Vineri, 10 martie, Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) a depus la ANAF planul de restructurare întocmit pe baza Ordonanței de Urgență 6/2019. Anunțul a fost făcut de primarul Dominic Fritz.
„Este o veste extraordinar de bună pentru transportul public din Timișoara. Pe scurt, asta înseamnă că în ultimele săptămâni, STPT a reușit cu ajutorul primăriei să achite 46 de milioane de lei din datoriile restante. În schimb, ANAF va șterge peste 40 de milioane de lei, datorii istorice, iar o sumă de 41 de milioane de lei, care rămâne de achitat, va fi reeșalonată timp de șapte ani. La început, plățile vor fi puțin mai mici. Acest lucru înseamnă că STPT poate avea un nou început, cu managementul nou și cu flota nouă. Are toate șansele de a se transforma într-o companie modernă de transport public, viabilă din punct de vedere economic”, a declarat edilul.
Vă reamintim, acest plan de restructurare implică inclusiv eliminarea unor posturi, dar și reorganizări de departamente și angajări. Planul de restructurare a datoriilor către ANAF, întocmit de către o societate de specialitate, a fost aprobat de Consiliul Local Timișoara fel că aleșii locali au aprobat în ședința de marți, 28 februarie.
Ce prevede planul de restructurare
Planul de restructurare financiară implică informatizarea companiei printr-un sistem care va integra toate fluxurile operaționale și contabile, monitorizarea consumului de combustibil pentru vehicule, monitorizarea mijloacelor de transport printr-un sistem GPS modern, dar și implementarea unui nou sistem de e-ticketing, pentru care primăria a câștigat deja o finanțare de cca. 1,3 milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
La STPT se vor face și angajări. Este vorba despre 150 de vatmani și șoferi, ceea ce ar trebui să ducă la creșterea frecvenței mijloacelor de transport în comun. Pe de cealaltă parte, odată cu digitalizarea și automatizarea procedurilor, 60 de posturi vor fi eliminate, iar alte 20 de posturi vor fi comasate. Departamentul de marketing va fi și el reorganizat.
Totodată, prin planul de restructurare se caută și modalități de creștere a veniturilor din alte surse, cum ar fi dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara, extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara sau deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică către alte companii.
Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de 7 ani pentru restructurarea datoriilor fiscale. Implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale se va realiza într-un termen de 3 ani.
Pe aceeași temă:
STPT, schimbată din temelii. O parte din datoriile istorice, deja achitată
Restructurare financiară la STPT, pentru modernizarea companiei. Va fi afectat și personalul
Trimite articolul
XANAF trebuie distrus total și din rădăcina pentru ca sunt cu toti hoți si corupți.
-
Toate institutiile statului sunt putrede, incepand cu justitia si serviciile.