„Noile” mijloace de transport pe șine, adică cele trimise pentru modernizare în Arad și Pașcani, au avut nevoie de mai bine de jumătate de an pentru a fi reabilitate. Se lucrează de zor la ele, ne-au transmis autoritățile locale, ele urmând să vină la Timișoara… în luna iunie. Au fost duse în Arad și Pașcani în iarna anului trecut.
În timp ce modernizează tramvaiele vechi, reprezentanții primăriei vor depune un proiect pentru achiziția de tramvaie noi, sperând să poată obține fonduri europene. Se lucrează deja la documentație, iar RATT se va transforma, în timp, în societate comercială, tocmai pentru a putea accede la fonduri de la Uniunea Europeană. Momentan nu s-a stabilit câte tramvaie noi ar putea fi cumpărate pentru Timișoara, pentru că nu a fost deschisă încă linia de finanțare a UE.
„Vom vedea câți bani sunt puși la dispoziție, să vedem câți putem dedica pentru tramvaie, pentru că nu putem să folosim toată suma pentru tramvaie. O să continuăm oricum modernizările, toate le facem, pentru că suntem foarte mulțumiți de ce rezultă în urma reabilitărilor tramvaielor. Până în iunie vor veni două tramvaie, sunt în lucru, nu sunt gata, dar așa mi s-a spus, că două vor fi gata până în iunie. Probele vor dura mai puțin acum, pentru că probele au fost tratate ca prototipuri, procedurile vor fi mai scurte”, a declarat, pentru tion.ro, primarul Timișoarei.
Edilul-șef susține că, odată ce RATT va fi societate comercială, consiliul local va rămâne unicul acționar, urmând ca toate deciziile în ceea ce privește societatea să fie luate tot de aleșii municipali. Mai mult, se vor păstra și gratuitățile, ne asigură primarul.
„Se transformă RATT în societate comercială, la care acționar unic va fi Consiliul Local Timișoara, dar nu se va schimba nimic în modul în care noua structură va relaționa cu cetățenii, pentru că deciziile vor fi luate exact ca și până acum, de CLT. Transformarea este necesară pentru ca RATT să poată accede la fonduri europene, nu poți obține bani europeni cu o structură de tip regie, acesta este motivul pentru care s-a decis transformarea acestei structuri din regie în societate comercială. În actul constitutiv, în statut, în toate documentele pe baza cărora va funcționa societatea vor fi stipulate toate aceste lucruri pe care consiliul local le va decide, nu altcineva”, a transmis edilul-șef.
Mai mult, acesta susține că timișorenii trebuie să stea liniștiți, pentru că toate gratuitățile vor rămâne valabile. Așadar, atât studenții, cât și pensionarii sau persoanele cu dizabilități, precum și toți beneficiarii, vor circula în continuare gratuit pe toate mijloacele de transport în comun din Timișoara.
Primăria Timișoara continuă contractul pentru reabilitarea tramvaielor RATT. Doisprezece se află în lucru, pe două contracte subsecvente. Șapte au fost trimise în 21 septembrie, iar alte cinci au fost trimise la începutul lunii decembrie la cele două firme care au câștigat, prin asociere, licitația primăriei: Electroputere VFU Pașcani și Astra Vagoane Călători Arad. Conform contractului, acestea ar trebui să vină la Timișoara la începutul acestei veri.
Articole pe aceeași temă:
Vom avea 12 noi tramvaie Armonia la Timisoara, in prima jumatate din 2016
Autentic, un tramvai violet nou-nout tras in depoul RATT. Nu ramane in Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!