La începutul lunii februarie, viceprimarul Ruben Lațcău anunța că este posibil să fie desființate semafoarele din mai multe intersecții din Timișoara, considerate „inutile”. Propunerea însă trebuia aprobată și de Poliția Rutieră.
„Am spus că vom scoate semafoarele din intersecțiile în care nu au funcționat niciodată și le-am scos. Asta a fost în doar 5 intersecții. Avem de gând să mai punem un număr 13 intersecții pe galben intermitent, să monitorizăm situația 2-3 luni și, dacă nu găsim riscuri de accidentare, să le scoatem și de acolo”, anunța viceprimarul pe Facebook.
A trecut mai bine de o lună și nimic nu s-a concretizat încă. Pare că discuțiile încă se poartă la sediul Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Timiș.
„În momentul de față, planul este încă în derulare. Încă avem discuții cu Poliția Rutieră. Ei sunt cei care avizează astfel de măsuri pentru siguranța rutieră. Dar trebuie menționat că nu este vorba de a le desființa direct. Mai întâi vor fi puse pe intermitent, lăsate astfel pentru o perioadă de analiză pe câteva luni, iar apoi să fie scoase”, au explicat pentru Tion reprezentanții primăriei.
Aceștia au mai transmis că situația rutieră din Timișoara este îngrijorătoare, dar că reprezentanții instituției de pe C.D. Loga lucrează la sporirea siguranței în traficul timișorean.
„Timișoara, la fel ca România, are un număr prea ridicat de accidente fatale. Există o statistică la nivel european care ne compară cu țări precum Germania și Franța. România a scăzut față de momentul aderării la UE, în schimb nu a scăzut la fel de mult precum alte țări, țări ca Bulgaria și Cehia. Foarte multe țări și orașe din UE și chiar și de pe teritoriul american au început să își asume ceva numit «Viziunea 0», adică 0 accidente fatale. Asta înseamnă că, în momentul de față, și un singur deces în trafic este mult. Primăria face propuneri multiple și întâlniri cu societatea civilă pentru a reduce statistica orașului în această privință”, mai spun cei din primărie.
Cu obiectivul general de a asigura siguranța pietonilor, bicicliștilor și șoferilor, municipalitatea caută să implementeze o serie de măsuri corelate în cadrul unui program local de sporire a siguranței rutiere.
Un astfel de set de măsuri este pus în fapt de-a lungul acestei săptămâni, în perioada 21-25 martie. Reprezentanții PMT anunță că această „primă etapă” cuprinde o serie de lucrări de întreținere și semnalizare a drumurilor din oraș. Este vorba despre:
- lucrări de remontare a limitatoarelor de viteză pe străzile: Ioan Slavici, Ardealul, Moise Doboșan, Andreescu, Pestalozzi, Ofcea, Ana Ipatescu, Anton Bacalbașa, Bujorilor, Frateliei, Brâncoveanu, Mihai Viteazul, Traian Lalescu, Canal Bega; Eroilor; Drumul de legatură Torontal, Demetriade
- lucrări de marcaje la trecerile pentru pietoni de pe străzile Hașdeu și Înfrățirii, Renașterii și Samuil Micu, Calea Aradului, splaiul Tudor Vladimirescu, bd. 16 Decembrie, strada Ostrogovici
Trimite articolul
Xce noroc pe noi, da gropile alea pe cand
Daca tot au bani de calmatoare primaria, sa repare si vechile amplasamente ca se monteaza calmatoarele nu pe vechile amplasamente ( pe Brancoveanu s au montat fara a fi reparate vechile amplasamente) Verifica cineva?
Si pe Bl. rebreau, propun sa se monteze unul langa altul ca si asa e plin de gropi, fisuri si denivelari!, macar asa stim de op treaba.
Știți că limitatoarele alea de viteză sunt ilegale? Nu reprezintă marcaje rutiere și nu au ce căuta pe șosele! Există alte moduri de a determina șoferii să circule cu viteză redusă!
Mai bine ar fi sa ilumineze suficent zonele din jurul trecerilor de pietoni pentru ca acolo este o problema pentru toti participantii la trafic. In rest cauzele accidentelor sunt neatentia sau nerespectarea regulilor, lucruri care nu se combat cu masurile prezentate de primarie ci cu o prezenta sporita a politiei in trafic. In rest sunt doar masuri superficiale ca si cea cu scoaterea semafoarelor care probabil ca erau gandite in cadrul sistemului de unda verde adaptiv pentru a descongestiona traficul. Dar cum cei din primarie nu sunt in stare sa faca sistemul sa functioneze, il demonteaza. Oricum ar fi prea mari asteptari de la unul ca Latcau, dublu repetent, specializat in problemele de la Colterm iar mai nou transport public si trafic.
Praf in ochi. Lucrurile se pot rezolva simplu. Calmatoare in dreptul FIECĂREI trecere pentru pietoni și echipaje de Politie mult mai active și mai prezente. Simplu.
Calmatoarele alea au scopul de a distruge incet, dar sigur masinile. Ca sa recuperăm din timp(unda rosie, bizoni) , tot cu 200kmh rulam intre 2 calmatoare. Radare fixe si militie care e absenta.
-
Calmatoarele alea mai rău fac!
1 – distrug suspensia și direcția tuturor mașinilor indiferent cât de încet treci peste ele.
2 – dacă vine unul cu viteză îl face să piardă controlul mașinii și accidentul e garantat… și mai grav!
De ani de zile tot montam și remontăm “calmatoare”. Paradoxal numele pentru că nu fac decât să enerveze șoferii, să ii frustreze mai mult și să calce mai mult pedala!
Einstein spunea să nu faci același lucru repetat și să te aștepți la rezultate diferite! Matematica e simpla: a scazut numărul de victime în ultimii ani? Nu! A crescut aglomerația? Da! Deci înseamnă că semafoarele și calmatoarele nu au un efect pozitiv! Jos cu ele și revenit la situația de acum 10 ani!
Calmatoarele de trafic, cele mai eficiente pentru a te calma (asa cum si numele implica). Eu ca sofer sunt total de acord cu ele, reduc viteza, trec de ele si imi vad mai departe de drum.
Asa mai merge!
-
Bă !
Știe cineva când vine iară
cometa Halley ???