Proiectul viitorului pasaj din Urseni este încă în fază incipientă, dar avansează. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara anunță că a fost desemnată firma care să realizeze SF-ul.
„După finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, DRDP Timișoara a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind execuția unui pasaj denivelat pe DC 152 (fost DC 98) – Calea Urseni la intersecția cu Varianta de Ocolire Timișoara Sud. Ofertantul desemnat câștigător este Costin și Vlad Birou de Proiectare S.R.L., cu valoarea de 810.000 lei fără T.V.A. Durata contractului este de 8 luni”, precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
Cu TVA, valoarea ar fi de aproximativ 964.000 de lei sau 194.000 de euro. Față de momentul lansării licitației, prețul a mai scăzut, estimarea la acel moment fiind de 1,2 milioane de lei, cu TVA. Până să poată fi semnat contractul, trebuie să mai expirare și perioada de depunere – zece zile calendaristice – și ulterior de soluționare a eventualelor contestații și plângeri.
În prezent, nu există legătură directă între Timișoara și Urseni
Vă amintim, proiectul tehnic al Variantei de Ocolire Timișoara Sud prevedea, la intersecția cu Calea Urseni „amenajarea conexiunii (…) ca o intersecție la nivel, care permite doar virajul la dreapta, fără posibilitatea legăturii directe dintre localitatea Urseni și municipiul Timișoara”, potrivit caietului de sarcini al licitației. Documentul nu menționa expres dacă noul pasaj va fi superior sau inferior.
„Când s-a stabilit soluția de amenajare a acestei intersecții, s-a urmărit creșterea siguranței circulației pe șoseaua de centură prin reducerea zonelor potențiale de conflict, fluența traficului pe centură și au fost luate în considerare studiile de trafic. Soluția tehnică stabilită în baza avizelor tuturor autorităților locale și județene a fost de amenajare a unei intersecții în cruce, cu virare obligatorie la dreapta spre sensul giratoriu de la drumul județean cu Moșnița Nouă.
În urma analizării situației din prezent, a rezultat că, pentru a asigura legătura directă dintre Urseni și Timișoara pe DC 152, fără a folosi sensurile giratorii de la km 14+608 și km 18+117, este nevoie de construirea unei intersecții denivelate pe DC 152, cu pasaj superior/inferior VO Timișoara Sud”, explicau reprezentanții DRDP Timișoara.
Eventualul pasaj – sau sens giratoriu, în loc – era în discuție de mai mult timp, dar în mai, într-o vizită pe șantierul Centurii Sud, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a confirmat faptul că acesta urmează să fie realizat. Între timp, Centura Sud a fost finalizată și se poate circula pe ea.
Licitația a fost lansată în august, iar în septembrie se anunța că sunt cinci oferte depuse.
Trimite articolul
XInainte de a face un astfel de pasaj, trebuie:
1) rezolvate problemele scolilor din Urseni si Mosnita ca sa nu se mai inghesuie lumea la Gimnaziala 30. In timpul scolii, Calea Urseni era un cosmar pentru locuitorii din zona; acum lucrurile s-au mai imbunatatit de cand nu se mai poate merge direct.
2) realizat un sens giratoriu la uzina de apa
3) construite trotuare (ar fi ideal si piste de bicicleta) pe Calea Urseni
Va rog nu faceti nici un pasaj inainte de rezolvarea acestor aspecte. Nu imi place nici mie sa ocolesc pe centura ca sa pot intra pe strada pe care stau, insa prefer neajunsul asta ca sa am o strada cat de cat functionala.
-
Tu esti ca ala care, respins la academia de aviatie, a mers la antiaeriana: “Daca eu nu zbor, nimeni nu zboara!”.
Ceau,
500m spre Giroc, este un sens giratoriu care nu duce undeva….e degeaba.
Cu aceeasi bani se putea muta la intersectia cu Urseni.
In 5 ani , sau cat a durat executia centurii, se putea face sens giratoriu la Urseni.
Pasajul va fi gata peste 5 ani …la alegerile urmatoare.
O mare rusine pentru Banat, pentru Timisoara.
Suntem de rasul lumii.
Doar in Ro este posibil sa nu prevezi sens sau pasaj la Urseni.
Chiar daca proiectul a fost facut prost in 2011 in 5 ani de executie centura, găsești o solutie.