Anunțul a fost făcut de Primăria Timișoara, ai cărei reprezentanți au transmis că primele 16 stații de încărcare pentru vehicule electrice instalate de instituție pot fi folosite de timișoreni.
Investiția a fost realizată cu ajutorul unei finanțări nerambursabile primită de la Administrația Fondului pentru Mediu.
Cei care dețin autovehicule electrice pot folosi stațiile de încărcare prin descărcarea aplicației EVGO SMART CHARGE (disponibilă gratuit pe Play Store și AppStore). Aplicația conține și o hartă care se actualizează în timp real cu stațiile disponibile în oraș și locurile de încărcare libere. De asemenea, plata se face tot prin intermediul aplicației.
La stațiile de încărcare sunt interconectați doi senzori de parcare. Aceștia vor avertiza optic și în rețea (sistem monitorizare stație, dispecerat etc) statusul locurilor de parcare monitorizate, respectiv dacă vehiculele parcate încarcă sau nu, iar stația transmite serverului central și persoanei care a inițiat încărcarea toate datele referitoare la încărcare: ora de începere a încărcării, statusul din perioada încărcării, parametrii de încărcare, ora finalizării încărcării și costurile totale pentru încărcare.
Stațiile vor fi monitorizate de câte o cameră video. Ecranul tactil și butoanele de acționare sunt dispuse în așa fel încât să fie accesibile și persoanelor cu dizabilități.
Tariful
Tariful practicat pentru servicii de reîncărcare a vehiculelor electrice este de 1,10 lei/ kwh cu TVA.
Potrivit reprezentanților municipalității, tariful poate fi actualizat ori de câte ori evoluția elementelor de calcul o va impune, conform contractului cu furnizorul de energie electrică.
Lucrările de instalare și testare ale stațiilor de încărcare rapidă au fost asigurate de către S.C. EVGO GREEN MOTION S.R.L. și au avut o valoare de 2,2 milioane de lei, fără TVA. Din această sumă, 90% reprezintă finanțarea de la Administrația Fondului pentru Mediu. Operarea stațiilor a întârziat în urma unor probleme birocratice.
În Timișoara sunt înregistrate 2.791 de mașini electrice, din care 677 sunt acționate electric și 2.114 hibrid.
Amplasamentele stațiilor sunt următoarele:
- Bd. I.C. Brătianu (parcarea de pe bulevard);
- Calea Aradului (nr. 101, spre strada Cugir);
- Piața Iancu Huniade (parcare);
- Acad. Alex. Borza-str. Michelangelo;
- Str. Martin Luther (parcarea din vecinătatea de vest a Bastionului);
- Str. Gheorghe Dima (parcarea de lângă intrarea în Parcul Botanic);
- Bd. Take Ionescu (în vecinătatea imobilului cu nr. 44);
- Piața 700 (în vecinătatea pieței);
- Bd. Republicii / str. Paris;
- Bd. Revoluției din 1989 (în vecinătatea imobilului cu nr. 14);
- Splaiul Nicolae Titulescu (în vecinătatea Podului de Fier);
- Bd. Mihai Viteazul (în apropierea intersecției cu str. Virgil Madgearu);
- Bd. Mihai Viteazul (]n apropierea intersecției cu str. Virgil Madgearu);
- Str. Plauțius Andronescu (în vecinătatea imobilului cu nr. 10);
- Str. Aștrilor (Al. Martir Eugen Nagy) – parcarea Școlii Generale nr. 30;
- Bd. 16 Decembrie 1989 / Rusu Șirianu.
De asemenea, potrivit unei decizii a consilierilor locali din luna august, Timișoara va avea încă 21 de stații de încărcare a mașinilor electrice. Acestea vor avea câte două puncte de încărcare fiecare și vor fi montate în mai multe locații din Timișoara, cu bani de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).
Pe aceeași temă:
16 stații noi de încărcare pentru mașinile electrice, în Timișoara. Șoferii vor plăti 1,05 lei/kWh
O firmă din Argeș se va ocupa de stațiile de încărcare pentru mașini electrice din Timișoara
Încă 21 de stații de încărcare pentru mașinile electrice vor fi amplasate în Timișoara
Trimite articolul
Xpina acum aceste statii erau loc de parcare gratuit pentru bizoni. sa vedem daca camerele de supraveghere o sa fie folosite pentru a chema politia locala cu platforma
tariful poate fi actualizat ori de câte ori evoluția elementelor de calcul o va impune… deci pretul o sa creasca la iarna, 3 lei kwh…
1) Initiativa e de Laudat, cu toate ca:
2) Pretul de 1,10 lei/ kwh e cam multisor avand in vedere si preturile plafonate de guvern. Mai bine iti faci statie acasa.
3) Trebuie avut grija sa nu fie vandalizate, traim in timisoara. Trebuia abonament era altceva, se reducea si posibilitatea sa se strice.
4) Articolul nu e corect, Masinile Hibrid nu sunt Electrice, o masina hibrid se incarca la Franare sau in mers ! Nu inteleg de ce sunt legale si primesc unii subventii pe Hibride !
5) Obligatoriu infiintarea unei statii de depozitare deseuri periculoase = acumulatori , sa faca primaria si investitii pentru asta !
-
Mai invata despre hybride, esti cam prost informat, sunt si din alea care se încarcă la priza. 😉
cum pot incarca strainii care nu au acces La appstorul romanesc?
-
Stau si ma intreb ce e appstoru romanesc…
Buna gluma, chiar am ras.
Bine si cu masinile electrice dar cu toate cojile care lasa fum dupa ele ce facem?
-
Intreaba-te ce faci cu bateriile din mizeria ta de spring peste cativa ani. Ca polueaza alea cat polueaza toata viata lui un canion cu motor non euro. Si tot atat a poluat si la fabricare.
De fapt,voi astia pensatii si cu glezna goala poluati mai mult ca toate ,,cojile,,.-
Ceea ce spui tu e o mare aberație. Mai verifica un pic înainte să repeți ce auzi de la altii
-