Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Horaţiu Simion, a recunoscut în cadrul unei emisiuni locale a postului Digi 24 că situaţia celebrei porţiuni din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva nu este în acest moment aproape deloc lămurită.
„Suma vehiculată (n.r. 240 de milioane de euro) este valoarea estimată a contractului, valoarea finală se va stabili în urma achiziţiei publice. Acolo vor fi pe cei 12,5 km ai tronsonului, 3,3 kilometri de lucrări specifice traversării unui munte. Se înţeapă muntele la Holdea pentru a se ieşi la Coşeviţa”, a declarat Simion.
Situaţia nu e deloc roză, de fapt legat de acel tronson nu există niciun fel de pas concret către realizare.
„Acolo nu avem antreprenor, nu avem transmitere de posesie, nu avem autorizaţie de construcţie, doar ulterior putem discuta despre termene asumate. Nu ştiu câte firme vor fi acolo la licitaţie”, a mai declarat Simion.
Nici pe lotul 3 situaţia nu e cea mai bună. Un control pe teren al inginerilor DRDP Timişoara s-a finalizat cu „reducerea” procentelor de progres fizic înregistrat.
„Pe lotul trei avem o problemă, s-au dat înapoi nişte procente de proces fizic, Din cauza unor abordări superficiale, o abordare neglijentă a ceea ce înseamnă construcţii au apărut probleme, dar nimic din ceea ce înseamnă trafic. Colegii mei de la unitatea de implementare au constatat acolo nişte nereguli, au descoperit trei probleme mari: neeliminarea apei de pe platforma drumului care a produs efectiv surparea la kilometrul 56, aplicarea unor sisteme rutiere finale pe un suport insuficient compactat, neabordarea şi neexecutarea unor remedieri. Acolo este o vină comună între proiectant şi constructor, ceea ce a făcut necesar ca anumite tronsoane să fie refăcute”, a mai subliniat şeful Direcţiei de Drumuri.
Simion a mai anunţat că pe lotul 2 se vor finaliza spaţiile de servicii şi centrul de întreţinere vor fi terminate până în luna noiembrie.
[related-post post_id=”1882372″]
[related-post post_id=”1873969″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!