri. La rândul său, lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureșului. Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea.
Pentru lotul 3, unde consultantul a descoperit lucrări neconforme, ministrul Transporturilor a dat termen zece pentru remedierea disfuncționalităților și a spus că tronsonul va fi dat în circulație până la finalul lunii în curs.
În ceea ce privește lotul 4, acesta a fost dat în circulație mai devreme, miercuri, 14 august, cu mențiunea că bretelele de acces pe lotul 4 aparțin de lotul 3, iar pentru acest lucru CNAIR a preluat prin proces-verbal de predare-primire, temporar, zona de 800 de metri care conține și bretelele de acces, pentru a putea face descărcarea.
Se lucrează încă din noiembrie 2013 pe șantierele de pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva. Lucrările ar fi trebuit terminate în 2016.
Pe lotul 3 lucrează asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.
La lotul 4 a lucrat asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, valoarea contractului fiind de 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, diferența fiind asigurată din fonduri de la guvern.
Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/au-dat-drumul-la-circulatie-pe-autostrada-de-400-de-milioane-de-lei-dar-au-uitat-semnele-vechi-pe-ea-soferii-derutati-ies-inca-la-deva/2304811
http://www.tion.ro/ministrul-transporturilor-pe-autostrada-lugoj-deva-saptamana-viitoare-lotul-4-va-fi-dat-in-trafic/2302840
http://www.tion.ro/se-deschide-circulatia-pe-lotul-4-din-autostrada-lugoj-deva-22-de-kilometri-de-la-ilia-la-soimus/2303005
Citiți principiile noastre de moderare aici!