CNAIR ar fi trebui să semneze, în aceste zile, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Centura Timișoara Vest cu turcii de la NUROL INSAAT VE TICARET AS. Aceștia au depus o ofertă de 340 de milioane de euro, cu TVA, în condițiile în care valoarea maximă estimată era cu aproape 140 de milioane euro mai mare.
Contractul are termen de finalizare a lucrărilor de 30 de luni: șase pentru proiectare și 24 pentru execuție.
Au fost depuse, însă, contestații.
Rezultatul, contestat de firmele de pe locurile 2 și 3
Pe lângă turci, la licitația au mai înscris oferte și alte două asocieri și două firme.
Pe locul 2 a ieșit oferta Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România), iar pe 3 cea a firmei Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România). Cele trei au avut 100 de puncte (40 pentru componenta financiară + 60 pentru componenta tehnică), 99,22 de puncte (39,22 + 60), respectiv 95,65 de puncte (35,65+60).
Cele două de pe locurile 2 și 3 au și fost cele care au contestat rezultatul licitației. Ambele s-au plâns de faptul că CNAIR nu a pus la dispoziție toate documentele cerute – inclusiv cele care nu aveau caracter confidențial. În rest, s-au legat de capacitățile firmelor mai bine clasate.
Asocierea condusă de Precon s-a legat de experiența, personalul și echipamentele deținute de turci. ARL Cluj, la fel, dar a spus la fel și despre asocierea de pe locul 2. Firma de sub umbrela Strabag a mai notat și că prețul ofertat de primele două locuri este prea mic, ceea ce ar însemna că cele două își propun să folosească soluții tehnice alternative, neagreate prin caietul de sarcini.
Ambele contestații au fost depuse pe 9 august, în a zecea zi de la declararea câștigătorului, adică în ultima în care era posibil acest lucru. CNSC le-a înregistrat pe ambele, iar dosarele se află în curs.
Licitația mai fusese contestată o dată
ARL Cluj a contestat procedura și în perioada de depunere a ofertelor. Atunci, cererea societății care aparține grupului Strabag a fost respinsă, însă contestația a dus la prelungirea termenului de depunere a ofertelor, de la finalul lunii martie la mijlocul lunii mai.
Vă amintim, Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea profil de drum național cu două benzi pe sens. Șoseaua de 13,96 kilometri va traversa Timișoara, Săcălaz și Utvin (Sânmihaiu Român).
Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și Varianta de Ocolire Timișoara Nord; la intersecția cu DN 6 (Timișoara – Cenad); la intersecția cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia); la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30), spre Timișoara.
Vor mai fi și nouă poduri și pasaje. Trei dintre acestea ar fi „opere de artă” potrivit directorului CNAIR Cristian Pistol: pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de aproximativ 750 m; pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CF133 în lungime de aproximativ 450 m; pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de aproximativ 450 m.
Trimite articolul
XE foarte bine că Strabag contestă, ar fi o veste bună dacă ar câștiga după contestații, sunt mult mai serioși…
-
Strabag sunt dezastru si ei, singurii care merita in continuare sa ia is UMB
-
😂🤣😂🤪
Tara hotiei si a minciunilor. FURA FRATE FARA RUSINE! Genetic.
Când se apuca Strabag de legătura dn69-A1?
Oare alea sunt descarcarile de pe centura ( prezentate in fotografie?
Au o lungime aproape egala cu toata centura!
Sunteti loviti la cap, baaa???!!
E fain că, pe hârtie, va fi gata în doi ani și jumătate. Cred că așa suna și pentru centura sud. Concluzie practică: hai să înmulțim cu 10.