Reprezentanții Verde pentru Biciclete spun că și-ar dori mai mult sprijin și mai multă înțelegere pentru bicicliști, de la interzicerea mersului pe bicicletă în centrul Timișoarei până la calitatea pistelor destinate vehiculelor cu două roți (fără motor). Vopseaua de pe aceste piste este periculoasă atunci când mergi cu bicicleta și plouă, alunecările fiind la ordinea zilei.
„Noi, Fundația Bega, vrem mai mult sprijin din partea muncipalității. Niciodată nu am întâmpinat mai multe întârzieri ca în ultimele luni în ceea ce privește solicitările noastre. Eu îi invit și pe cei din primărie să ne însoțească pe trasee. Noi vom împlini opt ani de activitate în octombrie. Verde pentru Biciclete a dat țării cea mai mare comunitate de bicicliști din țară și în acest moment nu simțim sprijinul municipalității. Noi vrem să facem ceva pentru oraș. Gândim evenimente sau acțiuni diversificate pentru a le oferi timișorenilor astfel de experiențe. De un an de zile am mai depus solicitări la primărie cu privire la optimizarea calității pistelor. Miercuri voi mai depune o cerere pentru îmbunătățirea situației bicicliștilor timișoreni”, a spus Romina Faur, coordonatorul Verde pentru Biciclete.
Cât despre accesul bicicliștilor în centrul urbei, coorodonatorul Verde pentru Biciclete (VpB) spune că speră să se schimbe acest lucru sau cel puțin primăria să ofere alternative reale și practicabile bicicliștilor pentru a ocoli centrul Timișoarei. Mai mult, coordonatoarea VpB spune că ar trebui să existe în Primăria Timișoara o persoană avizată care să aducă în atenție problemele iubitorului și practicanților mersului pe două roți – un biciclist.
„Accesul bicicliștilor este interzis în centru, sperăm să se schimbe acest lucru pe viitor. Când tu închizi niște străzi sau spații trebuie să le oferi oamenilor alternative reale. Eu mi-aș dori o persoană avizată în primărie, un om care să meargă pe bicicletă și să vadă problemele de pe trasee, pe pistele de bicicletă. Avem nevoie de mai mult sprijin. Suntem foarte vizibili în ochii oamenilor interesați de mersul pe bicicletă din țară și nu ne este acordată suficientă atenție în Timișoara”, a spus Romina Faur.
VpB a împărțit până acum, în Timișoara, aproximativ 17.000 de numere de bicicletă, deși numărul acestora, după interzicerea circulației prin centru, conform unei constatări făcute de Romina Faur, a scăzut…
„Eu am constatat că o dată cu restricția din centru numărul de bicicliști a scăzut. Am resimțit și pe stradă că a scăzut numărul de bicicliști. Și bicicliștii veterani mi-au mărturisit că nu mai au curaj, orașul nu mai este sigur pentru ei – bordurile sunt înalte, Ideea este că trebuie ca bicicliștii să se simtă în siguranță”, a spus Romina Faur.
UPDATE. Dan Diaconu: Variantele pentru ocolirea centrului rămân în atenția primăriei
Viceprimarul Timișoarei, Dan Diaconu, spune că primăria rămâne deschisă dialogului cu Verde pentru Biciclete și cu alți reprezentanți ai bicicliștilor și că în cursul verii au fost aduse remedieri pistelor existente. Variantele pentru ocolirea centrului rămân în atenția primăriei, spune Dan Diaconu.
„Rămânem deschiși dialogului cu Verde pentru Biciclete și cu alți reprezentanți ai bicicliștilor din Timișoara. În cursul acestei veri au continuat să fie executate remedieri la pistele existente, constând în lucrări la coborârile înalte. De asemenea s-a luat decizia marcării diferite față de anii trecuți prin renunțarea la acoperirea compactă a pistelor cu vopsea verde. Problema variantelor de ocolire a centrului, pentru accesul mai ușor pe varianta nord-sud pentru bicicliști, rămân în atenția noastră, o soluție urmând să fie furnizată în următoarele săptămâni. De asemenea, în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă avem prevăzute două proiecte majore cu privire la reorganizare și investiții în sistemul de piste de biciclete în interiorul orașului, dar și în relația dintre oraș și comunele periurbane”, a declarat Dan Diaconu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!