Primul tren nou cumpărat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) în ultimii 20 de ani a fost pus în funcție, iar astăzi aproape 350 de oameni au călătorit pe ruta București – Brașov, străbătută în două ore și jumătate.
„Sunt 20 de ani de când în România nu s-a mai cumpărat niciun tren nou și mă bucur că azi inaugurăm prima rută, București – Brașov, cu opriri în stațiunile montane de pe Valea Prahovei. Trenul, format șase vagoane, are, prin construcție, o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și poate să circule cu o viteză maximă de 160 km/h”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și candidat PSD Timiș la Camera Deputaților.
În următorii doi ani, alte 37 de garnituri de tren vor ajunge în România, iar unul dintre traseele pe care vor circula este Timișoara – București.
„Avem investiții importante și în infrastructura feroviară, iar un exemplu este linia de mare viteză Arad – Caransebeș, care traversează Timișoara. Astfel de garnituri de trenuri electrice vor circula și pe această rută până la București. Vorbim despre trenuri noi, moderne, care vor asigura călătorilor un confort sporit, dar mai ales timpi mai scurți pentru a ajunge în marile orașe din țară”, a adăugat Sorin Grindeanu.
La începutul anului 2025, alte 11 garnituri de tren vor fi livrate și predate CFR Călători iar acestea vor circula către orașe precum Constanța, Craiova, Timișoara, Arad și Deva.
Trimite articolul
XPentru ruta Timisoara-Monaco, nu ne recomanda domnul Grindeanu o legatura?
Preferabil nu atat de periculoase, ca ale dumnealor …
-
Luati avionul lui Johannis.
Cu escala la Sibiu…De cateva zeci de mii de euro. Doar escala..
Poate ne spune și cine e doamna cu care a zburat la Nisa… 😉
Mă repet…
La fel că și în cazul tramvaielor, daca nu ai infrastructura, degeaba cumperi trenuri noi, că nu vor circula mai repede.
Ne spune și pe ce linii va circula, adică tot pe alea vechi de 100 de ani unde zilnic deraiaza trenurile
bravo. speram sa termine si gara de amenajat pana atunci si sa se gandeasca si primari al aun sistem train tram.
Felicitări,dar liniile de cale ferată nu trebuie oare primenite??? Cumpărăm de la alții?? In țară,nu putem produce dragilor PSD îști? Zic și eu? Pericolul cu antichitățile de linii cfri este mai mare, decât cele cu liniile de tramvai.
sa va ia drequ…. ati distrus ideea de trenuri clasice cu vagoane spatioase si locomotiva separata !!
voi nu vedeti ca nu ai loc in scaunu ala ???
Timișoara Monaco când? Dar sa fie și Grindeanu Cu Ciolacu in tren🤣🤣🤣
Mascariciul grindean ranjitor in prezenta ciolacului, s-a lipit ca mucii de palma, marioneta de paie. Dar mergem sa votam, din nou, degeaba! Suntem pe veci condamnati sa fim condusi de nulitati, iar si iar.
luavar dracu cu trenurile voastre “moderne”
Nu is bune Locomotivele de la Craiova si vagoanele de la Arad ?
Mah tradatorilor de tzara ce sunteti