Potrivit reprezentanților Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Timiș, în perioada 1 ianuarie – 30 august 2022, în județ au fost înregistrate 58 de accidente, soldate cu decesul a 32 de persoane și rănirea gravă a altor 39.
La nivel județean se are în vedere implementarea viziunii zero pentru accidentele rutiere. Implementată pentru prima dată în Suedia în anii 1990, Vision Zero s-a dovedit a fi un succes în toată Europa, dar şi în America de Nord. Aceasta se bazează pe presupunerea că toate accidentele grave și mortale pot fi prevenite.
În acest context, prin intermediul Comisiei de Circulație care își desfășoară activitatea la nivelul CJ Timiș, Cristian Moș află de la Poliția Rutieră care sunt punctele „fierbinți” unde au loc cele mai multe accidente rutiere.
„Suntem în lucru pentru contractul cadru la semnalizări rutiere și tehnologii noi pentru drumurile județene. În comisia de circulație a CJ Timiș unde este implicată și poliția județeană, aceasta vine cu statistica unde sunt cele mai multe accidente, cum a fost cazul la Albina, unde s-au încercat diferite pre-semnalizări, dar nu au funcționat; astfel că vom face un sens giratoriu”, a declarat pentru Tion Cristian Moș, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș.
În urma discuțiilor se iau o serie de măsuri de sporire a siguranței rutiere pe drumurile județene din Timiș.
Acesta sunt următoarele:
- DJ 595 Timișoara – Giroc – vor fi realizate patru sensuri giratorii provizorii și vor fi marcate noi treceri de pietoni; partea carosabilă va fi delimitată prin montarea de stâlpi flexibili pentru separarea sensurilor de circulație;
- DJ 691 Timișoara – Dumbrăvița – va fi reorganizat primul sens giratoriu modificând accesul spre centrul comercial din zonă, pentru sporirea siguranței rutiere și fluidizarea traficului auto;
- DJ 592 Moșnița Nouă – Sacoșu Turcesc – având în vedere numeroasele accidente rutiere din zona Albina și Sacoșu Turcesc și faptul că măsurile luate până acum nu au avut efect, la sugestia Poliției Rutiere, CJT a demarat procedura pentru realizarea a două sensuri giratorii permanente;
- DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român – Cristian Moș a dispus verificarea întregului tronson și corectarea neregulilor din teren care vizează siguranța rutieră.
În urmă cu un an, Consiliul Judeţean Timiş a realizat o trecere de pietoni supraînălţată în satul Sinersig din comuna Boldur. Locul nu a fost ales la întâmplare. Aceasta a fost trecerea de pietoni unde s-au petrecut mai multe accidente mortale în ultimii ani.
Potrivit IPJ Timiș, în primele opt luni ale acestui an, principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost indisciplina pietonilor (22%), fiind înregistrate 13 accidente, soldate cu decesul a șapte persoane şi rănirea gravă a altor șase și alte preocupări de a distrage atenția (13,80%), fiind înregistrate opt accidente, soldate cu decesul a patru persoane şi rănirea gravă a altor cinci.
De asemenea, printre principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave se mai numără și nerespectarea regimului legal de viteză (10,34%), fiind înregistrate șase accidente, soldate cu decesul unei persoane şi rănirea gravă a altor șapte, neacordarea priorității de trecere vehiculelor (8,62%), fiind înregistrate cinci accidente, soldate cu decesul a două persoane şi rănirea gravă a altor patru și neacordarea priorității de trecere pietonilor (8,62%), fiind înregistrate cinci accidente, soldate cu decesul unei persoane şi rănirea gravă a altor patru.
Pe aceeași temă:
Trecere de pietoni supraînălțată în locul cu cele mai multe accidente cu victime din Timiș
Accident cu patru victime, printre care un copil de un an, între Chevereșu Mare și Albina
Accident cu două victime și trei mașini implicate, în apropiere de Albina
Trimite articolul
XAvând in vedere, orizontul de dezvoltare peri-urbana a Timișoarei înspre localitatea Albina cat si creșterea valorilor de trafic pe drumul județean 592, poate ar fi bine de avut in vedere, mărirea gabaritului transversal, la 4 benzi (pana la Buziaș), cu caracteristicile unui drum rapid, care chiar ar putea duce la un reviriment al investițiilor imobiliare in zona de SV a orașului, cat si conectarea la centura de sud si autostrada Timișoara-Belgrad.
-
Asta si traversari pe poduri, plus drumuri paralele de incarcare/descarcare, nu puzderie de sensuri giratorii. Intr-o viziune pentru urmatorii cativa zeci de ani. Binenteles cu piste si trotuare acolo unde este cazul. Nu rahaturi de “magistrale verzi” sau … multicolore. Iar unde se poate inclusiv cu perdele vegetale (forestiere) pentru protectie si calitatea aerului. Dar asta presupune viziune si responsabilitate, nu oportunism politic si … hotie a rechinilor imobiliari. Vise – vise.
Numai că e buna viziunea, dar nu terfelită in stilul românesc. Aia dincolo fac drumuri cu bretele laterale de ieșire și intrare pe drum, că la autostrada, nu rahaturi de sensuri giratorii care aglomerează traficul sau in care unii oricum nu acorda prioritatea și fac accidente și accidentul mortal se muta de la depășire neregulamentară la neacordare de prioritate.
Daca vi de la Bucovat,la Remetea daca vrei sa faci stanga spre Timisoara, stai de te saturi.Aici cand se rezolva problema??
-
Poți face dreapta și întorci la giratoriu.
E mai lungă distanța, dar scapi mai repede și e si mai sigură manevra.