În ședința de marți, 25 iulie, aleșii locali au votat proiectul de hotărâre „privind modificarea și completarea prevederilor Regulamentului de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timișoara – TimPark”. Proiectul a trecut cu 17 voturi pentru și cinci abțineri.
Consilierul local Dan Diaconu (PNL) a întrebat de ce a fost propusă extinderea sistemului TimPark pe și mai multe străzi din Timișoara.
„Întrebarea mea se referă la numărul mare de străzi, multe dintre ele fără vreo relevanță din punct de vedere al circulației și importanței în trafic, pe care se extinde sistemul TimPark, cu motivația că acolo s-au făcut investiții. Dar nu cred că asta este o justificare pentru ceva care în această formulă nu aduce niciun plus, eventual doar o jecmăneală”, a spus Dan Diaconu.
Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat că în multe dintre situații, cetățenii sunt cei care au cerut extinderea TimPark.
„În foarte multe dintre aceste cazuri, oamenii au cerut să intre în TimPark pentru ca parcarea să se facă organizat. În multe zone, sunt cetățeni care fac comerț cu mașini second-hand, alții care au mai multe mașini, șase-șapte, alții care depozitează rable – ei nu își vor mai putea lăsa mașinile pe domeniul public. Cetățenii doresc extinderea acestui sistem pentru că acest lucru le permite ca locurile de parcare să fie folosite de ei, de cei din cartiere, și nu să fie folosite ca depozite pe spațiul public. Ca atare, să știți că această reglementare va crește pentru că este una care avantajează locuitorii, rezidenții din zonele unde există TimPark”, a transmis Ruben Lațcău.
Străzile care intră în sistemul TimPark
- Bulevardul str. 1 Decembrie 1918, încadrată în subzona G8 (90 de locuri de parcare);
- str. Mareșal Alexandru Averescu, încadrată în subzona A10 (96 de locuri de parcare);
- str. Azuga, încadrată în subzona A10 (59 de locuri de parcare);
- Aleea Nicolae Boboc, încadrată în subzona A2 (18 locuri de parcare);
- Aleea Tiberiu Brediceanu, încadrată în subzona A2 (20 de locuri de parcare);
- str. Arhitect Duiliu Marcu, încadrată în subzona A2 (115 locuri de parcare);
- str. Dunărea, încadrată în subzona A1 (107 locuri de parcare);
- str. Eneas, încadrată în subzona A2 (53 de locuri de parcare);
- str. Martir Alexandru Ferkel-Suteu, încadrată în subzona A10 (82 de locuri de parcare);
- str. Mareșal Foch Ferdinand – încadrată în subzona V2 – tarifare progresivă (96 de locuri de parcare);
- str. Traian Grozăvesu, încadrată în subzona R4 (17 locuri de parcare);
- str. Martir Herman Sporer, încadrată în subzona A2 (28 de locuri de parcare);
- str. Nicolae Ilieșu, încadrată în subzona A10 (150 de locuri de parcare);
- str. Independenței, încadrată în subzona G8 (40 de locuri de parcare);
- str. Intrarea Iorgovanului, încadrată în subzona A2 (43 de locuri de parcare);
- str. Dumitru Kiriac, încadrată în subzona A2 (56 de locuri de parcare);
- str. Intrarea Zoltan Kodaly, încadrată în subzona A3 (88 de locuri de parcare);
- str. Lacului, încadrată în subzona A2 (108 locuri de parcare);
- str. Lalelelor, încadrată în subzona A3 (80 de locuri de parcare);
- str. Dr. Mitropolit Lăzărescu Vasile, încadrată în subzona G2 (32 de locuri de parcare);
- str. Măcin, încadrată în subzona A3 (219 locuri de parcare);
- str. Meziad, încadrată în subzona A10 (80 de locuri de parcare)
- str. Miletici Alexandru, încadrată în subzona A3 (66 de locuri de parcare);
- str. Ioachim Miloia, încadrată în subzona A10 (93 de locuri de parcare);
- str. Salcâmilor, încadrată în subzona A10 (45 de locuri de parcare);
- str. Ioan Rusu Șirianu, încadrată în subzona A2 (57 de locuri de parcare);
- str. Ștrandului, încadrată în subzona A3 (159 de locuri de parcare);
- str. Transilvania, încadrată în subzona A2 (87 de locuri de parcare);
- Calea Stan Vidrighin, încadrată în subzona A4 (50 de locuri de parcare).
Lista străzilor pe care se aplică sistemul de parcare TimPark poate fi consultată AICI.
Alte schimbări
Proiectul de hotărâre votat de consilierii locali vine și cu o serie de modificări. Astfel:
Art. 10 (1), unde este menționat că „abonamentele eliberate asigură dreptul de staționare pe perioada înscrisă pe acestea – care este de minim 5 zile lucrătoare și maxim până în data de 31 decembrie a anului în curs, excluzând zona verde (0), parcările cu accesul controlat, și străzile/parcările prevăzute cu taxare progresivă”
se schimbă în:
„Abonamentele eliberate asigură dreptul de staționare pe perioada înscrisă pe acestea – care este de minim 21 de zile lucrătoare și maxim până în data de 31 decembrie a anului în curs, excluzând zona verde (0), parcările cu accesul controlat, și străzile/parcările prevăzute cu taxare progresivă”.
În ceea ce privește plata staționării online, cu cardul, prin intermediul unei aplicații, aici a fost adăugat faptul că „prin această metodă de plată se asigură posibilitatea plății tarifului de parcare pe intervale de timp. În cazul fiecărei sesiuni de parcare primele 30 de minute sunt indivizibile și se taxează ca atare, urmând ca ulterior primelor 30 de minute taxarea să se facă la minut”.
A fost majorată și valoarea cartelelor valorice folosite pentru taxarea la nivel de minut (pre-pay) pe bază de voucher și apel telefonic. De la 10, 30 și 50 de lei, acestea s-au modificat la 30, 50 și 100 de lei.
Dacă Art. 19 (c) spunea până acum că „din momentul în care s-a dat BIP începe contorizarea și taxarea. Este obligatoriu să se audă că s-a făcut apel, sunetul ocupat indicând imposibilitatea de a efectua tranzacția dorită”,
acesta a fost acum completat:
„Din momentul în care s-a dat BIP începe contorizarea și taxarea. În cazul fiecărei sesiuni de parcare primele 30 de minute sunt indivizibile și se taxează ca atare, urmând ca ulterior primelor 30 de minute taxarea să se facă la minut. Este obligatoriu să se audă că s-a făcut apel, sunetul ocupat indicând imposibilitatea de a efectua tranzacția dorită”.
Parcări publice cu bariere
Au fost luate decizii și în privința parcărilor publice închise cu bariere din zona centrală și de interes major a orașului, pentru o mai bună gestionare a acestora.
„Aceste sisteme de control al accesului prin bariere duc la eficientizarea folosirii locurilor de parcare, având în vedere că, în fapt parcarea presupune de facto închirierea, de către posesorul (sau utilizatorul) unui autoturism, a unui spațiu urban care este blocat pe perioadă limitată de către autoturismul respectiv. Ori, prin introducerea acestui sistem se ajunge la taxarea efectivă a întregului timp în care locurile de parcare sunt ocupate, față de parcările publice deschise, în cadrul cărora o taxare integrală a timpului de parcare este practic imposibil de atins, indiferent de mijloacele de control utilizate”, se arată în proiectul de hotărâre.
Pentru aceste tipuri de parcări din zona verde și zona verde cu tarif progresiv a fost aprobat un tarif unitar de 5 lei/oră de parcare, inclusiv TVA.
Parcare pentru autocare
La finalul lunii aprilie, cei de la TimPark anunțau că au terminat amenajarea unei parcări speciale pentru autocare, pe strada Ștrandului din Timișoara, pentru ca autocarele turistice să nu mai ocupe locuri de parcare din zona centrală, contribuind la aglomerație.
În restul locațiilor, autocarele și autobuzele nu au voie să staționeze, ci doar să se oprească cel mult 15 minute, pentru a asigura îmbarcarea sau debarcarea pasagerilor. Parcarea de pe strada Ștrandului este una cu plată, cu program permanent.
Plata parcării pentru autocare se face la intrarea în parcare prin SMS sau online, utilizând un card bancar, pentru intervale de minimum 12 de ore.
Trimite articolul
Xhotie pe fata si vine robu si le scoate. Deci toti banii pana atunci cum o sa fie justificati? In buzunarul carui smecher intra?
-
Daaaa, e hoție parcatul civilizat. Vrem o țară ca afară dar dacă se poate să nu ne coste nimic.
-
sa ne dea si salarii ca afara
-
@Dan Poate tu vrei o tara ca in afara..
-
Hotie! deschide ochii tovaras. Au bagat acum si in complex taxa. Asa arata pe harta. A nenorocit toti studentii. Robu ajuta toti studentii!!!!!!
-
@Donbi2, nu scrie niciunde si nici nu e obligatoriu ca studentii sa vina cu masina…sa faca scoala, asta sa fie prioritar pentru ei !!!! Zic si eu, fara suparare.
-
Subscriu. Toti smenarii cu masini de lux la camin…extraordinar, vor saracii
-
-
-
nu e hotie parcatul civilizat. este hotie faptul ca ai parcat 20 de an iin fata blocului tau, vine timpark si pune un stalp ca de acum trebuie sa platesti ca este parcare facuta de ei. daca ar face parcari noi, ar fi bine, dar in cel mai fericit caz ei doar traseaza niste linii. cred ca au un profit fenomenal avand in vedere ca ei doar consuma niste vopsea.
-
logic
-
nu e hotie daca tragi linie si faci o medie. Ai platit foarte putin per total pentru ceva ce trebuia taxat dintotdeauna.
-
-
Parchezi pe o stradă care există de pe vremuri.Ce a investit primăria să-ți ia banii. Unele străzi au lățimea mai mica de 6 metri deci e ilegală parcarea.
-
-
Vă rugăm luați-l acasă. Dacă revine Robu noi cei mai tineri vom avea și mai mult elan în a părăsi țara/orașul.
-
valea!!!
-
-
Daca vine robu ne-am dus dracului!
oRbu o sa taie mai si mai multi pomi si o sa faca parcari gratuite, cate 3 parcari/apartament.
O sa ajungem mai rau decat Buzau!
Ar trebui s fie ilegal. In alte tari mai dezvoltate Belgia, Olanda, Germania, ai dreptul sa parchezi gratuit in cartierul in care locuesti. De aia platesti taxe.
In Timisoara , absurditate : te trezesti ca nu mai poti parca masina in fata casei tale gratuit , pt ca asa decide un oarecare.
Foame de bani!
-
Vorbesti tampenii. In Olanda se plateste ORICE loc de parcare, inclusiv cel de la domiciliu. Nu exista gratis
Eu propun la nastere fiecare roman sa primeasca un loc de parcare gratuit.
-
E si asta o idee, dar e nevoie de bani la buget, de unde sa merarga “unde trebuie”. Eu propun sa se plateasca tot ce este public. Cum iesi din casa, sa platesti. Taxare la minut, dar si in functie de suprafata ocupata. Daca mergi cu bicicleta, de 4 ori mai mult decat daca mergi pe jos. Daca mergi cu masina, de 4 ori mai mult decat cu bicicleta. Sa se plateasca si oxigenul consumat, daca alergi, sa platesti mai mult decat daca mergi. In principiu, tot ce folosesti si nu e al tau in acte, sa fie cu taxa. De exemplu un parc, necesita bani pentru ingrijire! Pai sa fie cu taxa, doar cei ce “folosesc” sa plateasca, poate unii ar mai sta acasa sa economiseasca. Mergi pe malul Timisului? Taxa, ce, te distrezi gratuit pe spatiul public? Uite, exista taxe(cam mici!) de intrat in diverse rezervatii naturale la munte. Zic sa fie marite! Te bronzezi la soare? Taxa! Macar jumatate cat e la un salon de bronzat.
Esti sarac si n-ai bani sa iesi din casa? “Deci fiți atent! Faceți așa un tur. Part-time-uri sunt? Să ne concentrăm şi pe part-time-uri, că sunt oameni care ar putea să-şi completeze puţin veniturile.”
Mi se pare normal ca sub un anumit venit sa nu-ti poti permite sa folosesti ceva public. Ce e public sa fie rezervat pe baza de taxe cat mai mari pentru cei mai bogati.-
sunt bune ideile tale, dar pot fi imbunatatite un pic: sa privatizam tot, pentru ca “statul e cel mai prost administrator”. ui’ ce bine or administrat privatii azilurile alea! zic sa vindem spatiul public la ceva privati, si se ocupa ei sa taxeze. apoi “piata se regleaza singura”😂🤣😂🤪
ps nu merge ca intr-o localitate dezvoltata pe verticala(blocüri) sa ai infrastructura pentru masini doar pe orizontala. Cum imparti echitabil parcarile de resedinta? hai, pentru celelalte merge pe baza de limita de timp, dar doar la alea. asadar viitorul nu e al masinii proprietate personala. imi inchipui un sistem gen velotm si un transport public performant. imi inchipui😂🤣😂🤪 iar intre timp(10 ani?), limitarea nr de masini per apartament pentru care nu tre’ sa platesti, mai niste parcari supraetajate pe ici pe colo supra sau subterane. sau… orasul de 15 minute😂🤣😂🤪
pps: unde ai disparut?🥺
-
-
si inca unul tot gratuit cand implineste 18 ani si are nevoie de a 2-a masina.
-
La cimitir
Foame de bani=incompetenta administratiei care baga mana tot in buzunarul cetateanului ca sa-si acopere lipsurile.Au uitat sa mentioneze ca mai nou,daca incarci online voucherul,iti iau si o taxa de procesare…care nu stim in buzunarul cui ajunge.Deci daca incarci cu 50RON platesti 52…dar creditul tau e 50RON.Si asta a aparut pe sestache,fara vreun comunicat oficial=ILEGAL.
Iar faza cu primele 30 de minute indivizibile e jaf pe fata.Inainte aveai primele 15 minute gratis,apoi incepea taxarea la minut.Si era ok,pt ca de multe ori poti stationa 5 minute intr-o zona.Acum pentru 5 minute de stationare te taxeaza ca si cand ai stat 30 de minute.De-aia nici nu pornesc parcarea cand stau sub 5 minute.
Au ramas fara venituri si de asta cauta sa suga de oriunde prind ….
Are ruben asta o gandire de bibilica!
Pe mine m-au pierdut ca votant!
-
Ai viză de flotant, nană?
Pentru autovehiculele care nu sunt inmatriculate pe TM,20lei/ora indiferent de zona.
-
Esti la acelasi nivel de desteptaciune ca si useristii. Multe din masinile luate pe leasing au numere de inmatriculare pe B sau chiar alt judet.
-
TM insemnand “timisoara”?😂🤣😂🤪
#🤪
-
Puți, domnule, de inteligență artificială
E foame mare de bani… Auzi la el cica cetatenii au cerut … Latcau asta are niste dume in el…
-
sunt si care au cerut, nu stiu daca chiar pe toate strazile nou introduse. sunt probleme reale cu samsarii de second-uri. ca solutia cu timparku nu e cea mai fericita… e cea mai simpla🤪
-
de mincinos notoriu.
Mai avem voie sa iesim din case sau trebuie sa platim ceva
Era o chestie pe timpul comunistilor, ca poporul a cerut sa se scumpeasca produsele ca sunt prea ieftine. Cam asa spune si Latcau. In politica doar trebuie sa stii sa prezinti o chestie ca sunt destui dispusi sa accepte.
Daca pt tritinetele electrice,bicicletele electrice, trebuie platit RCA, de ce ar fi parcarea gratis ?
taxarea este comunista 100%…a zis bine afaceristul ala
Sa dărâme toate garajele asta ar trebui
Adică vin,trag niste linii și apoi îți iau bani că tu ai parcat între liniile mele.
Pai asta e cea mai mare hoție văzută vreodată
Ba daca faci parcări și sisteme ok,da,îți plătesc un abonament. dar tu vii și îmi ceri bani că sa parchez la mine in fata? Mai urmează rovinieta de oraș și suntem ok
-
La tine în față PE DOMENIUL PUBLIC vrei să zici.
ba latcau, cum minti tu frumos. toti sunt masochisti, vor sa plateasca pentru nimic. ai facut o consultare publica?
aa, sa nu uitam, fritzi a zis ca nimic nu e gratis. rusine sa va fie!!
primar USR cu majoritate in consiliu local… va taxeaza si pe aer?… politia locala acum e buna, nu ca pe vremea lui Lae, cand era unealta de represiune politica a primarului… e plin orasul de santiere incepute cu fanfara de herr Fritz care acum stau abandonate… sunt pline strazile de gunoaie?… au marit taxele?… au de platit niste amenzi pe care le-a primit orasul din cauza incompetentei lor?… primiti ce votati