Noul sistem se dovedeşte extrem de util şomerilor. Prin intermediul terminalelor de tip Infochioşc persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă vor avea acces instant la listele cu slujbele disponibile sau la cursurile de pregătire.
„Noul sistem reduce din timpii unei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, dar şi din timpul inspectorilor”, ne-a declarat şeful AJOFM Timiş, Liviu Neguţ.
Solicitantul va veni la sediul instituţiei şi va avea la dispoziţie un birou dotat cu tot ce are nevoie pentru a-şi rezolva problemele: Infochioşcul, calculatoare, imprimante, plus un ecran de mari dimensiuni unde se afişează în permanenţă locurile de muncă disponibile. Odată înregistrată în sistem, persoana aflată în şomaj va putea să se conecteze online în sistem pentru a vizualiza toate datele necesare găsirii unui job. După ce va găsi locul de muncă dorit solicitantul va tipări la Infochioşc un bon care va conţine datele acelei slujbe. Cu acel bon şomerul se va prezenta la funcţionarul public şi va primi o repartiţie pentru acel post. Căutarea este foarte simplă, de la o tastatură virtuală se introduce în sistem denumirea unui post, iar toate ofertele cu acea caracteristică sunt afişate.
Noul sistem automatizat şi care nu presupune intervenţia unui funcţionar al AJOFM nu presupune renunţarea la anumite posturi din instituţie. „Avem destule programe la care lucrăm, nu se pune problema renunţării la posturi!”, ne-a asigurat Liviu Neguţ.
O altă facilitate importantă oferită de noul sistem este aplicarea unei vize electronice care elimină necesitatea obţinerii clasicei vize pe carnetul de şomer. Tot prin intermediul aplicaţiei electronice utilizatorul, odată autentificat în sistem, va putea să îşi modifice datele de contact, adresa de e-mail, numărul de telefon sau adresa de domiciliu. Desigur, toate operaţiunile se efectuează de la touch screen, la infochioşcul de las ediul AJOFM. Diferenţa este că pentru obţinerea acelei vize electronice utilizatorul va trebui să se înregistreze în sistem cu o amprentă digitală. Aceasta va deveni „parola” persoanei, iar pentru a accesa aplicaţia cel în cauză va trebui să-şi scaneze amprenta pe un cititor ataşat Infochioşcului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!