– Sunteți la cel de-al doilea mandat de viceprimar, acum într-o nouă componență. Care ați spune că este principala diferență între primarul Nicolae Robu și fostul primar Gheorghe Ciuhandu?
– E greu să spun după o lună care ar fi diferențele dintre cei doi. Eu am avut o colaborare bună și cu fostul primar, domnul Ciuhandu, iar cu domnul Robu provenim din aceeași alianță politică, eu cred că lucrurile vor fi și mai bune, totul fiind în primul rând în interesul timişorenilor. Dar e devreme să spun după o lună de la instalare ce diferenţe sunt. Ca de obicei, în toate lucrurile sunt şi plusuri şi minusuri.
– Se tot vorbeşte despre reorganizări, despre restructurări. Credeţi că anumiţi directori din primărie ar trebui să plece?
– Cred că este nevoie de o nouă organigramă în primărie, de lucrul acesta sunt convins, şi nu de acum, că există o nouă echipă, ci de câţiva ani. E nevoie de o nouă organigramă, pe care noi ca şi executiv probabil că o vom propune în lunile viitoare astfel încât să optimizăm tot ceea ce înseamnă activitate în primărie. Că pe ceea ce înseamnă noua organigramă vor exista concursuri şi că acele concursuri vor însemna pentru unii să rămână pe funcţiile de directori, pentru alţii să nu rămână, vom vedea. De fapt, noi am avut şi în oferta electorală câteva propuneri punctuale, cum ar fi o recalibrare pe ceea ce înseamnă gestiunea şcolilor, pe educaţie, şi spitale, ar fi doar un punct. Dar eu cred că e nevoie de mai mult decât atât, inclusiv în actualele direcţii anumite compartimente poate se regăsesc mai bine în altele şi atunci lucrul acesta va duce la o nouă organigramă, la concursuri, care vor fi organizate, vă asigur, într-un mod corect.
– Un subiect de campanie a fost şi secretarul Primăriei Timişoara, Ioan Cojocari. Ar trebui să plece domnul Cojocari?
– A fost un subiect, a fost un angajament al USL şi nu doar. În primul rând ăsta este un subiect care ţine de primarul municipiului Timişoara, e omul cu care colaborează în primul rând primarul, în afară de viceprimari. Deocamdată, dacă vreţi să vă spun pe scurt, domnul Cojocari e într-o perioadă de evaluare la domnul primar. Asta cred eu, n-am niciun fel de date directe, aşa văd eu lucrurile. În această lună cred că e într-o perioadă de evaluare la domnul primar. La mine evaluarea a trecut de mult…
– Şi a trecut evaluarea domnul Cojocari?
– A trecut ca şi examen, ca şi evaluare. Concursul, dacă a picat sau n-a picat, să ştiţi că nu pot să vă spun pentru că dacă să spunem răspunsul ar fi că n-a trecut s-ar putea să fie folosit în instanţă împotriva mea, pentru că sunt convins că lucrurile se vor lăsa cu procese.
– În campania electorală s-au tăiat multe panglici, s-au pus pietre de temelie, una dintre ele pentru Complexul Rutier Michelangelo, pentru reabilitarea podului Michelangelo şi realizarea unui pasaj subteran în zonă. Când vor începe lucrările?
– Am avut discuţii cu cei responsabili, ne aflăm în perioada de licitaţii pentru execuţie. Vom intra în perioada de evaluare a ofertelor şi, dacă nu sunt contestaţii, ceea ce e puţin probabil la modul în care merg lucrurile în ultima perioadă, eu cred că putem să începem încă din această toamnă lucrările, dar pe anumite porţiuni care să nu afecteze circulaţia în oraş peste iarnă, când e clar că nu se va putea lucra.
– La ultima rectificare de buget, din luna iulie, s-au alocat fonduri suplimentare pentru reparaţii la drumuri şi trotuare. Care vor fi priorităţile?
– Am dat drumul lucrărilor de reabilitare de pe Calea Stan Vidrighin, se lucrează inclusiv în giraţia de la AEM, o vom reface, sper ca în maxim două săptămâni să fie gata, deşi am anumite nemulţumiri vizavi de modul în care s-a lucrat în weekend. Eu le-am cerut să lucreze şi în weekend şi noaptea, pentru că e o zonă industrială în care se poate lucra şi noaptea şi nu s-au ţinut de ceea ce le-am cerut, dar mi-au promis că în zece zile vor termina. Avem în studiu şi o altă reabilitare destul de importantă, cea legată de Calea Moşniţei, acea bretea care intră din zona Căii Buziaşului şi merge spre cartierul Plopi. E o stradă care trebuia reabilitată poate cu zece ani în urmă şi care ar asigura pe toată acea zonă de est a oraşului o intrare mai rapidă către partea de sud în Timişoara. Lucrăm în cartierele Girocului-Soarelui, e posibil să intrăm pe reabilitare în partea de sud, pe Ardealului, pentru că acea stradă necesită în momentul acesta o reabilitare totală, şi discutăm de Borzeşti, Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel, unde s-a reabilitat o porţiune, dar trebuie refăcută toată această arteră, e una dintre arterele importante de pe partea de nord-est a oraşului.
La ultimul plen a fost aprobat şi un studiu de fezabilitate vizavi de intersecţia din Piaţa Bălcescu. Acolo e absolut necesar un sens giratoriu, pentru că modul în care e organizată circulaţia acum în Piaţa Bălcescu, cu acei morcovi, cu parcarea de la Liceul de Informatică şi de la Şcoala Generală nr. 22, cu acele dale de ciment, cred că nu este cel mai potrivit. Vom da drumul cât de repede putem la realizarea acelui sens giratoriu. Eu cred că va fi un proiect interesant din toate punctele de vedere, pentru că se vrea nu doar realizarea unui sens giratoriu, ci şi a unei fântâni, vom vedea, tot ceea ce înseamnă până la urmă punerea în valoare a bisericii din Piaţa Bălcescu.
– Un alt angajament luat în campanie, când ar putea demara lucrările de lărgire a pasajelor Jiul şi Popa Şapcă?
– Cât de repede putem. Noi avem nişte studii de fezabilitate şi pentru Popa Şapcă şi pentru Jiul, dar sunt vechi şi trebuie reactualizate. Am demarat discuţiile cu CFR-ul, pentru că nu putem doar noi singuri să realizăm aceste lucrări, şi în momentul în care toate procedurile vor fi îndeplinite, inclusiv cele legate de ceea ce vom face împreună cu CFR-ul, vom demara această lucrări. Probabil că prima va fi Jiul şi va înseamna şi o lărgire a străzii Jiul după intersecţia cu bulevardul Republicii spre Bega, pentru că şi acolo există o problemă majoră legată de trafic, astfel încât şi acolo să mergem pe lărgire la patru benzi.
– Care este stadiul proiectului privind retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare?
– Proiectul merge bine, am avut control chiar săptămâna trecută de la POS-ul de Mediu, există o monitorizare la nivel naţional şi chiar european vizavi de aceste programe, există această temere vizavi de modul în care sunt implementate anumite proiecte sau modul în care anumite sume de bani aprobate au fost cheltuite de către autorităţile publice centrale sau locale. Controlul a fost trecut cu brio în ceea ce priveşte acest proiect european, în sensul că Timişoara, chiar dacă a pornit mai târziu faţă de celelalte oraşe care beneficiază de acest proiect, în momentul acesta este pe primul loc ca şi implementare. Domnii de acolo ne-au şi spus că pe această ramură a ceea ce înseamnă POS-ul de Mediu acest program este ţinut în viaţă în acest moment doar de Timişoara, în sensul că lucrurile merg bine. Nu spunem că toate lucrurile sunt frumoase, dar sunt monitorizate, sunt îndreptate cât se poate de repede astfel încât să ne putem înscrie în grafice. Toţi cei care au câştigat execuţia sunt extrem de bine monitorizaţi, astfel încât orice derapaj să fie cât mai repede îndreptat.
– Şi ultima întrebare. Rămâneţi la primărie sau candidaţi la parlament?
– Haideţi să vă răspund la această întrebare mai încolo, undeva în luna august spre final… Eu îmi doresc să rămân, îmi place ceea ce fac la Primăria Municipiului Timişoara, îmi place echipa cu care lucrez, deja am o experienţă de patru ani, îmi place Timişoara, nu-mi place să plec prin Bucureşti, şi poate că ăsta e cel mai important lucru. Ideea de a merge parlamentar nu este una nouă, puteam să îmi iau un colegiu şi în 2008 în Timişoara, dar nu am dorit. Cred că este important să rămân în Timişoara, dar nu exclud neapărat varianta de a alege un colegiu…
Citiți principiile noastre de moderare aici!