Viceprimarul a prezentat, zilele trecute, şi noile constatări ale comisiei constituite pentru a identifica trecerile de pietoni cu risc crescut de accidente şi zonele în care sunt probleme cu indicatoarele rutiere.
De această dată, pe lângă semnele de circulaţie care nu se văd din cauza arborilor, comisia a găsit şi o mulţime de calmatoare de trafic distruse pe străzile Timişoarei, la capitolul „deficienţe” au fost notate şi gropi apărute în carosabil, s-au descoperit indicatoare deteriorate sau cu graffiti, semafoare care nu funcţionau cum trebuie sau chiar semafoare acoperite de vegetaţie, din datele prezentate de Stoia.
Edilul a venit şi cu unele precizări legate de desfiinţarea bordurilor, după ce, la începutul săptămânii, a anunţat un program de modificare a delimitărilor rutiere de pe drumurile publice din Timişoara.
„Nu se pune problema ca în Timişoara să eliminăm toate bordurile din oraş. E vorba de o îmbunătăţire a geometriei spaţiilor care separă sensurile de mers sau a spaţiilor care marchează sensurile giratorii”, a subliniat Stoia.
Edilul a prezentat şi un sens giratoriu fără borduri din Bucureşti, despre care a afirmat că „asta înseamnă deja modernitate, înseamnă că traficul a evoluat”, dar şi exemple din Budapesta, afirmând că noi avem mulţi proiectanţi rigizi, iar Direcţia Tehnică a primăriei nu are proiecte valabile.
„Vedeţi ce se întâmplă prin alte ţări (…) La ora actuală avem foarte mulţi proiectanţi rigizi în modul lor de a concepe traficul în oraşul nostru. Care-i rostul acestui scuar? Să fie noroi, să fie apă… Tot la fel de bine, acelaşi serviciu îl face o liniatură, un marcaj. Nu toţi proiectanţii sunt rigizi, noi trebuie să îi luăm pe ăia mai deştepţi, să-i luăm cu noi cu maşina, să constate deficienţele de trafic, să constate locurile în care este necesară modificarea geometriei spaţiului respectiv şi să facem nişte proiecte pe care începând din primăvară să le punem în operă (…) Primăria are o Direcţie prea tehnică. Sunt specialişti, cât sunt ei de specialişti, asta Dumnezeu ştie, eu văd rezultatele, eu nu fac evaluări ale capacităţii de lucru a nu ştiu cărei Direcţii. Eu văd că în alte părţi se poate, că în alte părţi funcţionează şi sunt convins că se poate face şi la noi. Eu spun că Direcţia Tehnică, în momentul în care are proiecte valabile, va fi în regulă. Acum n-are proiecte valabile”, crede Stoia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!