Consilierii locali au fost de acord ca SDM să se ocupe de acest serviciu, dar și de ridicarea mașinilor abandonate care zac de mult timp pe străzile orașului. În ședința de consiliu care a avut loc marți, aleșii au stabilit și tarifele: peste 100 de euro va plăti un șofer ca să își recupereze autoturismul ridicat.
Legea spune foarte clar că „ridicarea vehiculului reprezintă măsura tehnico-administrativă pe care polițistul rutier o poate dispune când vehiculul staționează neregulamentar pe partea carosabilă. Ridicarea vehiculelor constituie serviciu public și se realizează pe durata a 24 de ore, de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală”. Practic, polițistul rutier sau cel local dispune, iar primăria ridică.
Primăria Timișoara pasează totul către Societatea de Drumuri Municipale, societate care are ca unic acționar Consiliul Local Timișoara. Potrivit autorităților locale, SDM are spațiu unde să depoziteze mașinile, dar și oamenii și utilajele necesare pentru a pune în aplicare legea. Primăria avea semnat un contract cu SDM încă din anul 2014, așa că trebuie doar să modifice documentele din acea perioadă.
Ce trebuie să știe șoferii!
Atenție mare, șoferi! Pot fi relocate (n.r. mutate) și autoturismele care sunt parcate în calea lucrărilor primăriei sau ale societăților primăriei, în acest caz plata, stabilită la 300 de lei, fiind făcută de „operatorul economic care solicită relocare în baza unui acord încheiat cu operatorul serviciului”.
„Obiectul prezentului contract îl constituie delegarea de gestiune prin atribuire directă a serviciilor de blocare, ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor și remorcilor staționate neregulamentar, respectiv fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timișoara, precum și relocarea vehiculelor oprite/staționate în zonele în care se execută lucrări și care blochează frontul de lucru în cadrul execuției lucrărilor de reabilitare, modernizare sau intervenție la infrastructura tehnico-edilitară și/sau carosabil, trotuare etc.”, se arată în proiectul de hotărâre.
Dacă la momentul ridicării se află cineva în mașină, atunci angajații societății se vor opri din operațiune, iar transportul spre locul de depozitare nu se mai face dacă la autoturism apare șoferul și este de acord cu suportarea cheltuielilor de ridicare, nemaifiind nevoit să plătească și transportul spre depozit. Așa a apărut doar taxa de ridicare, care este doar 150 de lei.
Așadar, dacă un șofer rămâne fără mașină pentru că a parcat-o neregulamentar, ca să o recupereze va trebui să plătească 500 de lei, adică puțin peste 100 de euro, cât era precizat în vechea hotărâre. Iar dacă se întoarce la mașină înainte ca angajații SDM să plece cu autoturismul spre depozit, șoferul plătește doar 150 de lei.
Angajații SDM vor putea ridica mașini la orice oră din zi sau din noapte, conform legii. Cât despre programul de restituire a vehiculelor depozitate în spațiile special amenajate, acesta este „continuu”, șoferii putându-și recupera oricând autoturismele.
Atenție, șoferi! Din 1 februarie, odată cu creșterea salariului minim, s-au mărit și amenzile: un punct amendă este 145 de lei. Oprirea neregulamentară este sancționată cu două sau trei puncte amendă, adică 290-435 de lei, plus două puncte penalizare, conform Codului Rutier, iar staționarea neregulamentară este sancționată cu patru sau cinci puncte amendă, adică 580-725 de lei, plus trei puncte de penalizare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!