Spre exemplu, la întrebarea „Există suficiente resurse la nivelul unităților de învățământ”, 23 din 24 de respondenți au răspuns „Nu”, în timp ce un singur chestionat a bifat „Nu știu”. Resursele umane și materiale ale unităților de învățământ sunt, prin urmare, considerate a fi insuficiente, fapt care are repercusiuni negative asupra desfășurării optime a activității acestora. Rezultate similare au fost înregistrate și la întrebarea „Are sistemul educațional instrumente eficiente pentru prevenirea abandonului școlar?”, la care 23 de respondenți au bifat „Nu” și unul singur „Da”.
De asemenea, 88 la sută dintre reprezentanții instituțiilor chestionate au considerat că participarea elevilor la deciziile luate în școală este necesară, dar inexistentă.
Chestionarul elaborat de Societatea pentru Copii și Părinți – SCOP Timișoara, sub supervizarea Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copii, a fost trimis reprezentanților a 30 de instituții, dintre care șase au ales să nu răspundă. Printre acestea din urmă s-a aflat și Inspectoratul Școlar Județean Timiș. Reprezentanții organizației menționate au precizat că au insistat și chiar retrimis sondajul către IȘJ, dar în cele din urmă au pus lipsa de reacție pe seama perioadei aglomerate (Evaluare Națională, Bacalaureat 2013 – n.r.) prin care trece instituția.
Citiți principiile noastre de moderare aici!