Reprezentanții Societatății Metropolitane de Transport Timișoara (SMTT) spun că au urmărit evoluția economico-financiară a operatorului de transport Societatea de Transport Public Timișoara (STPT), fiind constatate următoarele:
- „la exercițiul financiar contabil al anului 2017, operatorul de transport a realizat un profit de peste 2.000.000 €,
- nu avea credite bancare pentru funcționalitate și investiții,
- nu avea datorii comerciale,
- managementul operatorului de transport Societatea de Transport Public Timișoara începând cu anul 2018 până în anul 2021 a condus la cumularea unor datorii către bugetul de stat și bugetele speciale de peste 80.000.000 lei în anul 2021,
- datorii comerciale în medie peste 10.000.000 lei respectiv credite bancare”.
„Toate aceste datorii cumulate în perioada 2018-2021 ating în valoare absolută cifra de afaceri anuală a operatorului de transport. Conducerea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara a informat, începând cu anul 2019, cele două administrații locale (U.A.T. Timișoara) despre datele reale ale activității economico-financiare ale operatorului de transport, atenționând că trimestrul IV a anului 2021 va fi unul foarte dificil dacă nu se iau măsuri de restructurare a cheltuielilor, de ajustare a costurilor unitare lei/km pentru fiecare mod de transport, prevăzut în Contractul de Servicii Publice nr.1812/22.07.2020 cu valoarea minimă a inflației comunicată de Institutul Național de Statistică și va fi imposibil de redresat economico- financiar, urmând cu siguranță procedura insolvenței dacă nu se alege varianta capitalizării operatorului (capitalul social existent este negativ la data prezentei) sau finanțarea prin creditare din alte surse dacă acționarul unic nu poate realiza capitalizarea acestuia”, au transmis reprezentanții SMTT.
Costurile unitare lei/km pentru fiecare mod de transport sunt cele stabilite după datele furnizate de operatorul de transport Societatea de Transport Public Timișoara pentru anul 2019, fără a mai fi modificate sau ajustate până la finalul lui 2021.
SMTT a transmis și lista cu unitățile administrativ teritoriale care nu și-au achitat facturile emise de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara pentru prestația de transport:
„Facturi de plată scadente la nivelul lunii decembrie 2021 nu mai există”
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara plătește prestația de transport în funcție de „realizarea programului de transport și a costurilor unitare lei/km a facturilor scadente la plată către operatorul de transport (Societatea de Transport Public Timișoara S.A.)”. Reprezentanții SMTT mai spun că „facturi de plată scadente la nivelul lunii decembrie 2021 nu mai există, iar în luna ianuarie 2022 primele facturi scadente sunt în data de 17.01.2022, până la acea dată unitățile administrativ teritoriale care au sume restante la plată prestației, au timpul necesar să achite datoriile mai sus menționate”.
De asemenea, reprezentanții SMTT mai transmit că asociația respectă prevederile Contractului de Servicii Publice nr.1812/22.07.2020 avizat de Consiliul Concurenței și de A.N.R.S.C., respectiv prevederile legale în materie de contracte/acte administrative fără a face abuzuri de autoritate sau lege, după cum s-a afirmat în spațiul public.
„În concluzie, autoritatea locală de transport Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara nu are plăți restante către operatorul de transport și nu datorează nicio altă sumă suplimentară fundamentată afirmată în spațiul public. Nu există niciun conflict între Autoritatea Locală de Transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara și operatorul de transport Societatea de Transport Public Timișoara S.A. , la nivel instituțional sau orgolii între persoane fizice așa cum s-a afirmat în spațiul public.
Contractele între părți și legile din dreptul societar nu sunt facultative și nici nu pot fi aplicate în mod discreționar în funcție de interesele de moment ale unor persoane, fizice sau juridice. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara este un partener contractual de bună credință care continuă să își exercite drepturile și să își execute obligațiile financiare în temeiul relației contractuale în care aceasta se află cu operatorul de transport Societatea de Transport Public Timișoara S.A”, conchide conducerea SMTT.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XTipic romanesc, NU E NIMENI VINOVAT, in acest caz sunt si bani dar nu se platesc salariile, oare de ce….
Nu exista conflicte pen’ca stpt e o anexa a smtt al lu’ incompetentu’ goia, cu g de la gunoi.
Pai cum sa nu-l contrazica? Cine l-a facut OM pe Goia, nu Robu (dusmanul lui Fritz)? L-a demis de la RATT si i-a creat SMTT, care trebuia sa aibe sefi si sefuleti, CA, dar fara soferi, mijloace de transport si ateliere de reparatii. Dar ei incaseaza banii si, in primul rand, isi platesc salariile, (poate) platesc facturile de la RATT. Goia ne-a aratat cate UAT au datorii catre SMTT. Sa ne arate demersurile facute pentru a recupera banii. Nu cred ca o firma particulara isi permite sa nu incaseze facturile emise in Aprilie (pentru prestari din MARTIE).
Intre borfasi nu exist conflicte; STPT e anexa SMTT a fostului director RATT goia, cu g de la gunoi.
Intre borfasi nu exista conflicte. STPT e anexa SMTT a lu’ goia, cu g de la gunoi. Unii angajati STPT au salarii duble fata de altii pt. aceeasi meserie, de peste 8000 lei.
Ponta saracul de el mintea cand bea apa.Dar DONIMIC FRIG cu concubina lui LASCAU 3 NOAPTE mint cand respira.Deci pe intelesul tuturor mint cum deschid gura.Spre ca nu o sa faca o surpiza sa isi de a demisia de anul nou?Cum sa ramina Timisoara fara asa oameni competenti ca ei????
-
Ar trebui sa-ti fie rusine. Te exprimi ca un analfabet functional, cu majuscule si fara virgule in propozitie. Incearca sa te exprimi im limbajul Morse, iesi mai castigat.
Cum are Dumbravita datorie? Ce dracu fac aia la primarie? Vor sa le plateasca timisorenii transportul?
La SMTT nu sunt conflicte, totul e perfect. Ar fi ceva neintelegeri cu soferii, minore de altfel, caci astia au pretentii absurde, cica sa le fie platite salariile la timp, de parca n-ar putea sa astepte pana dupa sarbatori. Si ar mai fi niste probleme cu aia, cum le zice ca am uitat… da… calatorii, ca si astia au pretentii absurde: cica sa vina mijloacele de transport la timp, sa nu stea in statie cate 30…40 de minute. Prostii. La SMTT totul e perfect!
GOIA IOAN SI NICOLA responsabilii, ce e asa de greu de inteles ca Goia se razbuna,acest om este un ordinar si un comunist ,se purta de parca RATT ul era al lui,la pus Robu la SMTT impreuna cu sleahta lui de pornagisti si smecheri care si imaprt femeile intre ei,au pus directorasi care nu au treaba cu ce se intampla si habar nu au,acest Goia pe cine o avea in spate de nu l pot elimina ,la crescut pe Nicola sa fie fix ca el,si a lasat ala nevasta si sa luat cu secretara,acest Goia nici dupa ce ia murit nevasta si a vazut ca Dzeu nu doarme tot imputit si malefic a ramas,pai societatile astea ar trebuii sa coabiteze,nu sa fie rivale,la SMTT s au dat prime,salarii la timp,la Primarie la fel ,dar fraierii la STPT salarii mici de rahat,nici alea la timp,de prime nici nu poate fi vorba,tot oamenii sunt fraieri ca vin si lucreaza,ar trebuii sa nu se mai prezinte la lucru,o vor baga si pe asta in Insolventa cat de curand. Au luat ei si bataie si tot nu s au potolit.