Lipsa șoferilor a fost una dintre principalele probleme ale fostei RATT. Oamenii preferau să lucreze în privat pentru că primeau salarii mai mari și aveau condiții mai bune de muncă. Oficialii STPT susțin că au reușit să crească lefurile, astfel că în unele cazuri salariile șoferilor și vatmanilor din cadrul STPT pot ajunge să fie mai mari decât cele din privat, se laudă directorul Societății de Transport Public Timișoara. Au început chiar și o campanie de angajare în alte județe, iar celor care vin de departe le acordă și cazare gratuită.
„Salariile șoferilor, ca și încadrare brută, încep de la 3.250 de lei, sporul de fidelizare este automat de 10% la angajare, și pot ajunge la 4.250 de lei. Cei mai vechi primesc spor de vechime, în funcție de anii lucrați, bonuri de masă în valoare de 15 lei tichetul, se acordă de minimum 300 de lei. Le oferim și cazare celor care vin din alte județe, în primul rând la centrul nostru social, avem un complex sportiv unde avem o clădire cu camere pe care le amenajăm pentru locuințe. Plătim și ore suplimentare. Salariul maxim obținut de către un șofer a fost de 7.000 de lei net, cu ore suplimentare și weekenduri lucrate. În condițiile în care ei fac ore suplimentare și lucrează și în weekenduri, plătite dublu, pot ajunge la un salariu de 4.500 de lei, relativ decent”, ne-a declarat Nicu Bitea.
În ultimele luni, conducerea STPT se laudă că a reușit să angajeze zece șoferi și vatmani noi, iar alți 12 sunt ca și angajați. Reprezentanții societății au fost nevoiți să meargă în alte județe, pentru că în Timiș, spun ei, nu erau prea mulți interesați. Au fost angajați oameni din zona Lugoj, din Caransebeș, Oțelu Roșu și Zăvoi și s-au arătat interesați de posturi șoferi din Sighetu Marmației, din Târgu Jiu și chiar și din București.
„Avem opt șoferi și doi vatmani angajați deja, mai avem 12 pe procedură, trebuie să aducă acte. Mai sunt patru vatmani la școala de formare profesională și trei șoferi categoria D pentru autobuz. Au venit să se intereseze oameni din București, din Sighetu Marmației, din Târgu Jiu doi, avem angajați noi din Lugoj, Caraș-Severin”, ne-a mai spus Bitea.
În ultima perioadă, STPT a reușit să suplimenteze mai multe linii: 4, 5, 6, 7, 15, 16 și 33, iar de anul viitor ar trebui să avem și mijloace noi de transport. Timișoara va primi între 40 și 50 de troleibuze printr-un proiect ce va fi finanțat de Ministerul Mediului, va mai primi 44 de autobuze electrice de la Ministerul Dezvoltării, iar primăria se pregătește să depună un proiect pe fonduri europene pentru a cumpăra cel puțin 16 tramvaie noi.
În parcul auto al societății se află 60 de tramvaie disponibile, din care 26 Armonii recondiționate din totalul de 30, 98 autobuze din care 20 minibuze noi Mercedes și 50 de troleibuze. În prezent, STPT are 90 de vatmani, 100 șoferi de autobuze și 72 conducători auto la troleibuze, potrivit directorului societății.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2131319″]
[related-post post_id=”2128197″]
[related-post post_id=”2080908″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!