Unul dintre cele mai importante proiecte în domeniul pieţei muncii implementat în Timiş se apropie de final. Pe 31 mai se vor trage concluziile după ce s-a investit un milion de euro pentru punerea la punct a unui sistem electronic de lucru cu publicul, de colectare online a documentelor celor aflaţi în şomaj, a datelor de la firmele interesate de recrutarea de personal nou sau a cererilor şi ofertelor de noi locuri de muncă. AJOFM Timiş, împreună cu instituţia similară din Mehedinţi au dus la bun sfârşit proiectul intitulat “SPO On-line – Întâlnirea între cererea şi oferta de forţă de muncă”.
Joi, la Timişoara a avut loc o conferinţă naţională dedicată proiectului. O ocazie numai bună pentru a împărtăşi colegilor din alte judeţe din experienţa dobândită. În oraşul de pe Bega au sosit şi partenerii olandezi din proiect, dar şi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. O oportunitate numai bună pentru a se vedea dacă sistemul pus la punct la agenţia timişeană este funcţional şi în ce măsură mai trebuie lucrat pentru replicarea şi viabilizarea sa la nivel naţional.
“Noi am făcut sistemul, l-am pus la punct. A fost un proiect pilot care va fi replicat la nivel naţional. Din păcate, pentru ca sistemul de lucru online să devină efectiv funcţional este nevoie şi de schimbarea legislaţiei în domeniu. Legea trebuie adaptată, în aşa fel încât lucrul online şi depunerea dosarelor, spre exemplu, de şomaj, să se poată efectua electronic, prin intermediul internetului. Din acest motiv am invitat şi au participat şi doi parlamentari, pentru a putea sensibiliza clasa politică în vederea modificării legilor”, ne-a declarat Liviu Neguţ, manager de proiect din partea AJOFM Timiş.
Se pare că sistemul implementat în Timiş funcţionează, acesta fiind bazat pe experienţa olandeză. Acum, modelul este exemplu pentru restul agenţiilor din ţară şi va trebui aplicat şi acolo. “Avem aici reprezentanţii ANOFM, ai altor agenţii judeţene, mai ales din această parte a României. Acestora le va fi prezentat proiectul în vederea punerii în aplicare şi la aceste unităţi. De asemenea, aici sunt şi reprezentanţii partenerilor olandezi. Ei au venit într-un schimb de experienţă. Desigur… mai mult noi avem de învăţat de la ei, acolo sistemul online este funcţional cu succes de ani buni de zile”, ne-a mai declarat Neguţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!