Primăria Timișoara a lansat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar Radialei Vest. Radiala Vest reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest, aflată și ea în etapa de realizare a studiului de fezabilitate și pentru care a fost stabilită varianta finală de traseu la începutul acestui an.
Pentru studiul de fezabilitate, Primăria Timișoara este dispusă să ofere 1.116.000 de lei fără TVA, respectiv 1.328.040 de lei, echivalentul a aproape 270.000 de euro. Firmele interesate își pot depune ofertele în SEAP până în 16 noiembrie.
Radiala ar urma să aibă o lungime de aproximativ 1 km (distanță măsurată în linie dreaptă), pe sectorul cuprins între Strada Gării – pasajul Solventul și intersecția cu strada Carpenului, prin construirea unui drum cu două benzi pe sens și a unui pasaj suprateran peste linia de cale ferată.
„Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR. Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei”, spun reprezentanții Primăriei Timișoara.
Timișoara are în prezent 7 radiale majore: Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70.
„Radiala Vest este prima nouă intrare rutieră în Timișoara, construită în ultimii 40 de ani, și este unul din proiectele care va deschide dezvoltarea zonei vestice a orașului. Ea va crea o alternativă de intrare în oraș prin care reducem traficul de pe radialele adiacente, în mod special, de pe Calea Șagului. Cu mai puțin trafic în viitor, avem în vedere realizarea unor benzi dedicate pentru transportul public și deschiderea unor noi culoare de mobilitate, așa cum va fi Magistrala Verde Calea Șagului”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Trimite articolul
XDomnul primar poate leagă și zona de case formată de străzile Comoarei, Liliacului, Păstorilor, Sacului, Banul Udrea, Liman la radiala asta de vest. Această zona are o singura cale de acces cu restul orașului și aia cu bariere la trecere de nivel cu calea ferată, între străzile Banul Udrea și C.A Rosetti. Daca e nevoie de o salvare, de pompieri și bariera e pusă ( se stă și 20 – 30 de minute la ea) moare omul sau arde casa în timpul ăsta. Este foarte important ca această zona să fie legată cumva la La această RADIALĂ DE VEST. Poate citește cineva și se sesizează de acest fapt.
Excelent. Dati-i bataie si incepeti lucrarea asap.
S-a gandit careva din primarie sau cjt ca aceasta radiala ar putea merge pana in Sanmihaiu Roman si astfel s-ar mai descongestiona Ioan Slavici din Freidorf si Utvinul iar timpul de venire in oras de la Sanmihai ar scadea considerabil? Alo, se aude?
-
Ce treabă are Primaria Timișoara cu Sânmihai-ul Roman? Banii pentru asta nu pot veni de la PMT. E treaba CJT să continue cu radiala daca vrea, dar mă îndoiesc de faptul ca Nica pică la înțelegere cu Fritz. Daca era spre Dudești…. altă poveste.
-
Foarte buna idee, intr-o prima varianta era prevazuta pana in Sanmihaiul Roman