Primăria Timișoara caută un dezvoltator care să creeze un portal unic în relația dintre cetățeni, firme și administrația locală. În acest sens a lansat o licitație, la care cei interesați își pot depune ofertele până în 28 martie.
Valoarea estimată a contractului, cu TVA inclus, este de 2.670.788 de lei, peste 540.000 de euro. Proiectul este finanțat cu bani europeni, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020
Viitorul portal va furniza servicii digitale atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, în relația acestora cu administrația locală.
„În ultima perioadă am introdus servicii digitale noi și am îmbunătățit altele existente care din cauza faptului că erau greu de utilizat nu erau folosite de timișoreni. Practic, de la începutul anului, peste 60.000 de timișoreni au folosit serviciile digitale ale municipalității, fie au plătit taxele și impozitele online, au cumpărat abonamentul de parcare, și-au făcut programări sau au depus acte online. Acum, trecem într-o nouă etapă și vrem să realizăm un portal unic, unde atât cetățenii, cât și firmele să aibă servicii online, care îi scutesc de o grămadă de drumuri inutile și de birocrație fără rost”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Serviciile digitale oferite de Portalul unic pentru cetățeni și firme:
- posibilitatea depunerii de cereri pentru obținerea de avize, certificate, diverse documente;
- realizarea de interogări și plăți electronice în cazul taxelor și impozitelor locale;
- primirea de notificări și informații de interes public (newsletter-uri);
- completarea de formulare de feedback și chestionare.
Primăria Municipiului Timișoara a obținut o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.
Proiectului de digitalizare a administrației locale cuprinde îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public, cum ar fi hotărârile consiliului local, achiziții, concursuri de angajare etc., realizarea unei hărți a informațiilor de interes public, crearea identității digitale unice și a unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).
Totodată, arhiva PMT va fi trecută în format digital pentru protejarea datelor și facilitarea accesului cetățenilor. Serviciile implică scanarea și indexarea documentelor existente pe hârtie și transferarea lor în arhiva electronică. Din punct de vedere cantitativ, 5.000 de bibliorafturi urmează să fie trecute în format digital.
Pe aceeași temă:
Efectele digitalizării la Primăria Timișoara: 20.000 de drumuri în minus la ghișee
Trimite articolul
XExista deja acel portal al DFMT, unde persoanele fizice beneficiaza deja de aceste servicii. Nu inteleg ce poate fi asa complicat sa se asigure acces si pentru firme. Sau e doar intentia usereului de mai sifona niste bani pentru ceva ce exista deja. La fel ca asa-zisa modernizare a platii calatoriei cu STPT. Firmele de casa ala usere, fara angajati si cu sediu intr-o garsoniera vor pradui inca jumatate de milion de euro.
cam de cate ori o sa construiti din nou acelasi servicii? nu exista deja? primaria nu e deja la un click distanta? si daca nu, de ce nu?