Maşini puternice, cauciucuri arse şi motoare turate la maxim, au fost ingredientele unui adevărat regal automobilistic organizat la Timişoara la sfârşitul săptămânii trecute. Cei mai buni piloţi s-au întrecut în cele mai spectaculoase derapaje în cadrul etapei a doua a campionatului naţional de drifturi, organizată la Timişoara.
“Am adus cei mai buni piloţi la această competiţie. Nu este vorba de parcurgerea traseului contratimp, ci cât mai spectaculos. Cu cât maşina este mai perpendiculară pe interiorul virajului, cu atât obţine mai multe puncte. Pilotul este punctat inclusiv pentru stilul artistic, în funcţie de efectul pe care manevrele sale le are asupra publicului. Cea mai spectaculoasă evoluţie este aceea în care pe circuit iau startul două maşini. Piloţii trebuie să se copieze perfect. Este un dans elegant al maşinilor, în tandem. Un test de măestrie“, a arătat Graţian Sonu, unul dintre organizatori, preşedintele Asociaţiei Române de Tuning Auto.
Maşinile au fost conduse de cei mai populari piloţi din campionatul de drift, care au făcut un adevărat spectacol, inclusiv la sesiunea de antrenamente de sâmbătă. A fost o luptă strânsă între japonezele Nissan, Skyline sau Silvia, contra bavarezelor BMW, de diferite modele. “Ne pare rău că nu s-au înscris mai mulţi piloţi locali. Ştim că la Timişoara comunitatea automobilistică este destul de bine dezvoltată. Nu s-au înscris însă decât trei timişoreni. Atracţia zilei a fost Pinki, debutantă din Arad, la Volanul ununui autoturism Mazda MX5“, a mai spus Graţian Sonu.
Cei mai curajoşi spectatorii au avut parte şi de un taxi-drift. Ei şi-au ales pilotul favorit, iar în schimbul sumei de 50 de lei au urcat în maşini şi au simţit pe pielea lor ce înseamnă… derapaje controlate.
Spectacolul automobilistic a putut fi urmărit până duminică seara. Evenimentul s-a încheiat cu premierea şoferului care a dovedi că este un artist al volanului. Ei au trebuit să impresioneze publicul, dar şi pe arbitrii francezi de la campionatul european de drift – King of Europe. Ultima bătălie s-a dat între japonezele Nissan Skyline. “Tengu”, pe un bolid negru şi cu mai mulţi cai sub capotă, a ieşit câştigător în faţa lui “Ciuli”. Ultimul însă a fost favoritul publicului, care a contestat decizia arbitrilor.
Campionatul European de Drift “King of Europe” în România se mută la Cluj, competiţie ce se va derula la finele lunii viitoare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!