„S-a terminat cu șantajul practicat de unii constructori asupra companiilor de stat care derulează proiecte publice! Rezilierile contractelor pun acele firme pe o „listă neagră”. Ele nu vor mai putea participa la licitații ale statului român! Acum certificatele negative se eliberează și în faze intermediare, potrivit recentelor modificări din legislația achizițiilor publice. Aceste prevederi se aplică inclusiv contractelor în derulare. Astfel, evităm să mai stăm 2 ani pentru a avea un nou constructor și rezolvăm situația în maximum 3 luni și jumătate”, anunță Sorin Grindeanu.
Aflat vineri, 8 martie, la Timișoara, ministrul Transporturilor și Infrastructurii a transmis că șantierele Drumului de legătură DN 69 – A1 și Centura Sud a Timișoarei „sunt extrem de bine monitorizate” de acesta și de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNAIR).
Observațiile nu sunt deloc optimiste. Ritmul scăzut în care lucrările se execută transformă într-un vis finalizarea șantierelor până la termenele stipulate în contracte.
„Pe șantierele Drumului de legătură cu A1 și Varianta Ocolitoare Timișoara Sud este un ritm de lucru scăzut. Sunt sceptic că la ritmul în care se desfășoară lucrurile pe Centura Sud se va respecta termenul de finalizare a șantierului. Stăm și ne uităm la o companie care nu înțelege ce trebuie să facă și vine la București să ceară nonstop amânarea termenelor de finalizare”, transmite viceprim-ministrul.
Dar odată aprobată modificarea legii achizițiilor, administrația are pârghiile necesare prin care să evite pierderea de timp și bani cauzată de „indiferența” firmelor la obligațiile contractuale pe care și le-au asumat.
„Ambele firme vor intra în procedurile prevăzute de noile prevederi ale legii achizițiilor publice: constructorii vor fi notificați de 3 ori, dacă nu progresează se ajunge la reziliere! Nu îmi doresc să ajungem la aceasta, dar nu pot asista pasiv la pierderea banilor europeni deoarece anumite companii nu își respectă contractele”, anunță Grindeanu.
Sorin Grindeanu spune că „cea mai proastă decizie este să nu se ia nicio decizie”, motiv pentru care săptămâna viitoare va avea loc o ultimă discuție cu firma italiană Tirrena Scavi, care se ocupă de VO Timișoara Sud. Dacă schimbările de ritm cerute în derularea investiției nu vor fi garantate de constructor, se va trece automat la procedura conformă noii legislații.
„Vor primi trei notificări. Notificările se dau din 30 în 30 de zile. În două luni, dacă nu își revin, intră în acea zonă legală care face posibilă rezilierea contractului”, informează ministrul.
Varianta de Ocolire Timișoara Vest a fost desemnată în responsabilitatea CNAIR. Grindeanu spune că timpul nu mai permite ministerului să asiste „la discuțiile interminabile dintre CJ Timiș și Primăria Timișoara”.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”. Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunțau că termenul final ar trebui să fie în ultima lună a anului 2022. Dar pe teren, stadiul lucrărilor nu a ajuns încă la 50%.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
Pe aceeași temă:
Centura Timișoara Sud, gata în procent de 45%. Lucrările vor fi reluate din ianuarie 2022
Trimite articolul
XAsa stim ca a venit ziua de vineri. Vine tov grindracnea la sotie in Banat si mai baga ratul in poza in cate un articol.
Sa nu mai piarda timp si sa rezilieze contractul cu acesti nesimtiti. La intersectia cu drumu judetean ce duce la mosnita nu sunt instare sa toarne 50 de metri de asfalt de atatea luni de zile. Ne rupem masinile si ministeru inca le mai da credit acestor nesimtiti.
-
Lasa ca intra in actiune superministrul PSD, din scoala campionilor la rezilieri, si 5 ani de-acum incolo firmele vor face numai contestatii. Vestea buna insa este ca, daca se aduna destule contestatii, cu hartia lor se pot umple gropile de pe drum, si veti putea circula mai confortabil intre locuinta luata cu un pret traznet in zona de dezvoltare a Mosnitei si serviciul aflat undeva in celalalt capat al Timisoarei. Asa se fac marile afaceri (scrie la intrarea in Sofia, capitala Bulgariei).
Firma a dat mita milioane de euro tot din banii nostrii ma grindene!daca nu bagati penallizari tot degeaba toti politicienii sunteti niste ticalosi
ERA EVIDENT CA NU O TERMINA NICODATA PRIMELE 3 LUNI SUNT CAPITALE EI AU AJUNS ATUNCI LA 2.2 % LUNI DE ZILE NU SA LUCRAT NIMIC JUCAU CARTI MUNCOTORII IN FATA LA FLONTA GIROC PARCA FACEAU INTENTIONAT !
Se baga si pampalaul asta in seama ca spaga or luat-o altii si vrea si al ceva. O sa opreasca lucrarile ca si Nica la descarcarea de la Giarmata si uite asa in loc sa progreseze cat de cat mai stam cel putin un an pana gasesc alt constructor care bineinteles ca tot asa va lucra.
Bine, bine, de acord și cu rezilierea asta în forță. Dar rămâne veșnică problema in romanica: cine răspunde?? Adică orice șantier are diferiți investitori: unele ministerele, unele CNAIR, unele consiliile județene, unele primăriile. Fiecare au niste oameni plătiți și un sef care trebuia să supravegheze șantierul. Dacă au văzut că șantierul tot are întârzieri ce măsuri au luat? Au notificat constructorul? De ce se așteaptă până aproape de sfârșitul contractului să constate că ăla e in întârziere?
Când o să vedem că pun bani din buzunar angajații și șefii instituțiilor pentru că au dormit???
Și la constructor la fel! Reziliem, reziliem. Dar daune nu luam?
Dacă îi arzi la buzunar și pe unii și pe ceilalți atunci se vor învăța minte!
Intrebati pe doamna si fostul coleg ( acum mare sef la constructor) cat a fost co misionul?
Daca ar fi vara mergea textul cu “muncitorii s-au dus sa culeaga prunele”. In aprilie, inainte de Pasti, ce scuza au? S-au dus sa numere ouale? Poate ale lui Adrian Nastase.
Ba dar UMBRARESCU de ce nu e niciodata in intarziere, ba din contra reuseste sa termine lucrarile cu 5-6 luni mai devereme
Si cu intersecția pe calea Urseni cum rămâne? Sau trebuie sa ocolim pana la giratoriul spre giroc unde există interese ale unor persoane?
-
Rămâne așa cum au stabilit: nu va mai exista Calea Urseni!
Asta se viseaza ca Boc, face centura si o sa fie ales pe viata primar. Am auzit ca e prieten bun cu culita.
Alt Cuc, daca nu poate ajuta cu ceva Timisul macar pune si el frana, asa cum a fact Cuc cand a oprit un an autostrada terminata si cum a oprit Nica descarcarea de pe autostrada.
Parca suntem blestemati, numa de idioti avem parte.
Pai nu e specificat in contract cat este penalizat constructorul in caz ca nu respecta termenele ? Ardeti-i la buzunar , nimic nu s-a lucrat , circulam pe acest drum zilnic , nu era picior de muncitor sau utilaj , cred in continuare ca a fost o cacialma ca orice promisiune facuta de toti incompetentii astia ! Sa plateasca toti cei din parteneriat dar din buzunarele proprii . Oricum valoarea materialelor si a manoperei a crescut cel putin cu 100% , cine plateste bre , turcu plateste ( adica noi fraierii astia care muncim si le platim taxe , impozite si salarii grase )