Everseen a ajuns pentru prima dată în Timișoara încă din 2013 și, șase ani mai târziu, afacerea s-a extins, iar acum are o nouă bază de operațiuni. Biroul din România are peste 100 de angajați care dezvoltă soluții IT pentru industria retail. Tehnologiile Everseen sunt bazate pe Deep Learning și Machine Vision. Produsele companiei sunt folosite în acest moment de 10 dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial printre care și Wallmart.
„Principalul motiv pentru care am ales Timișoara a fost directorul nostru tehnic. El a venit la Universitatea din Dublin, iar noi am primit o finanțare de la guvernul irlandez când am pornit Everseen și am colaborat cu universitatea. CTO-ul, Bogdan Ciubotaru, este din Arad și avea o mulțime de conexiuni în Timișoara, mai ales la Universitatea Politehnica, iar noi dezvoltam ideea pe care o aveam și căutam oameni cu experiență care să înțeleagă din imagini ce fac oamenii. Pentru că în Timișoara erau mai multe companii, exista deja o istorie bogată în domeniu și oameni care pot face asta. Ni s-a spus să venim în Timișoara din cauza costurilor, dar am spus că nu ne interesează costurile, vrem doar să facem lucrurile să funcționeze”, spune Alan O’Herlihy, fondator și CEO al Everseen.
Compania are birouri în Irlanda, Serbia, Spania, Anglia, Statele Unite și Timișoara, iar anul viitor urmează să deschidă noi baze de operațiuni în Miami și Tokyo. Timișoara este însă centrul operațional.
„Aici este motorul cercetării (n.r. în Timișoara), avem o mulțime de profesioniști aici. Toată cercetarea pornește de aici, iar apoi îi implicăm pe colegii din Belgrad. Uneori avem chiar concursuri între cele două orașe și asta face lucrurile interesante. Directorul Tehnic a locuit în Irlanda pentru 10 ani, iar șase dintre ei ne-a fost alături la biroul nostru din Cork, iar acum s-a mutat aici. Este aici fulltime, deci aici este Hub-ul. Totul a început de aici, iar celelalte birouri vor fi sateliți. Anul viitor vom deschide birouri în Miami, în prima jumătatea a anului, și în Tokyo. Deci avem nevoie de o mulțime de oameni buni în România pentru a susține grupul. Noi avem de obicei cam 20 de oameni de aici în Statele Unite în marea majoritate a timpului, se rotesc în trei orașe mari pentru trei clienți mari în America. Le oferim oamenilor și șansa să se mute în America. Am fost în Belgrad în încercarea de a convinge mai mulți angajați să se mute peste hotare și pe oamenii de aici i-am întrebat dacă nu vor să meargă în Tokyo”, povestește Alan O’Herlihy.
Produsele dezvoltate de Everseen vor fi prezente, în curând, și pe piața din România. Unul dintre marii retaileri prezenți la nivel european va deschide un nou magazin în București și va folosi software-ul pus la dispoziție de compania irlandeză. Noul client a ales serviciile Everseen după o vizită la Timișoara, în laboratorul secret de invenții al companiei.
„Tehnologia pe care o dezvoltăm este complexă, iar piața foarte competitivă și trebuie să fim cu un pas înaintea celorlalți în materie de tehnologie și performanță. Muncim din greu și recrutăm oameni talentați care să se potrivească cerințelor și trebuie să se simtă bine. Ăsta este secretul, nu verificăm pontajul, suntem mai mult axați pe rezultate, iar o parte din proces este distracția. Biroul de la Timișoara a fost amenajat primul, iar cele din Belgrad și Cork au fost reamenajate după acest model. Există un mare retailer german care va deschide un magazin în București, nu-i pot încă face public numele. Sunt extinși în toată Europa. Noi avem un laborator de invenții aici în Timișoara, nimeni nu știe unde este, iar noi putem să prezentăm noile tehnologii. Au văzut tehnologia și plănuiesc să deschidă primul magazin și chiar dacă sunt prezenți în toate țările au ales acum să deschidă primul magazin în București”, spune CEO-ul Everseen, Alan O’Herlihy.
Everseen este specializată în dezvoltarea de software pentru reducerea pierderilor înregistrate la punctele de vânzare din industria internațională de retail. Tehnologia dezvoltată de companie utilizează analiza video și inteligența artificială pentru a reduce cu până la 90% omisiunile care intervin la scanare în punctul de vânzare. Cuantumul acestor pierderi este 90 de miliarde de dolari anual, conform Centrului de Cercetare în Retail.
(281205)
Citiți principiile noastre de moderare aici!