În weekend a avut loc un nou episod al operațiunii Ghilotina, muncitorii Primăriei Timișoara tăind cablurile de pe Take Ionescu, pe partea cu numerele impare. Reprezentanții municipalității i-au sfătuit pe timișorenii care au rămas fără internet și televiziune să se adreseze operatorilor de date.
Printre cei afectați de operațiunea din weekend se numără și STPT, a cărui site, luni dimineața, nu funcționa. Reprezentanții societății de transport ne-au declarat că au notificat cu câteva zile înainte operatorul de date cu care au încheiat contract și i-au transmis că vor fi tăiate cablurile de pe Take Ionescu, însă nu au primit decât asigurări că internetul în sediul societății va reveni în cursul zilei de luni.
Din informațiile noastre, la ora publicării acestei știri, din cauza lipsei internetului sunt afectate panourile de afișaj din stații, siteul societății de transport, aplicația, sistemul de monitorizare a mijloacelor de transport în comun și sistemul de închiriere a trotinetelor. Cel de închiriere a bicicletelor este funcțional, ne-au asigurat reprezentanții STPT.
UPDATE: A revenit internetul!
Reprezentanții STPT ne-au transmis că internetul în sediul societății de transport a revenit în jurul orei 11, iar acum toate sistemele sunt funcționale.
Trimite articolul
XAngajații primăriei cine or fii ? STPT
Nu face asta nici o diferenta, STPT merge la fel de slab si cu si fara internet. :))
Ma rog, pe de alta parte, inca un succes al administratiei actuale.
Si asta nu a fost o dovada suficienta pentru voi ca nu a avut nici o legatura taiatul firelor cu lipsa internetului de la stpt? Sau credeti in capul vostru ca pana la 11 au tras aia cu internetul alte fire, au facut conexiunile si au putut da drumul? Sau in ce fel va imaginati voi ca poti sa ramai fara net ca taie cineva niste fire si brusc in cateva ore poti avea din nou net?
-
da chiar se intampla asta, vin instalatorii rds sau cine sunt si baga cablul in subteran in cateva ore, sudeaza fibra inapoi si ca prin magie ai dinou internet.
-
… Da… ? Chiar aia se intmpla: vin baietii de la providerul de internet, trag cablul prin subteran (iar pe Take exista de ani de zile deja canalul pentru fire), si, minune, se rezolva in cateva ore. Nimic complicat in secolul 21, in care, cel putin in domeniul ISP, chiar suntem
Sau iti imaginezi tu altceva, si tii secret ?
-
Internetul era picat de duminica, nicidecum de azi dimineata. Deci da, era timp pentru solicitare si fiind vorba de aplicatii si chestii pentru oras, probabil au avut prioritate. Este absolut evidenta legatura cu taierea! Nu stiu cum de in articol nu scrie ca e de duminica asa!
Stati asa ca nu inteleg.
Site-ul SPTM e gazduit DE EI ??????
E una ca nu mai au ei acces la internet, dar site-ul propriu zis, in mod normal e gazduit la un hoster (care are data-centere, redundanta, etc).
Ca ei au niste servicii care raporteaza pozitia autobuzelor, e altceva, si ok, pt cateva ore nu s-a actualizat pozitia (/cat timp ajunge tramvaiul in statie).
Daca serverul e gazduit de ei, in locatie, asta ar fi un semn de intrebare. Pe ce hardware sta acest server? cum e impartita latimea de banda? Daca se uita (teoretic) toti din SPTM pe youtube, mai exista bandwith pentru server ? Exista UPS? ce se intampla cand se strica ceva? au backup ? In cat timp sunt inapoi?
-
Ho bai italianule ca aici vorbim de meritocrati cu bacalaureatul ”loat” la 35 de ani 🙂 Crezi ca e ca-n filme Jacky Chane?
-
felictari pentru aflarea unui mare secret care defapt nu este niciun secret. cine esti tu sa ai nevoie de astfel de informatii? defapt de ce te intereseaza? si daca le-a stia, la ce te-ar ajuta? iar daca esti asa priceput ai gasi o cale sa aflii informatiile cautate. spor.
ps: societatea se numeste STPT. -
@Italianu Nu e ca si cand un server care sa mearga 24/24 e al naibii de scump. Vreo 600 euro arhisuficient (server de la HP, sau chiar un PC obisnuit) pentru ceva gen primarie. La ce iti trebuie tie datacenter, de parca ai avea nu stiu cati utilizatori pe secunda. La fel si bandwith, pagina aia e vizitata o data la secol, nu e facebook. UPS e iarasi ieftin. Tot ce ai nevoie este de un IP fix si un DNS asociat, treaba de vreo 1 zi de lucru. Dealtfel exista datacenter pentru siteurile de “stat”, doar ca asta e considerat prea banal sa fie tinut acolo.
-
De minim… 15, poate chiar 20 de ani serverul STPT functioneaza asa cum trebuie, nu tin minte sa il fi vazut vreodata picat.
Acum a fost picat cateva ore, n-a observat nimeni de aici. Poate stiau doar cativa utilizatori frecventi.Dar daca a scris presa ca luni la ora 11 a revenit site-ul online, s-au trezit desteptii tionului ca Italianu’ plus postacii pesedaci “Nazleo” si “andrei” sa tipe “WOW, NU A MERS SITE-UL??? Nu conteaza afisajul din statii, dar CUM SA NU MEARGA SITE-UL???” si sa ceara toate detaliile tehnice si alte pretentii aproape la fel ca faimosii cocalari care ii intreaba pe politisti de cascheta si de ordinul de serviciu.
Au fost atatea dati cand milioane de abonati Orange au ramas fara conexiune fiindca s-a taiat/rupt o fibra sau doua si nu aveau suficienta redundanta, iar voi faceti scandal pentru 10 ore cat a stat offline site-ul STPT…….
-
Cum poti plati biletul cu cardul bancar daca nu merge internetul? Cardul de calatorie emis de STPT se valideaza?
-
Te crezi la Paris? Sa-mi scuzi ironia, nu e pentru tine, e pentru “looooserii” ăștia care administrează orasul.
Foarte bine ca au taiat, dar astia sunt si prosti 🙂 Puteau sa taie dracului in alta zona nu sa-si taie netul lor 🙂
Despre persoanele fizice lasate fara cablu si internet nimeni nu comenteaza.Este o discriminare sa repari doar ce e de interes . Noi platitorii de rand nu.contam ca platim abonament si foarte repede suntem penalizati in.cazul in.care nu achitam factura la timp
-
Nu e niciun fel de discriminare! Platesti pentru un serviciu, beneficiezi de el. Ma rog, se pare ca tu nici macar NU platesti la timp, din moment ce ajungi sa ai penalizari. Ai doar pretentii sa ti se repare instant o problema cauzata de factori externi, dar tu sa beneficiezi de servicii in continuare daca nu platesti… Mentalitate comunista de “sa mi se dea, sa mi se faca, dar eu sa nu dau nimic in schimb, pentru ca mi se cuvine totul”
De peste 20 de ani am fost abonat pe rand la destui provideri mari si mici, si NU AM PLATIT NICI O DATA PENALIZARI. Stii de ce? Pentru ca eu stiu ca in data de… sa zicem 5 a lunii se emite factura, iar in data de 30 e scadenta. Iar intre 5 si 30, ghici ce fac? O PLATESC! Daca cumva s-a intamplat vreodata sa UIT (rar de tot), in 28 am primit sms/email sa imi platesc factura si ghici ce am facut? AM PLATIT-O! 🙂
Revenind la “discriminare”:
La absolut ORICE provider de servicii, in cazul unei avarii vor avea intotdeauna prioritate cei care detin abonamente business, clientii VIP, etc. iar cand acestia sunt reconectati, se rezolva si problemele utilizatorilor obsinuiti. Si e LOGIC sa fie asa, sa se prioritizeze in functie de marimea si urgenta avariei.– Daca vecina ramane doua ore in plus fara net si TV, pierde un episod dintr-un serial si zece postari pe FB.
– Daca o firma de apartament sau cu doua sedii in oras, ca o pizzerie, ramane fara net doua ore in plus, poate pierde cateva comenzi plasate online (inclusiv clienti fideli, care se pot reorienta).
– Daca o banca ramane doua ore in plus fara net, 15 oameni nu pot scoate bani de la bancomat, si in plus mai si pierde un client care intentiona sa isi deschida cont sau sa isi faca un credit.Si atunci, gandeste-te la repercursiunile asupra providerului:
– Daca vecina se supara din cauza asta, in cel mai rau caz se muta cu abonamentul ei de 10 € la alt provider din bloc.
– Daca pizzeria decide sa se mute, pleaca cu abonamentul garantat + telefoanele soferilor, etc deci ISP-ul poate pierde 100 de € / luna
– Daca banca decide sa mute toate bancomatele, filialele, sucursalele, telefoanele de serviciu, etc. la un alt provider, deja e o gaura imensa.
In plus, in contractul tau ai o rubrica referitoare la disponibilitatea serviciilor. In mod sigur nu scrie 99,99% din timp, ca la abonamentele business. Mai degraba scrie la tine un 96%. Aia 4% inseamna cam 28 de ore, de exemplu, in care serviciul poate sa fie picat. Iar daca se depaseste acest termen, ti se scade proportional pe urmatoarea factura. Oricum, interesul lor e sa le mearga la toti si sa nu plece nimeni, nici macar rau-platnicii ca tine.Ah, si inca ceva… pizzeria si banca precis isi platesc facturile la timp, chiar daca sunt mai mari.
-
Cablul și internetul nu merg de sâmbăta seara, deci după calculele mele de mai bine de 60 de ore. Nu există plătitori importanți sau mai puțin importanți de taxe și facturi. Plătim un serviciu, avem dreptul la acel serviciu.Pe mine nu mă interesează că primăria se crede Domnul cu coasa (sau cu foarfeca) și se apucă să taie fara discriminare tot ce-i iese în cale de la copaci la cabluri,nici că unii povideri de servicii refuză de atâta vreme să se conformeze privind mutarea cablurilor în subteran. Și aici nu vorbim de o avarie ci de distrugerea intenționată a infrastructurii și de o lentoare de neînțeles a celor în cauză de a rezolva problema. STPT nu e singurul afectat, (nu că ar avea vreo importanță afișajul din stații oricum e degeaba, situl e de toată rușinea iar angajații pot sta pe Facebook și pe propriile telefoane) la fel de afectați sunt și abonații obligați de starea de sănătate să stea numai în casă și a căror singură legătură cu lumea exterioră e televizorul sau internetul. Ca să nu mai vorbim de cei care lucrează de acasă.
-
E greu de înțeles de ce zeRobu a decis să taie cablurile SÂMBĂTA și nu lunea sau marțea, și la fel de neînțeles este de ce providerii nu au început să lucreze măcar când au fost somați cu locație exactă pentru Take Ionescu (daca la apelurile generice, civilizate, non-ghilotina nu au percutat de atâția ani).
In rest, daca vrei sa fii la fel de important și să beneficiezi de același serviciu ca o firmă, îți faci abonament business și plătești prețul aferent, fiindcă abonamentul business nu îți dă… 500Mbps mai frumoși decât ai tăi de rezidențial. Nu sunt megabiții îmbrăcați la costum la business, ci doar exista servicii suplimentare incluse: suport DEDICAT, ip fix, GARANTAREA benzii și a uptime-ului, etc. Dar plătești alt preț pentru toate astea. Până atunci, chiar ești mai puțin important, pentru că plătești de 10 ori mai puțin și scrie clar asta in contract.
Așa cum scrie și cel căruia îi răspunzi, ai garantat uptime de 95%, nu de 99%. În plus, ai precis o clauză că se poate întâmpla din cauze obiective să fie și uptime chiar și mai mic! De exemplu poate fi 85%, dar ei îți promit că îți dau înapoi diferența de 10% ca fracție din abonament.Totuși, daca providerul e nesimțit (cum am mai auzit de exemplu 2 săptămâni termen de rezolvare la Telekom rural, preț de fibră, dar 6Mbps prin ADSL), și între timp toți ceilalți provideri au rezolvat iar al tău nu, atunci poate ar trebui sa te muți la alții.
-
PS: nu mă înțelege greșit, și eu as fi frustrat sa nu îmi meargă serviciile. Dar dacă privesc cu calm situația, îmi aduc aminte că mi s-a întâmplat de câteva ori acum câțiva ani la birou sa rămân fără net, sau chiar fără curent electric. Lucrurile astea se întâmplă. De când lucrez de acasă, am rămas o dată fără conexiunea de net principală, dar în 2 minute am activat-o pe cea secundară, de back-up. O cartelă SIM de exemplu cu abonament Digi de 2 Euro și gata, ți-ai asigurat redundanță. Cu prepay e chiar și mai ieftin.
Cât despre televiziune, putem sa mulțumim pesedeului care a sabotat in mod continuu dezvoltarea DVB-T2, până când a rămas doar pachetul TVR pe terestru (plus Europa Nova in Timișoara), deși inițial erau interesați și nume mari, precum AXN și Digi, dar după atâta bețe în roate au renunțat. Dar până la urmă, poți să afli suficiente (chiar mai multe) lucruri de pe telefon, folosind conexiunea de net mobil, deci oricum ai face nu ești rupt complet de lumea exterioară.
-
-
Locuiesc in zona, nu am ramas din fericire fara internet dar nici nici nu imi doresc. Sunt persoane care lucreaza de acasa si au nevoie de internet . Nu toata lumea sta pe website-uri de social media.
-