Reprezentanţii Aquatim spun că problemele sesizate au fost în mare parte rezolvate.
„Din peste 100 sesizări privind canalizarea, înregistrate în noaptea de 14 spre 15 mai a.c. la dispeceratul societății Aquatim, 90% au fost rezolvate până în acest moment. În cursul zilei de astăzi s-au mai primit încă 50 de sesizări, care sunt în curs de rezolvare”, ne-au transmis cei de la Aquatim în cursul zilei de joi.
În timpul ploilor, atunci când debitele sunt foarte mari, se poate depăşi capacitatea de preluare şi transport a reţelei, sistemul intră sub presiune, iar apa poate refula în subsoluri. Responsabilii Aquatim susţin însă că, din constatările lor, făcute în urma intervenţiilor la care au fost solicitaţi, subsolurile cu probleme au avut iniţial alte destinaţii, fiind transformate ulterior în locuinţe ori spaţii comerciale. Odată cu noile amenajări au avut loc lucrări la partea de instalaţii, iar acestea nu s-au făcut corespunzător, astfel încât să se prevină riscul de inundare, potrivit operatorului.
„Inundarea subsolurilor este o problemă cu care Timişoara se poate confrunta în timpul ploilor torenţiale. În urma intervenţiilor s-a constatat că toate aceste subsoluri inundate au avut iniţial altă destinaţie, fiind magazii, subsoluri tehnice, boxe etc. Multe subsoluri au fost transformate în locuinţe, birouri sau spaţii comerciale. În aceste incinte s-au făcut lucrări de modernizare, cum ar fi montarea instalaţiilor sanitare, ceea ce a implicat şi legarea subsolurilor la reţeaua publică de canalizare. Din păcate, legarea instalaţiilor interioare de canalizare la sistemul public s-a făcut în cele mai multe situaţii neautorizat, fără un proiect tehnic care să prevadă soluţiile tehnice adecvate pentru evitarea riscului de inundare a acestor spaţii, prin reţeaua publică, la ploi torenţiale”, afirmă directorul general al Aquatim, Ilie Vlaicu.
Acesta aminteşte şi faptul că deţinătorii respectivelor spaţii sunt responsabili de asigurarea condiţiilor adecvate de conectare la reţeaua publică, că „imobilele cu subsoluri echipate cu instalaţii sanitare trebuie să se racordeze doar cu respectarea măsurilor speciale anti-refulare din colector spre subsol (clapete, vane sau staţii de pompare a apelor uzate)”. Aquatim, ca furnizor al serviciilor, poate recomanda soluţii tehnice, oferind la cerere, proiectanţilor sau utilizatorilor, consultanţă de specialitate, fără a percepe taxe.
„O astfel de soluție recomandată de Aquatim este montarea pe reţeaua interioară de canalizare a unei clapete antirefulare, dar, în această situaţie, este foarte important ca apa de ploaie colectată de pe acoperişuri sau alte suprafeţe să fie evacuată după clapetă şi, pe perioada ploilor torenţiale, consumul interior de apă să fie limitat, pentru a evita inundarea. O altă soluţie este colectarea apei de ploaie într-un bazin, de unde să fie refulată cu o pompă în racordul de canalizare, de preferinţă după încetarea ploii şi revenirea sistemului de colectare la regimul normal de curgere”, explică directorul societăţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!