Proiectul a fost posibil datorită banilor europeni, care au ajuns la CJT prin intermediul Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest. Valoarea lucrărilor, derulate prin Programul Operațional Regional (POR) 2014 – 2020, depășesc 135 de milioane de lei.
Suma eligibilă a fost de aproximativ 105 milioane de lei, restul fiind contribuția administrației județene.
„Suntem la finalul unei lucrări care a întâmpinat diverse peripeții de-a lungul timpului, un proiect necesar timișorenilor și tuturor locuitorilor din partea de nord a municipiului Timișoara, această conexiune între Timișoara, Dumbrăvița, Giarmata și până la autostrada A1.
Dacă am început cu o firmă care a lăsat șantierul să treneze vreme de doi ani de zile, iată că ulterior, reluând licitația, refăcând și adaptând proiectul tehnic și împreună cu noua firmă Strabag, care a câștigat această licitație, am reușit ca în timp record să finalizăm acest proiect, să atragem 99 % din banii europeni, ba mai mult decât atât, din cheltuielile neeligibile inițial vom reuși să mai atragem încă o treime din aceste cheltuieli din banii pe care a trebuit să-i pună Consiliul Județean pentru acest proiect, tot din fonduri europene”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Acesta a mai spus că mai trebuie făcute câteva optimizări la semafoare.
„Mai trebuie să montăm câte un semafor în fiecare intersecție pentru virarea la stânga, fiindcă înălțimea la care trebuiau puse semafoarele din cauza rețelelor de troleibuz face ca acei participanți la trafic care virează la stânga să nu aibă cea mai bună vizibilitate.
Dorim să preîntâmpinăm evenimente neplăcute, punând niște semafoare suplimentare pe stâlpii din dreapta carosabilului. Mai sunt câteva ajustări la accesele la proprietăți, dar în rest lucrurile sunt funcționale, se circulă. Traseul este marcat și cetățenii se pot se pot bucura de acest nou drum”, a mai afirmat Nica.
Finalizarea lucrărilor pe cele două tronsoane de pe DJ 691 înseamnă fluidizarea traficului pe cei zece kilometri de la intrarea în comuna Dumbrăvița și până la legătura cu Autostrada A1.
„Mă bucur foarte mult că a fost finalizat acest proiect. (…) Intervine provocarea pentru noi ca administrație. Trebuie să amenajăm spațiile verzi din acostamentul drumului. Trebuie să amenajăm și să modernizăm trotuarele și să creăm spații de parcare pentru cetățenii care doresc să parcheze și vin în vizită la locuitorii de pe drumul județean.
În ceea ce privește transportul în comun, Societatea Metropolitană de Transport Timișoara așteaptă o solicitare din partea executantului că lucrarea este finalizată și că se poate relua transportul prin troleibuze așa cum a fost înainte”, a precizat Horia Bugarin, primarul comunei Dumbrăvița.
Lucrările au fost executate de firma Strabag, pentru care principala provocare a fost termenul scurt de realizare, precum și condițiile meteo neprielnice.
„A fost un proiect foarte provocator pentru noi, au fost strategii și soluții tehnice care sunt de actualitate și reprezintă viitorul întregii noastre societăți. Au fost măsuri luate pe partea de sustenabilitate prin refolosirea materialelor existente, folosirea de energie verde pentru iluminatul tuturor intersecțiilor.
Bineînțeles, semaforizarea este un subiect care va fi în continuare sub monitorizare timp de un an de zile, pentru că timpii de semaforizare trebuie corelați cu valori de trafic și cu celelalte sisteme de semaforizare din oraș. Totul se face cu acordul și cu aprobarea Poliției Rutiere”, a spus Cătălin Flămânzeanu, directorul general al firmei Strabag.
Potrivit acestuia, firma a avut pe șantier, în medie, 172 de utilaje și oameni. S-a lucrat și cu opt echipe în paralel.
În ceea ce privește faptul că unii șoferi se plâng că benzile de circulație sunt prea înguste, Cătălin Flămânzeanu a explicat că s-a respectat întocmai proiectul.
„Noi a trebuit să respectăm întocmai proiectul care ne-a fost pus la dispoziție și sunt convins că datele pe care proiectantul le-a procesat și ni le-a prezentat în punerea în operă au fost ghidate de niște parametri foarte clar definiți vizavi de limita de domeniu, domeniul de construire, cadastru și, bineînțeles, mai sunt și alte aspecte care țin de lucrurile care nu se văd. Nu sunt probleme de delimitare sau de subdimensionare a benzilor de circulație”, a spus directorul firmei Strabag.
Lucrările pe DJ 691 au început cu Lotul 2, în aprilie 2023 și au fost încheiate după un an, în aprilie 2024. Modernizarea acestei secțiuni, delimitată la capete de Centura Timișoarei și Autostrada A1 (km 12+975) a presupus, dincolo de lucrările la partea carosabilă și executarea celor două benzi suplimentare, câte una pe fiecare sens, modernizarea sensurilor giratorii, realizarea iluminatului stradal, trasarea semnalizărilor orizontale și montarea celor verticale.
De asemenea, extinderea a necesitat și refacerea traversării la nivel cu calea ferată, precum și montarea unei bariere automatizate. În paralel, s-au realizat pista de biciclete și accesurile către proprietăți.
În ceea ce privește Lotul 1, lucrările au început în prima parte a lunii septembrie 2023 și s-au finalizat la jumătatea lunii aprilie 2024. Modernizarea porțiunii respective a inclus și extragerea unora dintre stâlpii care susțineau linia de troleibuz și înlocuirea lor cu 47 de stâlpi noi.
De asemenea, s-a mai amenajat și sensul giratoriu de lângă centură, s-au asfaltat stațiile pentru mijloacele de transport în comun și s-au trasat marcajele rutiere necesare ghidării traficului în noile condiții.
foto: Strabag
Trimite articolul
XPrin “4 benzi” in Dumbravita, intelegeti de fapt 2,75….
Ati incercat sa mergeti in paralel cu un autobuz, pe cele “2 benzi/sens”??
In dreptul fiecarui stalp este facuta o mica trambulina din bordura. Va rog verificati cate sunt deja “calcate”.
Hai să nu ne batem joc de înțelesul depresiei “patru benzi”. In Dumbrăvița sunt 3 benzi împărțite la 4 . Să numărați numărul de tamponări laterale lunare, mari emoții sunt când trec doua mașini una pe lângă cealaltă.
E o lucrare de mantuiala! In Dumbravita se circula fortat pe 3/2 benzi/sens, iar Giarmata deja se surpa drumul… Romania lucrului bine facut!
-
Pai de ce te mai chinui sa stai in RO? Du-te la sparanghel in DE sau la capsuni in E, noi ramanem aici cu Fritz, pusi.
Cum ramane cu urmatoarea cerinta din proiect? “Trecerile de pietoni vor fi semaforizate”
Nu avea ce cauta descarcarea prin Dumbrăvița. Trambulinele de lângă stalpi sunt rezultatul faptului ca nu s- au scos toti stalpii . Era un motiv ca nu incep lucrarile. S – au scos doar cei care susțineau firele de la ” firobuse”. Cele de la iluminat, puse alandala, după cum le- a venit ălora de IRE Banat.
Pe toata lungimea drumului sunt 4 benzi cu latime de minim 2,75 m/banda. Daca fiecare isi respecta banda si nu doarme la volan, la o viteaza de circulatie de 40-50 km/h nu o sa fie probleme.
-
in ce normativ exista drumuri in care 2 benzi pe acelasi(!) sens au latime de 2.75m?
#🤪
-
Destul de corect. Doar ca se circula cu 70-90 km/h, ca deh…
-
Ce blasfemie, cum să meargă românul cu doar 40-50 km la oră pe un drum nou asfaltat? El trebuie să zboare, minim 70-80, altfel nu e sănătos, nu se simte în siguranță.
-
George, tu visezi? Ce fumezi? Cine crezi ca si merge cu 40, hai sa fimn seriosi? E limita de 50 acolo din cate stiu eu(poate chiar mai mult), deci pot merge si cu 55-58 daca vreau si trebuie sa merg in conditii de siguranta din moment ce imi pastrez banda. Alea NU sunt 4 benzi. Sunt super inghesuite iar in unele zone chiar trebuie sa ai grija pt ca sunt atat de inguste incat pur si simplu nu ai loc 2 in aceiasi directie. Am trecut acu 2 zile pe acolo si am fost super atent deci stiu ce zic! Insulitele din dreptul trecerilor de pe mijlocul drumului sunt si alea in bataie de joc!!!! Sunt cat un stalp de gros, nici un picior nu ai loc sa pui pe ele, cred ca au maxim 10cm. O adevarata bataie de joc. Daca nu ai grija, te paleste unu cu oglinda de pe banda 2
s-au facut multe insa s-a uitat ca mai sunt si pietoni , si nu sunt treceri de pietoni semnalizate regulamentar ,pur si simplu ti-e imposibil sa traversezi strada ! Asta e o gluma cu cele 4 benzi , in realitate este o banda si jumatate pe sens
MESAJ CATRE AUTORITATI
PROBLEMA ESTE DE CAND ATI DAT DRUMU LA SEMAFOARE IN ZONA KAUFLAND – PAPA MOBIL, ATI IMOBIZILIZAT TRAFICUL DE TOT MAI ALES CU ACEA BUCLA LIPSITA DE SENS. LASATI SEMAFOARELE PE INTERMITENT NU ESTE NECESAR SA FACA STANGA CEI CARE IES DE LA PECO SE POATE MERGE PANA LA SENS!!!
DIN TRAFICUL FLUID ATI FACUT UN AMBUTEIAJ PERMANENT!
Mi se pare super noul drum.
Imi place cum bumbardierii ezita sa depaseasca (de frica de a nu-si juli automobilul) si sunt fortati sa mearga cu 40/50km/h (in localitate), divin!
Stiu ca intentia n-a fost asta, dar uite ca din greseala le-a iesit ceva frumos 🙂
Trecerile de pietoni trebuie sa fie cu pasarele . Aceste treceri creeaza cele mai mari ambuteiaje..
Se circulă mult mai decent de când sunt cele 4 benzi, În medie se traversează Dumbrăvița de la centură la Kaufland în 6 minute. drept e că benzile nu sunt cele mai late din lume dar haideți să fim corecți și să recunoaștem că se circulă mai bine ca în urmă cu un an. Cei care nu sunt atenți și nu își tin banda, să fie sănătoși. Desigur pe neamul ăsta nu îl mulțumește decât pământul ăl galben.
Hai sa nu ne mai plangem atata.Noi cetatenii trebuie sa ne adaptam gandirii retarde a politicienilor.Toata lumea trebuie sa isi ia Zoe.Zoe cu remorca .Haha.Sa fim green .Sa mergem sa mai votam niste purcelusi duminica.