Sistemul ar fi trebuit, conform primarului, să fie complet operațional de marți, atunci când polițiștii de la Rutieră ar fi trebuit să îi sancționeze pe șoferii ce depășesc limitele de viteză în oraș și sunt detectați cu noile radare fixe. Deși cei din primărie susțineau că au trimis deja toate documentele la Serviciul Poliției Rutiere Timiș, surse importante din instituție spun că tocmai hârtiile care atestă omologarea radarelor nu au fost primite. Mai mult, între angajații celor două instituții s-au iscat și tensiuni pe motiv că „Poliția i-ar tot contrazice pe cei din primărie”. Astfel, polițiștilor li s-a cerut să nu mai comenteze subiectul pentru că „proiectul este al celor de la Primăria Timișoara și doar ei vor comunica oficial de acum înainte date legate despre el”.
De marți de la ora 11 oamenii legii susțin că vor trimite un polițist în centrul de comandă al sistemului de trafic management. Vor avea și două echipaje în oraș pentru a lucra direct cu acesta. Unul va fi amplasat în zona Michelangelo, iar celălalt, în Calea Șagului. În baza imaginilor live, omul legii din dispecerat le va comunica celor din teren informații despre șoferii care sunt surprinși că depășesc limita legală de viteză. Echipajele îi vor trage pe dreapta pe conducătorii auto și îi vor avertiza verbal despre abatere. Nu vor acorda însă amenzi pentru viteză, ci doar dacă vor constata alte nereguli.
Situația însă se va schimba din momentul în care cei de la IPJ vor primi și documentația care să ateste omologarea aparatelor radar. După aceea, între IPJ Timiș și Primăria Municipiului Timișoara va fi semnat protocolul de colaborare și va fi stabilit și modul de lucru. Surse din cadrul IPJ Timiș susțin că în urma discuțiilor vor stabili dacă omul legii din dispecerat va lucra împreună cu colegii din teren sau dacă vor alege să trimită sancțiunile prin poștă.
Vă reamintim, în cadrul proiectului de management al traficului au fost instalate în Timișoara șapte radare de viteză – pe Calea Aradului, pe strada Sever Bocu, pe Calea Dorobanților, pe Calea Șagului, la ieșirile din Timișoara, dar și în Piața Leonardo da Vinci, pe ambele sensuri la intrarea/ieșirea din pasajul Michelangelo.
Totodată, în intersecții sunt și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu: Calea Șagului – Liviu Rebreanu, str. Brătianu – Revoluției – Hector, Piața Brătianu (Punctele Cardinale), str. Republicii – Jiul, str. Circumvalațiunii – Gh. Lazăr, str. Simion Bărnuțiu – Dorobanților – Gh. Adam, str. Mihai Viteazul – str. Vasile Pârvan, str. Cetății – Gh. Lazăr, Calea Aradului – str. Miresei, Calea Circumvalațiunii – str. Brediceanu.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” a prevăzut semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, cel de pe Bd. Iuliu Maniu. Totul a costat aproape 6 milioane de euro, mare parte din bani venind de la Uniunea Europeană.
UPDATE. Nicolae Robu pasează mingea în terenul Poliției: Nu este problema mea cum vor ajunge amenzile la șoferi!
Deși oamenii legii spun că ei nu au primit toate documentele de la primărie pentru a putea să împartă amenzi, reprezentanții instituției de pe C.D. Loga refuză să răspundă dacă au trimis toate actele Poliției.
Dacă săptămâna trecută primarul Nicolae Robu a anunțat că începând din această marți se vor da amenzi, acum edilul-șef o dă la întors și spune că Poliția decide dacă rupe sau nu amenzi.
„De astăzi (n.r. marți) intră în funcțiune plenar sistemul de trafic management, inclusiv cu componentele sale a creșterii securității în trafic. Asta înseamnă că începând de astăzi, radarele pe care le avem în sistem și camerele video vor da informații care vor fi și analizate. Până acum informațiile au fost stocate și din când în când s-a mai făcut câte un acces la ce s-a stocat, atunci când ne erau semnalate diverse evenimente, cum au fost acele cazuri de rotiri cu mașinile în intersecții și alte câteva situații. Dar începând de astăzi, sistemul este în funcțiune inclusiv cu această capabilitate a sa de a se da amenzi. Astăzi probabil se vor da doar avertismente. Dar sistemul va fi folosit și pentru aplicarea de amenzi. Firma austriacă Swarco, realizatoarea sistemului, spune că este cel mai modern, cel mai evoluat sistem din Europa, s-au folosit numai elemente de ultimă oră în implementarea lui”, a explicat primarul Timișoarei.
Întrebat dacă reprezentanții primăriei au trimis toate documentele la Poliție, cele care atestă omologarea radarelor și alte acte, Robu a răspuns că… nu dă replică și că nu este problema lui cum ajung amenzile la șoferi.
„Eu nu port polemici cu cei de la Poliție și nici nu dau replici la ce spun ei. Nu este problema mea cum vor ajunge amenzile la șoferi, eu spun doar că sistemul pune la dispoziție tot ce trebuie pentru a se aplica amenzi. Dacă Poliția vrea să dea amenzi le aplică, dacă nu vrea nu le aplică. Noi permitem accesul Poliției la toate informațiile, dincolo de accesul Serviciului Rutier la informații, permitem accesul și altor structuri, pentru a folosi informațiile pe care le avem în vederea identificării celor care încalcă legea. Zi de zi, se vede pe înregistrări, sunt o mulțime de indivizi care trec pe roșu. Și la ora actuală, în centrul de monitorizare există reprezintă ai Poliției Rutiere”, a completat Nicolae Robu.
Primarul Timișoarei susține că există legislație ca Poliția să trimită toate amenzile direct acasă șoferilor.
„Există legislație pentru așa ceva. Au fost pedepsiți acei indivizi care au făcut piruete în intersecții. Nu-mi închipui că dacă unul trece pe roșu și este filmat cu aparatură omologată, atâta pot spune, că el nu poate fi amendat”, a conchis Robu.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!