Potrivit oficialilor Inspectoratului Şcolar Timiş, gradul de dificultate al subiectelor a fost acelaşi ca şi la examenul de bacalaureat. Subiectele au fost elaborate de reprezentanţii Inspectoratului, iar elevii au susţinut simularea examenului la o singură probă. „Pentru noi este foarte importantă capacitatea unităţilor de învăţământ de a percepe corect această simulare. Nu ne referim la organizare, ci la evaluarea elevilor în această etapă şi găsirea de soluţii până la finalul anului astfel încât lucrurile să fie foarte clare”, a spus inspectorul şcolar general al judeţului Timiş, Marin Popescu.
„La Pedagogic a avut loc simularea la mai multe discipline de învăţământ. Cei mai mulţi au fost la matematică şi cred că acest lucru se datorează dificultăţii deosebite a subiectelor din anii precedenţi la examenul de bacalaureat”, a spus directorul Liceului Pedagogic „Carmen Sylva”, Cornel Petroman.
Cei mai mulţi dintre elevi au preferat să susţină simularea examenului la aceea materie unde au simţit că sunt cel mai puţin pregătiţi. „A fost destul de greu. Am dat la matematică pentru că mi se pare cea mai dificilă probă şi vreau să fiu pregătit pentru bac. În jur de 7 cred că o să iau”, a spus unul dintre elevii Liceului Pedagogic. „Eu am ales limba română pentru că m-am simţit mai nesigură. Cred că în vară va fi doar puţin mai greu”, a spus o altă elevă.
Dacă la simularea examenului de bacalaureat elevii nu au fost supravegheaţi cu camere web, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar din Timiş spun că în vară, când vor susţine examenul de bacalaureat, situaţia va fi alta. „Trebuie să respectăm metodologia care prevede supraveghere video atât la evaluarea naţională cât şi la bacalaureat şi cred că demersul instituţiei este unul firesc de a respecta legea”, a mai precizat Marin Popescu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!