Cele 16 stații de reîncărcare pentru mașini electrice au fost anunțate ultima dată în luna mai a acestui an, când reprezentanții primăriei făceau publice, din nou, locurile unde vor fi amenajate. Consilierii locali votaseră încă din ianuarie 2019 (!) un proiect pentru aprobarea depunerii cererii de finanțare. Administrația Fondului pentru Mediu dă Timișoarei în jur de 3 milioane de lei pentru această investiție, prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi.
Contractul de finanțare, în valoare de 3,29 milioane de lei cu tot cu TVA, a fost semnat la începutul lunii mai a anului 2020. Primăria Timișoara trebuie să cofinanțeze cu puțin peste 300.000 de lei.
Potrivit celor din primărie, durata de implementare este de 12 luni. Numai că licitația a fost pornită abia acum, când primăria a trimis către SEAP anunțul de participare la procedura publică deschisă. Caută o firmă care să amenajeze stațiile de încărcare în cele 16 locuri din Timișoara. Durata contractului: 270 de zile, adică nouă luni. Municipalitatea pune la bătaie cel mult 3,67 milioane de lei cu tot cu TVA, iar ofertele pot fi depuse până în 2 noiembrie.
Adresele unde vor fi amplasate stațiile:
Staţia de reîncărcare VE nr. 1 – Bd. I.C Brătianu
Staţia de reîncărcare VE nr. 2 – Calea Aradului/ str. Cugir
Staţia de reîncărcare VE nr. 3 – Piaţa Iancu Huniade
Staţia de reîncărcare VE nr. 4 – str. Academician Alexandru Borza/ str. Michelangelo
Staţia de reîncărcare VE nr. 5 – str. Martin Luther
Staţia de reîncărcare VE nr. 6 – str. Gheorghe Dima
Staţia de reîncărcare VE nr. 7 – Bd. Take Ionescu
Staţia de reîncărcare VE nr. 8 – Piaţa 700
Staţia de reîncărcare VE nr. 9 – Bd. Republicii
Staţia de reîncărcare VE nr. 10 – Bd. Revoluţiei din 1989
Staţia de reîncărcare VE nr. 11 – Splaiul Nicolae Titulescu
Staţia de reîncărcare VE nr. 12 – Bd. Mihai Viteazul
Staţia de reîncărcare VE nr. 13 – Bd. Mihai Viteazul
Staţia de reîncărcare VE nr. 14 – str. Plauţius Andronescu
Staţia de reîncărcare VE nr. 15 – str. Aştrilor (Al. Martir Eugen Nagy)
Staţia de reîncărcare VE nr. 16 – Bd. 16 Decembrie 1989/ Calea Şagului.
Articole pe aceeași temă:
Unde vor fi stații de încărcare pentru mașini electrice, în Timișoara
Trimite articolul
X:)))
Mai poate sa te mire ceva in Romania? :))
Alta realizare a marelui retardat.
Am tot auzit si citit despre asta si iata ca inca nu s-a facut nimic. Poate pentru ca lumina si sunetul circula cu viteza mai mare decat lopata. “Fapte, nu vorbe”
Orientarea spre masini electrice este o TEAPA mondiala! Bilant CO2 foarte discutabil, preturi exorbitante, acumulatoare, greutate mare, timpi de încarcare f.lungi, raza de actiune mica, reteaua electrica trebuie complect înoita, puterea electrica trebuie adaptata la viitorul consum, imposibilitate de a încarca la blocuri si garaje colective (sau cu cheltuieli uriase), etc. Cei care mai citesc noutati prin reviste tehnice stiu deja ca alternativa cea mai avantajoasa azi este hidrogenul (pentru a carui fabricatie este întradevar nevoie de energie electrica, dar concentrata, adica numai catre uzina producatoare de H2 si nu prize la fiecare colt de strada). Odata H2 fabricat, restul nu se deosebeste deloc de o statie clasica (existenta) de benzina. Global, mult mai economic.
-
vorbesti despre “fuel cells” ??
Ai vazute cate firme au facut ceva in acest domeniu?
O sa fie greu sa ai statii de incarcare cu H2, dar ar fi si mai greu sa pui o statie de generare H2 pe fiecare masina.
Trebuie sa te gandesti ca fiecare masina, are un generator de curent pe baza de hidrogen, iar curentul este directionat catre motoarele electrice. Deci ele sunt tot masini electrice dar sursa curnetului electric va fi diferita.
Singurul avantaj este ca H2 este disponibil in atmosfera si apa, dar costurile de a face statii de incarcare cu H2 sunt mari.
Primul pas trebuie sa fie masinile electrice pe baterii -BEV- asa cum pasul spre BEV a fost dat de masinile hibride -HEV- sau cele incarcabile de la retea PHEV (plug-in hybrid).
Avantajul principal al masinilor electrice este ca scoti poluarea din oras. Asta este marele atuu.
Generatoarele sau sursele de energie electrica, in orase, pot fi si cele ecologice (panouri solare, eoliene, hidrocentrale) dar oricum, generarea de electricitate pe baza de carbune, gaz sau nucleara, NU se intampla in orase ci in afara lor. Astfel scoti poluarea din oras, ca masinile sunt electrice si nu produc Co,CO2,NOx in oras.
Concluzia tuturor este ca pana la masini pe hidrogen, acest pas cu masinile electrice este foarte important!
Iar atunci cand vor fi gata, vor fi blocate / folosite non stop de cei de pe Uber / Bolt. “Buna” treaba afacerea asta. Trafic mult ingreunat, pentru castigurile generatiei de taximetristi digitali care altceva nu stiu sa faca. De poluare nu mai zic. Mersi fain, dar mai bine nu…