Instituțiile de specialitate relevă faptul că pneurile de marcă sunt de o calitate superioară față de cele considerate ieftine. Astfel, cunoscutul Automobil Club German ADAC scoate în evidența într-un test al cauciucurilor de iarnă 2014 diferențe mari între anvelopele premium și cele ieftine. Totuși, în mod surprinzător, consumatorul de rând pare să realizeze acest lucru doar într-o mică măsură. Sesizabilă este însă diferență de preț dintre cele două categorii.
Pneurile produse în Asia sau în Europa de Est sunt considerate, de obicei, ca fiind de calitate inferioară: caracteristicile de frânare sau aderență sunt deficitare, iar calea de frânare este, în unele cazuri, aproape dublă, în comparație cu cauciucurile de marcă din Europa Occidentală. Astfel de informații nu sunt rare. Asta spun specialiştii.
De cealaltă parte, automobiliştii au păreri complet diferite. Ei sunt total mulţumiţi de calitatea pneurilor care nu au ”nume”. Interesant este și faptul că numeroase branduri apreciate ca fiind premium sunt asiatice, unele fiind folosite cu mare succes şi în competiţiile automobilistice. În ceea ce priveşte brandurile est-europene, majoritatea sunt oricum deţinute de marii producători în domeniu, doar că sunt realizate sub un alt nume.
O statistică bazată pe aprecierea clienților din România și realizată de unul dintre site-urile de specialitate din țară, indică, însă, diferențe minime între calitatea pneurilor ieftine și a celor de marcă; ultimele la un preț de multe ori dublu față de prima categorie.
Un cauciuc importat din Asia a realizat pe testcauciucuri.com un calificativ mediu de 3,5 din maxim 5, în timp ce, pentru acela vândut la un preț superior, notă medie obținută a fost de 4 din maxim 5. Egalitate de valori au fost indicate la: aderență pe zăpada, nivelul de zgomot în interiorul autoturismului și la gradul de uzură al anvelopei.
Comparând notele acordate de conducătorii auto celor două tipuri de pneuri, putem concluziona că, la capitolul aderență, atât pe uscat cât și pe carosabil umed, dar și caracteristicile de frânare în cele două situații (uscat și umed), precum și la capitolul consum de combustibil, pneul vest-european este cu doar 0,5 puncte mai apreciat decât cel asiatic. Identic se prezintă situația la confortul de conducere.
„Se poate observa la producătorii asiatici o încercare de aliniere calitativă a produselor la cele europene. Pentru a fi competitivi pe piața europeană acest lucru era inevitabil. Important este aici, mai ales pentru șoferul român (sau est-european) că aceste produse au avantajul unor prețuri sensibil sub cele are mărcilor premium”, am aflat de la Traian Pop, director pentru Europa de Est al unei societăți specializată în comercializarea de anvelope, prezentă la Timișoara.
Într-o analiză efectuată de respectivul site de specialitate, numărul de participanți la aprecierea online a fost de aproape nouă ori mai mare la conducătorii auto care au montate cauciucuri scumpe.
Citiți principiile noastre de moderare aici!