Aflați și așa în impas din cauza pandemiei de coronavirus, reprezentanții HoReCa au și mai mult de suferit din cauza carantinei din Timișoara. Totul a pornit de la omul de afaceri Dan Dinu, care i-a cerut nu demult primarului Dominic Fritz să suspende chiria pentru o berărie ce funcționează într-un SAD (Spațiu cu Altă Destinație- n.r.) al primăriei din Piața 700.
Antreprenorul a depus o adresă și la Primăria Timișoara, iar subiectul a fost discutat și în cea mai recentă ședință de consiliu local. Potrivit documentului, s-au făcut investiții de milioane de lei în spațiul primăriei din Piața 700, iar chiria nu s-a modificat nici în pandemie. Nu este însă singurul om de afaceri din Timișoara aflat în această situație, iar reprezentanții primăriei spun că încearcă să găsească o soluție.
„Constituim un grup de lucru, am avut două întâlniri cu consilierii liberali, mâine mă întâlnesc cu cei de la USR, voi lua un punct de vedere și de la cei din PSD și Pro România. Vrem să venim în sprijinul oamenilor de afaceri, care au contracte de închiriere cu primăria, pentru spații în care au investit de-a lungul anilor și care au mulți angajați și au trecut prin această perioadă grea. Măsura pe care vrem să o luăm nu trebuie să fie una discriminatorie, ci să fie în folosul tuturor”, ne-a declarat viceprimarul Cosmin Tabără.
Ar fi două soluții, spune edilul, care sunt analizate serios în aceste zile în primărie.
„Una dintre soluții este ca fiecare chiriaș care face dovada forței majore prin certificatul de constatare a forței majore de la Camera de Comerț să poată beneficia de o reducere a chiriei sau de o prelungire a perioadei contractele în anumite condiții”, a mai precizat Tabără.
Primăria Timișoara are 290 de Spații cu Altă Destinație care sunt închiriate fie oamenilor de afaceri, fie sunt date în grija unor organizații guvernamentale sau sunt închiriate ca și locuințe. Reprezentanții PMT spun că SAD-urile închiriate celor din domeniul HoReCa sunt de ordinul zecilor. Anul trecut, Primăria Timișoara a redus impozitul pe clădiri cu 50% pentru cei din domeniul HoReCa.
Trimite articolul
Xce m-as bucura sa am un restaurant inchis care produce 0 bani. dar macar chiria e mai mica, nu? sugi p*la, guvernule
-
niste cretini irecuperabili!
Asta-i ……… sau nu-l duce capul?
Adica tu, primaria, vii si inchizi afacerile si acuma ii trimiti pe oameni la alte instituii sa obtina “certificate”???
Care institutii vor face misto de acesti oameni si o sa le zica ca nu ei i-au inchis, ca cam sa mearga la institutia care i-a inchis.
-
Nu inchide primaria, desteptule. Macar de curiozitate ai cautat cine decide carantinarea unei localitati?
Am descoperit recent ca Jandarmeria și poliția au voie sa ne amenințe cu dosare penale și amenzi pentru ca noi nu purtam masca și ca sunt foarte deranjanți când noi ii amenințam pe ei cu dosare penale și pușcărie… poate și niște cuie mari in urechi lor și userisitilor 🤪
Am descoperit recent ca la jandarmi și polițai Hubble place sa fie dați in judecată pentru abuz in serviciu… dar ca noua trebuie sa ne placa sa fim amendați
sa mi se sprijine mie guvernul si primaria in p*la, da?
Dar niste ajutoare pt angajații acestor patroni,care își tin angajații cu minimul pe economie sau mai rau cu contracte la 2 4 ore,de ani de zile,care acu stau cu câteva sute de lei somaj??atata ii plângem pe patroni,dar de angajati nu ii pasa nimănui!!
-
exact.. Cred! – fara sa stiu un caz concret – Cred, ca sunt angajati part-time si lucreaza peste program ( sunt platiti la negru, dar este ok..pe o parte castiga unul pe alta se imbogateste patronul..iar la 60/65 de ani, cand depune dosarul de pensie / pai am pensia mica..
De ce anagajatorul nu stabileste si pe aceasta situatie o REGULA / Corecta .. este nevoie de tine mai mult.. modificam contractul / plata, etc..
NU..
hai ca acum PATRONIi au nevoie de ajutor..