Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere din România – CNAIR a făcut publice datele referitoare la progresul înregistrat pe loturile din autostrada Lugoj – Deva. Şi, surpriză, informaţiile oficiale spun că de lucrat s-a lucrat doar pe lotul 4. Astfel, din martie până în aprilie, progresul înregistrat pe lotul 4 a fost de 3,5%. Aceleaşi date oficiale mai spun că pe lotul 3 progresul constructorului ar fi fost zero.
După cum se ştie, între constructorul acestui lot 3 şi CNAIR există importante dispute, mai ales financiare. Un important punct disputat este cel legat de nodul rutier de la Holdea. Deşi informaţiile oficiale arată că aici a fost în ultima lună 0% progres, imaginile realizate pe teren de cei de la Pro Infrastructură au arătat că pe teren erau numeroşi muncitori şi utilaje, inclusiv în perioada Paştelui, spre deosebire de lotul 4 unde, în perioada sărbătorilor pascale, muncitorii au fost lăsaţi să plece acasă.
Cifrele devin şi mai interesante când se referă la progresul din ultimul an. Aici, lotul 3 apare cu un plus de trei procente, iar lotul 4 – cu 23,7%. Chiar şi cu acest progres fantastic de 3%, lotul 3 apare ca fiind cel mai avansat, cu 79,8% din lucrare, în timp ce lotul 4 apare cu un grad de realizare de 75,7%.
Desigur, vedeta pentru cei care nu sunt în temă cu situaţia de pe teren pare a fi lotul 2, aici gradul de realizare anunţat este de 95%. Doar că acest procent extrem de optimist a apărut prin scoaterea din statistică a celebrei porţiuni cu tuneluri, care a fost eliminată din proiectul iniţial. Despre acest sector nu se mai ştie absolut nimic. O licitaţie pentru stabilirea unui constructor este aşteptată de un an de zile, doar că guvernanţii par să fi făcut uitat acest proiect din motive doar de ei ştiute.
Articole pe aceeași temă
http://www.tion.ro/controlul-cnair-pe-lotul-3-din-autostrada-lugoj-deva-se-lasa-cu-acuzatii-grave/2017048
Citiți principiile noastre de moderare aici!