Odată pus în funcţiune noul sistem, aeronavele vor putea ateriza pe Aeroportul Internaţional Timişoara, chiar dacă vizibilitatea va fi de doar 200 de metri, pe direcţia de aterizare principală, dinspre est, sau de 350 de metri pe direcţia vest. De asemenea, plafonul norilor va putea fi sub 30 de metri pe direcţia principală de aterizare şi de 30 de metri pe direcţia vest. Noul sistem va reduce astfel distanţa minimă de operare cu circa 150 – 200 de metri şi va aduce Aeroportul Internaţional Timişoara într-o nouă categorie de operare: III A.
“Avantajul major al aeroportului Timişoara (dotarea pistei la ambele capete cu echipamente de radionavigaţie şi de balizaj luminos) este că permite aterizarea din orice direcţie, în condiţii de vizibilitate redusă, astfel încât pentru companiile aeriene înseamnă timp de zbor mai redus şi reducerea consumului de combustibil. Această facilitate oferită companiilor aeriene de către Aeroportul Timişoara va reduce considerabil riscul întârzierilor sau anulării curselor, iar pasagerii vor putea călători conform programului de zbor”, au arătat reprezentanţii Aeroportului Internaţional Timişoara.
Aceștia au menţionat că noile dotări tehnice ale aeroportului trebuie corelate cu dotările tehnice ale aeronavelor, precum şi cu nivelul de calificare al piloţilor, toate aceste condiţii fiind obligatorii pentru aterizarea şi decolarea în condiţii de vizibilitate redusă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!