Primăria Timișoara nu mai are contract pentru întreținerea serviciului de iluminatul public încă din luna octombrie a anului 2017. La sfârșitul verii anului trecut, consilierii locali au fost de acord cu întocmirea unui studiu de oportunitate care să spună că STPT poate prelua acest serviciu prin atribuire directă. Reprezentanții primăriei spuneau atunci că societatea are tot ce-i trebuie pentru a se ocupa de becurile de pe străzile orașului.
Contractul urma să fie semnat pe 15 ani, dar era nevoie și de un aviz de la Consiliul Concurenței, pentru ca acest lucru să se întâmple. Avizul nu a mai venit, însă cei de la CC au avut câteva nelămuriri. Au cerut micșorarea duratei gestiunii directe de la 15 la 5 ani și o analiză privind tarifele. Reprezentanții primăriei s-au conformat și au trimis cele necesare, dar încă nu au primit un răspuns.
Între timp, cei de la STPT se pregătesc să treacă la treabă. Noul director al societății, pus în funcție din ultima zi a lunii mai, spune că angajații STPT vor fi pregătiți pentru a interveni în tot orașul. Se lucrează deja la o nouă organigramă.
„Am propus să mi se identifice de ce personal ar fi nevoie. Noi nu lăsăm oamenii să plece dacă au alte calificări, îi relocăm. Vom fi pregătiți. Au fost achiziționate deja două mașini pentru iluminat, contractele erau încheiate, am solicitat amânarea livrării, pentru a fi concomitentă cu obținerea avizului”, a explicat Sorin Supuran, șeful STPT.
Reprezentanții Enel ne-au transmis zilele trecute că bezna de pe mai multe străzi din Timișoara este și din cauza faptului că unele becuri de pe stâlpi sunt arse. Iar aceste becuri ar trebui schimbate de societatea care face mentenanța sistemului.
Sistemul de iluminat public este ansamblul format din puncte de aprindere, cutii de distribuție, cutii de trecere, linii electrice de joasă tensiune subterane sau aeriene, fundații, stâlpi, instalații de legare la pământ, console, corpuri de iluminat, accesorii, conductoare, izolatoare, cleme, armături, echipamente de comandă, automatizare și măsurare utilizate pentru iluminatul public.
Conform studiului de oportunitate întocmit anul trecut, în Timișoara există 21.252 de stâlpi de iluminat de beton, metalici, lampadari, retro, lemn, RATT, dar și 25.753 de aparate de iluminat cu puteri cuprinse între 30 W și 2000 W, precum și 644,592 m de rețea de alimentare cu energie electrică. Societatea de Transport Public avea, la data la care a fost făcut studiul, doi ingineri, 25 de electricieni și șase lăcătuși mecanici, precum și o macara, trei autospeciale, două vehicule autoturn și șase autoutilitare.
Dacă pentru iluminat public sunt gata să intervină, reprezentanții STPT spun că până la sfârșitul acestui an va fi pus totul la punct în interiorul societății. Vă reamintim că noua conducere a acuzat un haos general la societatea care se ocupă de transportul public în Timișoara, cu datorii uriașe, șefi mulți și condiții de muncă mizere pentru unii angajați.
„Nu vrem să fie profitabil de mâine, dar nu vreau să fie nimic sub 0. Societatea este comercială, banii sunt publici, iar călătorii nu știu și nu au de unde să cunoască detaliile astea. Noi avem o dublă responsabilitate, ei vor curățenie, să meargă la timp, nu au treabă cu creditele, nu au treabă cu salarii neplătite, nu au treabă cu 90 de șefi, ei vor să fie un transport civilizat. Lucrurile vor fi perfectate până la final de an… toate politicile acestea trebuie puse în practică… cred că este un timp în care putem vedea chiar schimbări majore”, a conchis Sorin Supuran.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2069844″]
[related-post post_id=”2069059″]
[related-post post_id=”2068384″]
[related-post post_id=”2068042″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!