Patru linii noi circulă, de luni, la Timișoara. STPT a pornit transportul școlar, la mai bine de un an de când primăria a cumpărat primele autobuze de mici dimensiuni. A pus la dispoziția elevilor doar patru minibuze, deși municipalitatea a achiziționat 20, cu 560.000 de lei bucata, iar ideea transportului public școlar a fost lansată încă de acum trei ani. STPT tot nu are suficienți șoferi.
Un total de 73 de elevi au mers la școală cu transportul public gratuit, luni dimineața, la întoarcerea din vacanță. 15 au urcat pe linia S1 – din Dacia, 21 pe linia S2 – din Calea Șagului, 21 pe linia S3 – din Soarelui, iar 16 pe linia S4 – din Lipovei, în condițiile în care în fiecare minibuz pot urca 25 de persoane: 10 pe scaune și 15 în picioare, potrivit reprezentanților STPT.
Autobuzele de mici dimensiuni din dotarea STPT merg la Colegiul Național „C.D. Loga”, la Colegiul Național „C. Sylva”, la Colegiul Tehnic „E. Ungureanu” și la Colegiul Tehnic „I.C. Brătianu”, plecând din Calea Circumvalațiunii, Calea Lipovei, Calea Șagului și Soarelui.
Așa cum era de așteptat, primarul Nicolae Robu s-a deplasat și el pentru a marca momentul. A mers alături de directorul STPT la stația de plecare din Șagului și i-a asigurat atât pe părinți, cât și pe copii că pot conta pe transportul public școlar. Reprezentanții STPT dau asigurări că elevii vor fi în siguranță, mai ales că în fiecare mijloc de transport se va afla câte un polițist local.
„Totul a decurs impecabil, elevii au fost încântați. Evident, la sfârșitul programului, la orele 12.10, 13.10, 14.10, elevii vor fi duși de la școală acasă. Îi asigur pe dragii copii și pe părinți că acesta este doar începutul, pe viitor urmând ca oferta să fie extinsă”, a declarat edilul-șef.
Potrivit celor de la STPT, dacă numărul elevilor va ajunge să fie foarte mare, atunci minibuzele vor fi înlocuite de autobuze. STPT încă nu are suficienți șoferi să scoată pe traseu toate cele 20 de minibuze.
Odată cu începerea școlii, STPT a suplimentat și alte linii. Din 14 ianuarie, pe linia 33 circulă șase autobuze, pe linia 13 circulă două, pe linia cinci circulă patru minibuze, pe linia 15 circulă cinci troleibuze, pe linia 16 tot cinci, pe linia 4 circulă opt tramvaie, pe linia 6 sunt două, pe linia 7 sunt șapte tramvaie, pe linia 8 circulă șase, pe linia Expres 1 sunt cinci autobuze, pe E2 sunt tot cinci, pe E3 sunt două autobuze, în timp ce pe E7 sunt cinci, pe E8 sunt cinci, pe linia 40 sunt patru autobuze, pe linia 17 sunt tot patru, iar pe linia 9 sunt șase tramvaie.
Transportul public școlar continuă pe următoarele trasee:
Linia S1 va pleca la ora 7.20 din Piața Dacia și va opri la Col. Brătianu și la E. Ungureanu la ora 7.36, va ajunge la C.D. Loga la 7.43, iar la C. Sylva la ora 7.45.
Linia S2 pleacă la ora 7.10 de la Podul Calea Șagului, la 7.23 este la Colegiul Bănățean, mergând pe linia 33, iar la 7.36 ajunge la Brătianu și Ungureanu, la 7.45 la C.D. Loga și la 7.45 la Carmen Sylva.
Linia S3 pleacă la ora 7.20 de la Vama de pe Bd. Sudului, la 7.38 este la C.D. Loga, la 7.40 la Carmen Sylva, iar la 7.45 la Brătianu și Ungureanu.
Linia S4 pleacă de pe str. Holdelor la ora 7.15, la 7.36 ajunge la Ungureanu și Brătianu, la 7,43 la C.D. Loga și la 7.45 la Carmen Sylva.
Pentru revenirea la școală, pentru fiecare cartier vor fi trei curse: la 12.10, la 13.10, respectiv la 14.10, cu plecare de la liceele capete de linie.
Minibuzele cu care vor fi transportați elevii au costat peste 120.000 de euro bucata și nu prea au fost folosite de STPT. Primăria a avut un contract cu firma Mercedes, în valoare de 12,7 milioane de lei fără TVA, puțin peste 3,3 milioane de euro, pentru 20 de autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători, dar și pentru un autocar. Un autobuz a ajuns la 560.000 de lei, iar autocarul Euro 6 a fost 1,2 milioane de lei, toate fiind livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2175166″]
[related-post post_id=”1985551″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!