Marți, 19 septembrie, Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș (CJT), acuzase Primăria Timișoara că a amânat scoaterea de sub tensiune a stâlpilor de pe DJ691, drumul dintre Timișoara și Dumbrăvița. Potrivit reprezentanților CJT, Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT), amânase decizia pentru că nu are alternative de transport către comuna periurbană.
Totuși, în aceeași zi, a avut o postare pe rețelele de socializare și Societatea Metropolitană de Transport Timișoara. Una în care anunțase decizia de înlocui troleibuzele de pe linia M14 cu autobuze începând de luni, 25 septembrie. Postarea pe Facebook fusese făcută la ora 15:47, cu aproximativ două ore și jumătate înainte de postarea lui Alin Nica.
„Urmare a lucrărilor de extindere la patru benzi a drumului județean 691, începând cu data de 25.09.2023, linia de troleibuz M14 va fi suspendată pe perioada lucrărilor. Legătura între Dumbrăvița și Timișoara va fi în continuare asigurată prin introducerea liniei de autobuz M14 pe traseul: Girație I.I. de la Brad (Timișoara) – Girație Centură (cartier Belvedere – Dumbrăvița).
Linia de troleibuz 14 (G. Barițiu – I.I. de la Brad) va fi suplimentată cu 2 unități pentru a asigura o transbordare rapidă. Totodată vă informăm faptul că începând cu data de 25.09.2023 capătul liniei 23 va fi mutat de la stația Magnoliei la stația AEM”, preciza Societatea Metropolitană de Transport Public Timișoara, în postarea în cauză.
Potrivit reprezentanților primăriei, conducerea SMTT se întâlnește în fiecare joi. Joi, 15 septembrie, firma Strabag a trimis o adresă în legătură cu nevoia de scoatere de sub tensiune a stâlpilor, însă nu către SMTT, ci către STPT. Astfel, cererea a ajuns unde trebuia, dar de abia după ședință.
Până la urmă, conducerea SMTT s-a întâlnit marți pentru a lua decizia de a înlocui troleibuzele de pe linia M14 cu autobuze. Potrivit reprezentanților primăriei, scoaterea de sub tensiune a întregului sector ar fi presupus și întreruperi în circulația troleibuzelor în zona Calea Lipovei, astfel că s-a luat decizia de a rezolva separat fiecare stâlp, până luni, 25 septembrie. Decizia ar fi fost transmisă atât către firma Strabag, cât și către CJT.
Nica nu s-a lăsat: este dispus ca CJT să cumpere autobuze electrice pentru această rută
Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă pe alt subiect, întrebat de jurnaliști, Nica a abordat din nou discuția legată de DJ 691. De această dată, acest a spus că, pentru a grăbi procesul, CJT ar fi dispus să cumpere autobuze electrice care să circule în locul troleibuzelor către Dumbrăvița.
„Pot să reiterez o propunere pe care le-am făcut-o celor de la Primăria Timișoara în urmă cu doi ani de a renunța la toți stâlpii din Dumbrăvița și de a accepta propunerea noastră de a le cumpăra cinci autobuze electrice să le folosească pe acest traseu. Încă mai putem face chestiune aceasta, încă mai putem modifica rapid proiectul că nu e o chestiune complicată. Îi provoc pe cei de la Primăria Timișoara să analizeze această situație în maxim o săptămână și să dea un răspuns: acceptă să eliminăm două rânduri de stâlpi care pe lângă, care pe lângă caracterul inestetic pe care îl au acolo, sunt patru rânduri cu tot cu cei de la ENEL, mai obturează lucrarea noastră, puteam să lărgim benzile și mai mult, la trei metri, nu de 2,75 metri cum sunt pe anumite sectoare. Față de 250 de stâlpi câți trebuia să relocăm, cei de la primărie ne-au lăsat să relocăm maxim 70 și atunci a trebuit să adaptăm proiectul la noile condiții. Dar încă o dată fac apel la primărie, îi provoc, să renunțe la toți stâlpii și le dăm noi din bugetul județului cinci autobuze electrice, numai să ne spună în cel mult o săptămână ca să nu mai lungim chestiunea aceasta, dacă nu vor să ne taie curentul de la troleibuz și să ne apucăm de treabă”, a afirmat, miercuri, Alin Nica, președintele CJT.
„Telenovelă” pe seama DJ 691. Există riscul de a fi pierdută finanțarea europeană
Vă amintim, Consiliului Județean Timiș și Primăria Timișoara se ceartă pe tema stâlpilor de pe DJ 691 încă de anul trecut. CJT-ul trăgea semne încă din decembrie anul trecut că s-ar putea pierde finanțarea europeană a proiectului, dând vina pe faptul că Primăria Timișoara nu ar dori să predea stâlpii. În replică, municipalitatea spunea că nu îi poate preda decât dacă există un constructor desemnat.
După luni bune în care subiectul a tot fost rostogolit, când de o parte, când de alta, timp în care a fost desemnat noul constructor, la mijlocul lunii august a fost semnat contractul de 63 de milioane de lei, fără TVA. Imediat după aceea, firma Strabag a și început lucrările, iar spre finalul lunii Primăria Timișoara a predat stâlpii.
Primul contract pentru realizarea lucrărilor la drumul care trece prin Dumbrăvița a fost semnat în martie 2018, cu firma Tehnocer. Din cauza slabei mobilizări de pe șantier, însă, înțelegerea a fost reziliată la începutul anului 2022.
Pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!