Potrivit lui Grindeanu, stadiul șantierului care ar urma să fie gata în 2026, sau mai devreme, așa cum își doresc cei implicați în proiect, este undeva la 10% pe cei 9 km care trebuie realizați.
Pe șantier sunt prezenți 450 de muncitori și 200 de utilaje zilnic, urmând ca efectivele să fie dublate în lunile viitoare.
„Se lucrează în forță. Am încredere și în directorul de șantier, cel care a fost și pe Centura Timișoarei. Toate lucrurile sunt într-o desfășurare foarte bună. Țin mult ca acest tronson să fie gata mai repede decât termenul limită. Este o rușine ce s-a întâmplat aici”, a declarat sâmbătă Sorin Grindeanu.
Vom reveni cu detalii!
*
Contractul cu asocierea care realizează lucrările pe șantier – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT – a fost semnat în octombrie 2022. Sunt incluse secțiunea E, cea cu tuneluri, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri.
Valoarea contractului este 1,8 miliarde de lei, adică puțin peste 370 de milioane de euro, fără TVA, finanțarea fiind prin PNRR. Contractul are o durată de 165 de luni: 11 pentru proiectare, 34 pentru execuție și 120 de garanție a lucrărilor.
Cum ordinul de începere a fost dat în decembrie 2022, lucrările ar trebui să fie gata în a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost gata înainte de termen, iar în iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier.
Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Antreprenorul va mai trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XRusinea generata tot de guvernarea PSD, din ultimii 30 de ani.
Si ce folos… oricum nu termina tunelurile pina in 2026. asa ca …. Banii se vor evapora ..
“in iulie 2023, reprezentanții DRDP Timișoara transmiteau că deja au apărut utilajele pe șantier”. Suntem in octombrie 2024. Deci in 15 luni s-a ajuns la 10% din lucrare? Rusine. In ritmul ata o sa dureze fix inca 11 ani sa termine lucrarea…