Potrivit lui Grindeanu, stadiul șantierului care ar urma să fie gata în 2026, sau mai devreme, așa cum își doresc cei implicați în proiect, este undeva la 10% pe cei 9 km care trebuie realizați.
Pe șantier sunt prezenți 450 de muncitori și 200 de utilaje zilnic, urmând ca efectivele să fie dublate în lunile viitoare.
„Se lucrează în forță. Am încredere și în directorul de șantier, cel care a fost și pe Centura Timișoarei. Toate lucrurile sunt într-o desfășurare foarte bună. Țin mult ca acest tronson să fie gata mai repede decât termenul limită. Este o rușine ce s-a întâmplat aici”, a declarat sâmbătă Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu a fost întrebat cum și-ar evalua prestația ca ministru al Transporturilor și Infrastructurii în comparație cu cea a lui Cătălin Drulă, fostul ministru care a ocupat această funcție și actual deputat al circumscripției Timiș.
„Nu sunt eu cel mai în măsură să spun, las oamenii să vadă. Se văd toate investițiile, cel puțin ale Ministerului Transporturilor, și nu numai, care s-au făcut în ultimii ani. S-a mers și s-a apăsat pe pedală, astfel încât Timișoara și Timișul să primească ceea ce merită.
Să nu uităm, domnul Drulă vrea să fie a treia oară deputat de Timiș. Dacă îi spunem unde să vină, la Margina sau la Coșava, s-ar putea să nu știe, după opt ani ca deputat de Timiș. Nu am nimic cu domnii aceștia parașutați în Timiș, e treaba partidelor care îi propun. Dar, până la urmă ar trebui să apare interese județului.
N-am văzut la niciunul dintre ei în acești ani, și nici nu cred că să văd nici în viitor, preocupări deosebite pentru bunăstarea județului din partea acestor domni parașutați în județul nostru”, a declarat Sorin Grindeanu.
*
Contractul cu asocierea care realizează lucrările pe șantier – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA, finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XRusinea generata tot de guvernarea PSD, din ultimii 30 de ani.
Si ce folos… oricum nu termina tunelurile pina in 2026. asa ca …. Banii se vor evapora ..
“in iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier”. Suntem in octombrie 2024. Deci in 15 luni s-a ajuns la 10% din lucrare? Rusine. In ritmul ata o sa dureze fix inca 11 ani sa termine lucrarea…
In forta dar prost. Si da-i si lupta! Este sfarsit de saptamana si vine strambeanu-mascarici sa-si vada famiglia, coform traditiei. Cineva sta de “sase” la intrarea in timis, si la un semn din fluier din degete, pornesc toti drumarii harnici cu lopetile in pozitia de “prezentati arm”, cu onor spre lopata nr. unu a tarii.
-
Cand auzi în România sintagma “lucru în forță”, să te aștepți să și cedeze lucrarea tot în forță.
Circ electoral
Am lucrat pt Umb.De la 6 la ora 21 cu pauza de o ora .Ne a stors că pe lămâie. Normal că ITM dormea in front..
-
Taci dracu! Minti de stingi! Cine te plateste sa denigrezi?
Sa-l intrebe pe PSD istul Cuc de ce sa ajuns aici.
Datorita USR!
-
E proiectul lui Robu!!!
Vizionati “Starea impostorilor” ep10
În forță doar când e campania electorală.
Se lucreaza cu spor inainte de alegeri.
Trebuie sa avem alegeri in fiecare an, asa o ajungem si noi sa avem autostrazi, drumuri, practic o infrastructura normala.
Ei- DA, DINTOTDEAUNA! Tu- NU, NICIODATA!
Forta ca forta, dar inca nu au inceput sa sape la tuneluri, deci clar nu termina in 2026 – si mai pierdem niste sute de milioane din PNRR. Multumim Grindeanu si guvernarea PSDNL